2023-02-25, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Det är ju Svensk mark nu? Varför ska vi ge den tillba till danskarna efter alla dessa svenskar som satt livet till för att den ska bli just svensk mark.

Så jag frågar igen. Till vilket syfte ska vi ge danskarna vår mark?

Skåne är dansk mark och lika danskt som Själland, Fyn och Jylland. Kör man ut på landet i Skåne är det som att vara i Danmark. Sverige har stulit området från Danmark. Det är inte möjligt att ge tillbaka nånting som aldrig har varit ditt.
Citera
2023-02-25, 14:27
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckmyhairyballs
Skåne är dansk mark och lika danskt som Själland, Fyn och Jylland. Kör man ut på landet i Skåne är det som att vara i Danmark. Sverige har stulit området från Danmark. Det är inte möjligt att ge tillbaka nånting som aldrig har varit ditt.
Självklart. Och Lappland är bergigt precis som i alperna. Lappland är schweizisk mark!
Citera
2023-02-25, 14:27
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Haha nu har du berättat för mig, Malmöbo, om hur det är att bo i Malmö i 10 inlägg. Du vet t.o.m. hur "kompakt" Malmö är. Det är dagens skratt och jag tror de flesta blattar är smartare än du.
Varför ska jag ta en typ vänsterorienterad mångkulturkramande malmöbo på allvar om hur fint malmö är? Det är som att fråga en nordkorean om nordkorea är världens bästa land.
Citera
2023-02-25, 14:28
Medlem
Citat:
Skåne är svensk mark. Du bör skaffa en kartbok. Sverige har f.ö. ägt hela Danmark Norge Finland riktigt många gånger, läs gärna historia.
Formellt kanske det är svenskt. Men i grunden helig dansk mark.
Citera
2023-02-25, 14:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Varför ska jag ta en typ vänsterorienterad mångkulturkramande malmöbo på allvar om hur fint malmö är? Det är som att fråga en nordkorean om nordkorea är världens bästa land.
Nej, du vet som Stockholmare säkert ingenting om Malmö, precis som jag blev chockad när jag flyttade ner och såg att de hade en badstrand 10 gånger större än Stockholms största direkt i staden. Nu fattas bara att du är lika modig som jag och testar på Malmö lite grann så kommer du sedan att se lite generat på dina okunniga inlägg här.
Citera
2023-02-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Det är ju Svensk mark nu? Varför ska vi ge den tillba till danskarna efter alla dessa svenskar som satt livet till för att den ska bli just svensk mark.

Så jag frågar igen. Till vilket syfte ska vi ge danskarna vår mark?
Varför bryr du dig så mycket om de soldater som dog? Det dog även en massa danska soldater och urskåningar som slaktades av Karls soldater. Ska inte de få upprättelse?
Citera
2023-02-25, 14:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jo som bor där kan jag acceptera, men i rörelse kring området och villorna är det såklart självklart det finns.
Fast alla som någonsin bott i Malmö vet att det är väldigt mycket invandrare på ribban, allt annat är tyvärr totalt felaktigt.

Kanske missförstod vad ni diskuterade men känns väl inte intressant hur många invandrare som bor i ett område om där ändå finns en massa från andra områden som åker dit??

Den som har råd med +10 miljoners villan borde ju vara skötsam oavsett vilket ursprung.
När jag flyttade till Malmö för 20 år sedan fanns inte en enda invandrare på ribban. Sedan blev de fler och fler, fast de inte ens kan simma, men det finns 11 bryggor och det var bara att byta från den enda som låg precis vid busshållplatsen, eftersom invandrare inte har bil eller cykel och inte verkar kunna gå så flockas de på samma ställe. Så inga problem. Tips från f.d. Malmöbo.
Citera
2023-02-25, 14:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckmyhairyballs
Du har fel. Sverige har varit en del av Danmark under Kalmarunionen. Sverige har stulit Norge, Bohuslän, Jämtland, Härjedalen, Gotland, Skåne, Halland och Blekinge från Danmark.

Kanske inte så konstigt at danskarna hatar oss.
Danskar hatar inte svenskar. De mer avundas-hat-älskar oss och ser upp till oss eftersom Sverige är så mycket större och intressantare land och varit betydligt rikare än Danmark de 100 senaste åren. De kom ikapp för 20 år sedan så nu är vi jämställda och två av världens bästa och rikaste länder och det är ju bra.

Jag är 55+. Danmark var extremt hatat i Sverige på 1970-talet när de hade sin värsta fylle- och knarkar-period med Christiania mitt i stan.

Det var danskarna som tvingade svenskar att stänga Barsebäck kärnkraftverk. Svenskar är uppfinnare, danskar är rädda.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-02-25 kl. 14:40.
Citera
2023-02-25, 14:36
Medlem
Citat:
Nej, du vet som Stockholmare säkert ingenting om Malmö, precis som jag blev chockad när jag flyttade ner och såg att de hade en badstrand 10 gånger större än Stockholms största direkt i staden. Nu fattas bara att du är lika modig som jag och testar på Malmö lite grann så kommer du sedan att se lite generat på dina okunniga inlägg här.
Malmö använder jag bara som anhalt för att komma över till Köpenhamn.
Citera
2023-02-25, 14:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Malmö använder jag bara som anhalt för att komma över till Köpenhamn.
Vi vet redan att du inte kan någonting alls om Malmö.
Citera
2023-02-25, 14:40
Medlem
Citat:
När jag flyttade till Malmö för 20 år sedan fanns inte en enda invandrare på ribban. Sedan blev de fler och fler, fast de inte ens kan simma, men det finns 11 bryggor och det var bara att byta från den enda som låg precis vid busshållplatsen, eftersom invandrare inte har bil eller cykel och inte verkar kunna gå så flockas de på samma ställe. Så inga problem. Tips från f.d. Malmöbo.

De flesta åker till Vellinge osv, bättre strand och lugnare 👍

Sen tycker jag inte det är något större problem med invandrare på ribban men det finns en hel del där.
Men detta är såklart inte unikt för Malmö och är precis på samma sätt i övriga Sverige (kanske inte Norrland).
Säkert samma sak även i Danmark så hela diskussionen om att det skulle vara värre i Malmö än övriga Sverige är nog främst från människor som helst sitter hemma i pojkrummet och inte riktigt vågar gå ut i riktiga världen.
Citera
2023-02-25, 14:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
De flesta åker till Vellinge osv, bättre strand och lugnare 👍

Sen tycker jag inte det är något större problem med invandrare på ribban men det finns en hel del där.
Men detta är såklart inte unikt för Malmö och är precis på samma sätt i övriga Sverige (kanske inte Norrland).
Säkert samma sak även i Danmark så hela diskussionen om att det skulle vara värre i Malmö än övriga Sverige är nog främst från människor som helst sitter hemma i pojkrummet och inte riktigt vågar gå ut i riktiga världen.
Naturligtvis kan man åka till Skanör eller Falsterbo som ligger långt bort och bara de med bil tar sig dit. Dessutom kostar parkeringen 50 kr och det finns inga invandrare som har råd med det.

Arabiska invandrare är ofta extremt störiga på stranden med springiga stökiga barn och föräldrar som inte ens ser efter dem utan grillar sin mat i fel vindriktning. Så naturligtvis undviker jag som svensk en strand med araber. Vilket är ganska enkelt att göra i Skåne som har 100 fina stränder, alla större än den bästa i Stockholm. En varm sommardag på Lomma är identisk med t.ex Kanarieöarna, helt fantastiskt för oss Stockholmare. Det ger man inte bort frivilligt. Danmark har redan fina egna stränder.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-02-25 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in