2023-02-25, 13:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Äh. Vinner ryssen så blir Ukraina, eller en del av Ukraina, ett marginellt sämre land.

Nej, det blir ett extremt mycket sämre land. Det blir en till eftersatt U-landsregion i Ryssland med sjukmottagningar utan toaletter och sporadiska explosioner i bostadsghetton.
Citera
2023-02-25, 13:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Självklart, krypskyttar används flitigt i moderna styrkor. Jag antar att det finns få filmer av dessa i " action " då en av deras viktigaste styrkor är just att deras position inte blir känt

En bekant agerade just som krypskytt i Ukraina, drog inte för höga växlar på hans berättelser då han är lite udda. Men vet att han var där en lång tid med hjälp av bilder och filmer

Varför jag undrade var just det att dom borde spela en enormt betydande roll i ett pågående krig. Sen vet jag inte hur deras krypskytten division ser ut. Jag tänker att det är något man bör satsa på som land.
Citera
2023-02-25, 13:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Spionclownen Girkin kräver nu lend-lease från Kina annars är det kört haha.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1629433899326603264
Citera
2023-02-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Spionclownen Girkin kräver nu lend-lease från Kina annars är det kört haha.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1629433899326603264

Och det i ett läge när Kinas ekonomi är långt ifrån stark, och Xi Jinping tvingats backa från en rad reformer ("common prosperity") för att de kvävde ekonomin. Om Kina allierar sig med Ryssland är det kört för deras del, då är det tillbaka på det glada 70-talet och Maos tid för deras ekonomi. Det pratas ibland att vi är så beroende av Kina, men sanningen är att Kinas ekonomi är helt exportberoende, och att den skulle tvärdö om tillgången till de rika marknaderna i väst stryptes.
Citera
2023-02-25, 14:07
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Notera att Iran, inte röstade emot.
Jag undrar varför.

Ryssarna har slut på iranska drönare, samarbetet tog kanske slut och ingen vill satsa på en förlorare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/storbritannien-ryssland-kan-ha-f%C3%A5tt-slut-p%C3%A5-dr%C3%B6nare/ar-AA17VbrO?ocid=msedgntp&cvid=34a9619cd74c4507a433ef b3b420cf81&ei=14
Citera
2023-02-25, 14:08
Medlem
Citat:
Hur bra tror du Ukraina blir vid ett kärnvapenkrig? Det finns kanske vissa länder som skulle klara sig, men du kan vara säker på att Ukraina blir som en skräckfilm.
Hur bra tror du Ryssland blir vid ett kärnvapenkrig?
Citera
2023-02-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Vet inte vad ryssarna kommer skrapa fram. Inte lätt att kriga mot hela västvärlden.

Ryssland krigar inte mot västvärlden, de krigar mot Ukraina. Inte ens det klarar de av. Måste vara skamligt att inte kunna slå ett gäng hohols, eller hur?
Citera
2023-02-25, 14:12
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Hur bra tror du Ryssland blir vid ett kärnvapenkrig?

Dåligt. Men det var inte det som var frågan. Folk kommenterade på mitt påstående. Om Ryssland vinner, så blir Ukraina ett marginellt sämre land.

Det kan mycket väl bli så att om Ryssland förlorar, blir Ukraina ett mycket sämre land, eftersom det först varit arena för ett kärnvapenkrig.

Om vi vill hjälpa Ukraina, är det irrelevant vad som händer med Ryssland vid ett kärnvapenkrig.Frånsett att alla rationella människor (både vi och ryssar) vill undgå kärnvapenkriget.
Citera
2023-02-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Inte att Zelensky kommer ta över. Utan en ny Zelensky. Jag håller inte med om att Putins Ryssland enskilt kan anklagas för utvecklingen vi ser. Jag tror ryssarna känner sig riktigt hotade av Nato-bubblan som aldrig slutar expandera. Faller Ukraina, Vitryssland och Kazakstan till väst kommer nästa steg bli att stycka upp Ryssland efter minoriteterna. Nato-bubblan kommer aldrig att sluta expandera.

Fel ordval.
Rätt ordval: Länder som har fått känna på Rysslands fasoner kommer aldrig sluta att ansöka NATO-medlemskap.

NATO-bubblan expanderar inte på grund av NATO. Den expanderar för att fler och fler länder mer än gärna vill komma undan Ryssland.

Så jodå, Ryssland kan skylla sig själva.
Citera
2023-02-25, 14:18
Medlem
https://www.dn.se/sverige/demonstranter-brande-putin-docka-utanfor-ryska-ambassaden-i-stockholm/

Putin uppbränd.
Citera
2023-02-25, 14:19
Medlem
Citat:
Äh. Vinner ryssen så blir Ukraina, eller en del av Ukraina, ett marginellt sämre land. Precis som i många andra krig och inbördeskrig. Jag kan se att du skulle ha en poäng om ryssen fortsatt och fortsatt, och om inte Nato hade expanderat in i Ukraina.
NATO har inte expanderat in i Ukraina, Ukraina är inte NATO-medlem.
Du lyssnar för mycket på Putins fantasier.
Citera
2023-02-25, 14:20
Medlem
När hamnar Ryssland i det läge när de förlorat så mycket att det blir stoorstryyk för de soldater o det material som finns kvar i Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in