2023-02-25, 06:48
Medlem
NoMoreTears77s avatar
M.L kanske levde farligt på grund av saker som han visste om L .S ? Visste vem hon egentligen är och arbetar under ? Ett mord kan mycket väl se ut som ett självmord.
Citera
2023-02-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Efter att ha läst utredningen förstår jag ingenting. Vad har Mats Löfving gjort för fel?

Felen han begått är att han själv fattat besluten. Om de hade en relation borde någon annan ha fattat besluten.

Det största misstaget är om han avslutat sitt liv.
Citera
2023-02-25, 07:21
Medlem
Citat:
Efter att ha läst utredningen förstår jag ingenting. Vad har Mats Löfving gjort för fel? Alla beslut som tagits både före och efter att deras påstådda relation pågått har varit riktiga eller enligt praxis.

Nej så är det inte alls. Du kan börja med att fråga dig vem som satt upp kriterierna för tjänsten som hon fick. Det har skräddarsytts för Linda Lovelace så att hon kunde sägas ha rätt meriter trots att hon inte ens var polis.

Nu vet vi visserligen inte om ML hade en relation med Linda då det enbart verkar styrkas av hennes ord så detta skulle behövt ha utretts ordentligt. Utredaren verkar vara en godtrogen klåpare som bara accepterat hennes påståenden för att vara sanna.

Alla Lindas relationer behöver kartläggas ordentligt för att gå till botten med detta. Utredaren valdes av ML's chef och han lägger all skuld på enbart ML. Vad tyder detta på?
Citera
2023-02-25, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Lär inte funnits något speciellt på det viset i utredningen som skulle bidragit till det här.
Inte direkt så att han mördat någon.

Undra vad som stod i utredningen som vi aldrig kommer att få veta på grund av Mats Löfvings död!
Citera
2023-02-25, 07:45
Medlem
Kollat i media lite och jag får nästan en bild av en person som känner sig utvald och som känner att han stod lite över oss vanliga "dödliga".

Om det är något man lärt sig genom åren är att ingen är oersättlig. Punkt slut. Det känns inte som att Mats hade samma insikt.

Så det är ju klart, om man tror att man är "Gud " och förmer och sen fuckar upp, ja då blir fallet och smällen hårdare.

Intressant att barnen "sålt" sig till Aftonbladet. Ger en sådan intervju många sköna stålar mån tro??
Citera
2023-02-25, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej så är det inte alls. Du kan börja med att fråga dig vem som satt upp kriterierna för tjänsten som hon fick. Det har skräddarsytts för Linda Lovelace så att hon kunde sägas ha rätt meriter trots att hon inte ens var polis.

Nu vet vi visserligen inte om ML hade en relation med Linda då det enbart verkar styrkas av hennes ord så detta skulle behövt ha utretts ordentligt. Utredaren verkar vara en godtrogen klåpare som bara accepterat hennes påståenden för att vara sanna.

Alla Lindas relationer behöver kartläggas ordentligt för att gå till botten med detta. Utredaren valdes av ML's chef och han lägger all skuld på enbart ML. Vad tyder detta på?

Instämmer. Det behöver utredas och rensas ut. Rejält. Ut med dem. Thornberg bör ställas ansvarig. Det här liknar ju lite farserna med Nobel akademien (litt priset) och affärerna och korruptionen där. Det behövs ett omtag.

Jag har inget förtroende för poliser eller polismyndigheten som helhet. Detta hjälper knappast den bilden.
Citera
2023-02-25, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NPCversion1.0
Min uppfattning är att han generellt varit en ordentlig polis som skött sin roll väl, han har klättrat på egna meriter. Han är älskad av många och har blivit hyllad av flera kollegor. Inget Staaf säger betyder något i mina öron eftersom hon är en homewrecker som uppenbarligen knullat sig till toppen. Mats har utan tvekan felat och det visste han om. En tvättäkta narcissistisk karriärist känner inte skam eller skuld, de är duktiga på att rationalisera bort felen och kan utan problem leva med sina misstag.

Mats självmord säger faktiskt väldigt mycket om hur han var som person. Inte i en negativ bemärkning. Han raderade sig själv för andras skull. Grattis, alla hatare. Sverige har förlorat en resurs som tagit fyrtio år att träna upp.

Även den mest rationella av oss har stunder av oförnuftighet. Förtroende tar en livstid att bygga upp och en sekund att rasera.

Man kan inte skylla på pressen eller ”hatarna” när man själv ”syndar” - men sen blir självmordsaktig när detta uppdagas.

Det är som man säger till de kriminella: ”If you cannot do the time - do not do the crime”..

Av intervjun av hans bror att bedöma var Löfving medveten om att han hade handlat fel. Om det bara var en ”småsak” enligt honom själv då borde han ha uttalat sig i pressen o försvarat sig.

Men han insåg väl själv att detta var en skandal.. Inget han kunde vifta bort.

Det är märkligt att en man i hans position inte hade en integritet och yrkesstolthet som skulle ha talat om för honom hur man agerar i hans situation.

Man kan ju bli intresserad av en kollega utan att det hamnar i dagspressen.

Lindas exman har ju också blivit betuttad på jobbet, men det var uppenbarligen ingen skandal.. 🤔
Citera
2023-02-25, 07:56
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Kollat i media lite och jag får nästan en bild av en person som känner sig utvald och som känner att han stod lite över oss vanliga "dödliga".

Om det är något man lärt sig genom åren är att ingen är oersättlig. Punkt slut. Det känns inte som att Mats hade samma insikt.

Så det är ju klart, om man tror att man är "Gud " och förmer och sen fuckar upp, ja då blir fallet och smällen hårdare.

Intressant att barnen "sålt" sig till Aftonbladet. Ger en sådan intervju många sköna stålar mån tro??
Det säger allt om vilken sorts människa du är när du insinuerar att Mats Löfvings barn funderar över hur de ska kunna kapitalisera maximalt på pappans självmord.

Familjen har valt att göra en intervju med Aftonbladet och vill via artikeln meddela att man kommer att tacka nej till övriga intervjuförfrågningar.
Citera
2023-02-25, 07:56
Medlem
Citat:
Är det bara jag som reagerar på runars formulering: "det är oerhört tragiskt". Underförstått menas det att Löfving begått självmord, instämmer ni?

Men enligt polisen utreds Löfvings död och officiellt har man inte gått ut med att det var självmord.

Antingen ligger en hund begraven eller är Runar för gammal för att syssla med sånt här helt enkelt.

En mer neutral formulering typ jag beklagar djupt hans bortgång el dyl hade varit mer passande för att i nästa steg, när det fastställs att det var självmord, gå ut med:"det är tragiskt". Håller ni med mig flashbackare? Eller Märker jag ord? Puss och kram lingonbanan

Om det inte kommer ut någon dödsorsak är det definitivt självmord. Av någon anledning vill man inte prata högt om det.
Citera
2023-02-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Så du menar att han skulle satt upp kriterier för en person som han inte har en relation med enligt honom själv redan innan den påstådda relationen som enbart bekräftats av den ena parten som uttryckligen sagt att hon ville mer än ML?

De hade säkert en relation på något sätt men ändå har han inte gjort något fel. Han är inte ensam om att tillsätta henne och eftersom hon stundtals var i yttre tjänst behövde hon tjänstevapen, bland annat.

Hur många tjänster och upphandlingar skrivs inte åt vissa personer eller företag? Livet är inte rättvist och så länge det inte går att bevisa något ska ML inte hängas ut och lämnas ensam.
Citera
2023-02-25, 08:06
Medlem
Citat:

Man får aldrig betald av varken AB eller EP om man ställer upp i en intervju.

Brodern o barnen är uppenbart djupt sårade. Jag tror att de uttalar sig - för att Mats inte gjorde det.

Brodern säger inte att Mats var oskyldig. Han säger snarare att straffet som utdelades var oproportionerligt i jämförelse vad Mats hade gjort. (Så säger förresten alla som åker fast o döms för ngt..)

Jag tror att Mats anhöriga brottas själva med dåligt samvete över att de inte insåg vartåt det barkade. Att de själva inte gjorde mera för Mats. Att de inte förstod hur illa han mådde o vilka tankar som figurerade i hans huvud.

Kanske tänkte de själva att Mats gärningar var en piss i Mississippi, medan Mats själv insåg verkligheten, men ville inte oroa dem?

Det är normalt att anhöriga till någon som tar livet av sig vill hitta ”den skyldige”. Någon måste kunna pekas ut, eftersom man ogärna vill peka ut den döde.

Man vill inte heller säga att Mats hade en tuffing utstrålning - men ett svagt psyke..
Citera
2023-02-25, 08:10
Medlem
Citat:
Så du menar att han skulle satt upp kriterier för en person som han inte har en relation med enligt honom själv redan innan den påstådda relationen som enbart bekräftats av den ena parten som uttryckligen sagt att hon ville mer än ML?

De hade säkert en relation på något sätt men ändå har han inte gjort något fel. Han är inte ensam om att tillsätta henne och eftersom hon stundtals var i yttre tjänst behövde hon tjänstevapen, bland annat.

Hur många tjänster och upphandlingar skrivs inte åt vissa personer eller företag? Livet är inte rättvist och så länge det inte går att bevisa något ska ML inte hängas ut och lämnas ensam.

Men det tycks ju ha varit precis tvärtom dvs att under den andra ronden blev det bara Mats sak att tillsätta henne. De andra sökanden fick inte ens veta att de borde ha skickat in sina ansökningar EN GÅNG TILL (av någon jävla anledning..). De alltså manövrerades ut med listighet o fuffens..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in