2023-02-25, 13:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Varför svarar du inte på frågan? Hur kan ett land som gjort Skåne till ett kriminellt näste full med invandrare vara bättre än med ett danskt styre som hade gjort det lika säkert som Själland? Hur många skjutningar per år är det i Köpenhamn?

"Rädda bönder". Svensken vågar inte ens säga vad han röstar på.
Skåne är inte ett mer kriminellt näste än Stockholm och du är bara larvig och okunnig. Sveriges mest kriminella kvarter, där polisen rycker ut oftast, är Stureplan. Så där kan man inte bo?

Den som bott i Malmö vet att västsidan är lika brotts-fri och invandrar-fri som t.ex Lund.

Tecken på svag begåvning att du tycker dig veta bättre om Skåne än en person som bott där i 18 år.
Citera
2023-02-25, 13:46
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Skåne är inte ett mer kriminellt näste än Stockholm och du är bara larvig och okunnig. Sveriges mest kriminella kvarter, där polisen rycker ut oftast, är Stureplan. Så där kan man inte bo?

Den som bott i Malmö vet att västsidan är lika brotts-fri och invandrar-fri som t.ex Lund.

Tecken på svag begåvning att du tycker dig veta bättre om Skåne än en person som bott där i 18 år.
Malmö har redan en majoritet med blattar. Det kommer inte gå att bara köpa sig loss mångkulturen. Förr eller senare hinner den ikapp.

Vad har det att göra om även Stockholm är kriminellt? Allt är ju i grunden hänförligt till invandringen i sig. Hade Danmark haft Skåne skulle Skåne inte haft i närheten lika många invandrare och därmed mindre brottslighet.

Det roliga är att du heter lund nogozone men ändå försöker påskina att Lund är tryggt.
Citera
2023-02-25, 13:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Måste nämna invandringen. De har kommit längre med sin analys där. Deras miljörörelsen kanske sysslar med miljö och inte immigration?
Miljöpartiets nerläggning av kärnkraften kostar svensken mer än all invandring, du är uppenbarligen en enfråge-person. Jag är 55+ och jag och min familj har aldrig i mitt liv blivit påverkad av någon invandrare. Du lever i en illusion eller bor i Tensta. Prova att bo på en bättre ort.
Citera
2023-02-25, 13:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Malmö har redan en majoritet med blattar. Det kommer inte gå att bara köpa sig loss mångkulturen. Förr eller senare hinner den ikapp.

Vad har det att göra om även Stockholm är kriminellt? Allt är ju i grunden hänförligt till invandringen i sig. Hade Danmark haft Skåne skulle Skåne inte haft i närheten lika många invandrare och därmed mindre brottslighet.

Det roliga är att du heter lund nogozone men ändå försöker påskina att Lund är tryggt.
Ironi är inte din starka sida.

Jag bodde i Malmö vid ribban nära Zlatans hus och jag såg inte en blatte utöver Zlatan i sin Ferrari på tio år. Du är extremt okunnig och generar dig i inlägg efter inlägg.
Citera
2023-02-25, 13:51
Medlem
Citat:

Jag bodde i Malmö vid ribban nära Zlatans hus och jag såg inte en blatte utöver Zlatan i sin Ferrari på tio år. Du är extremt okunnig och generar dig i inlägg efter inlägg.
Och du undviker svara på mina frågor rörande vad den danska politiken hade gjort för gott för Skåne och vad den svenska gjort för dåligt för Skåne.

Ja du köpte dig loss mångkulturen tillfälligt. Men inte ens de fina svenska områdena i Malmö är förskonade från invandrarrelaterade brott.
Citera
2023-02-25, 13:52
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Varför lämnar vi inte tillbaka Malmö till Danmark det skulle vara bra:

1. Det gör Öresund till ett innanhav. Borde vara mycket bra för att neutralisera Putins östersjö hamnar.
Det gör NATO starkare och vi har hamnar på båda sidor.

2. Bron blir helt dansk.

3. Det blir fri rörlighet. Det har varit trassel för de som jobbar på ena sida och bor på den andra med ökade kontroller.

4. Vi blir av med stora kostnader som vi tycks ha svårt att komma till rätta med. Jag tror danskarna kan göra ett bättre jobb och få Malmö att blomstra.

Tycker du är fel på 3:an är jävligt gött att få in dansk lön och bo i Sverige
Citera
2023-02-25, 13:53
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Skånes mark är i grunden danskt och ska vara så. Sverige ockuperar länet.
Vill dom ha tillbaka den så är det bara att upprätta en här och gå till anfall
Citera
2023-02-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Vill dom ha tillbaka den så är det bara att upprätta en här och gå till anfall
Varför inte bara ge tillbaka det fredligt?
Citera
2023-02-25, 13:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Och du undviker svara på mina frågor rörande vad den danska politiken hade gjort för gott för Skåne och vad den svenska gjort för dåligt för Skåne.

Ja du köpte dig loss mångkulturen tillfälligt. Men inte ens de fina svenska områdena i Malmö är förskonade från invandrarrelaterade brott.
Jag undviker inga frågor. Danska politiker har de senaste åren visat sig vara idioter och jag styrs hellre av svenska politiker, trots deras uselhet. Att Danmark inte tar in invandrare beror på att dansken generellt är rädd för förändring. Jag älskar förändring och kan inte bo i Danmark. Du verkar rädd för förändring och hade platsat bra i Danmark.

Det finns högvis med brott kring Stureplan och ditt fokus på Malmö blir därför ganska larvigt. Det är ingen som helst skillnad att bo i Bellevue/Fridhem eller Djursholm. Men du är okunnig och har aldrig hört talas om Fridhem och Bellevue. Dina synpunkter är därför ointressanta.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-02-25 kl. 13:59.
Citera
2023-02-25, 14:00
Medlem
Citat:
Jag undviker inga frågor. Danska politiker har de senaste åren visat sig vara idioter och jag styrs hellre av svenska politiker, trots deras uselhet. Att Danmark inte tar in invandrare beror på att dansken generellt är rädd för förändring. jag älskar förändring och kan inte bo i Danmark.

Det finns högvis med brott kring Stureplan och ditt fokus på Malmö blir därför ganska larvigt. Det är ingen som helst skillnad att bo i Bellevue/Fridhem eller Djursholm. Men du är okunnig och har aldrig hört talas om Fridhem och Bellevue. Dina synpunkter är därför ointressanta.
Djursholm ligger avlägset och är väldigt sällan utsatt för mångkulturen.

Malmö är litet och kompakt och även de finare ställen drabbas av mångkulturen. Sluta låtsas som något annat.

Så man är alltså en idiot om man inte låter hela världen invandra till deras land? Du låter som Mona Sahlin när du säger att det är så häftigt med invandring.

Jag tror ärligt talat att du bara driver.
Citera
2023-02-25, 14:00
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Varför inte bara ge tillbaka det fredligt?
Till vilket syfte?
Citera
2023-02-25, 14:01
Medlem
Citat:

Varje gång jag varit vid ribban är där väldigt mycket invandrare så detta låter som en fantasi.
Klart som fan det finns invandrare runt om ribban och funnits i +20 år.

Sen är ju detta inget unikt för Malmö är precis samma sak i varenda mellanstor eller storstad i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in