Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Kollat i media lite och jag får nästan en bild av en person som känner sig utvald och som känner att han stod lite över oss vanliga "dödliga".
Om det är något man lärt sig genom åren är att ingen är oersättlig. Punkt slut. Det känns inte som att Mats hade samma insikt.
Så det är ju klart, om man tror att man är "Gud " och förmer och sen fuckar upp, ja då blir fallet och smällen hårdare.
Intressant att barnen "sålt" sig till Aftonbladet. Ger en sådan intervju många sköna stålar mån tro??
Man får aldrig betald av varken AB eller EP om man ställer upp i en intervju.
Brodern o barnen är uppenbart djupt sårade. Jag tror att de uttalar sig - för att Mats inte gjorde det.
Brodern säger inte att Mats var oskyldig. Han säger snarare att straffet som utdelades var oproportionerligt i jämförelse vad Mats hade gjort. (Så säger förresten alla som åker fast o döms för ngt..)
Jag tror att Mats anhöriga brottas själva med dåligt samvete över att de inte insåg vartåt det barkade. Att de själva inte gjorde mera för Mats. Att de inte förstod hur illa han mådde o vilka tankar som figurerade i hans huvud.
Kanske tänkte de själva att Mats gärningar var en piss i Mississippi, medan Mats själv insåg verkligheten, men ville inte oroa dem?
Det är normalt att anhöriga till någon som tar livet av sig vill hitta ”den skyldige”. Någon måste kunna pekas ut, eftersom man ogärna vill peka ut den döde.
Man vill inte heller säga att Mats hade en tuffing utstrålning - men ett svagt psyke..