2023-02-24, 21:18
Medlem
JajoNej666s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onwk1R/volodymyr-zelenskyjs-tal-i-ukraina-det-jag-sag-var-hemskt

Volodymyr Zelenskyj kallade till pressträff på årsdagen för invasionen.

Där meddelade han att han ska träffa Kinas ledare Xi Jinping för ett fredsmöte.

– Det kommer vara fördelaktigt för säkerheten, säger han.

Kommer det äntligen bli fred eller kommer Kina lyssna på Putin och fortsätta stötta militärt?
Citera
2023-02-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/onwk1R/volodymyr-zelenskyjs-tal-i-ukraina-det-jag-sag-var-hemskt

Kommer det äntligen bli fred eller kommer Kina lyssna på Putin och fortsätta stötta militärt?

Med tanke på fredsavtalet Kina lade fram så bör man vara fundersam.

Hade det inte varit enklare att låta sitt folk bli våldtaget än att kämpa emot om man vill hamna under fascism?

Edit: kan vi anta att allt västligt stöd dör ut? Tacka gudarna för att vi inte gav bort vårt flygvapen?
Senast redigerad av aktamig 2023-02-24 kl. 22:27.
Citera
2023-02-24, 22:34
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Med tanke på fredsavtalet Kina lade fram så bör man vara fundersam.

Hade det inte varit enklare att låta sitt folk bli våldtaget än att kämpa emot om man vill hamna under fascism?

Edit: kan vi anta att allt västligt stöd dör ut? Tacka gudarna för att vi inte gav bort vårt flygvapen?
Jag hoppas på fred
Citera
2023-02-24, 22:35
Medlem
Citat:
Jag hoppas på fred

Ja, då får vi hoppas att bunkerdvärgen drar sina styrkor tillbaka.

Påminner om när Kuba skulle försöka vara öppen på alla länder efter de befriat sig från amerikanerna.
Senast redigerad av aktamig 2023-02-24 kl. 22:37.
Citera
2023-02-24, 23:05
Medlem
Citat:

Kina ska ha lagt fram 12 punkter som ska leda till fred vi får hoppas på det bästa.
Citera
2023-02-24, 23:12
Medlem
psykoshippiens avatar
Lustigt att USA/väst hetsar krig och Kina/asien kommit till sådan storhet att de kan medla. Nästan så man undrar vem som har mest i vågskålen. Kom ihåg att Voldomyr Zelensky kallat allierade länders ledare för förrädare, begärt mer materiell (som försvunnit), gett fingret som svar vid fredsförslag från länder inom FN. Allt medan USA skrivit rubrikerna. Och världsledare gör sightseeing i en stad som påstås vara under attack, medan Ukrainas ledare är på photoshoot..
Citera
2023-02-24, 23:54
Medlem
Tolkar jag det rätt att Kina kan göra något för att stoppa kriget? Trodde det var Usa.
Citera
2023-02-25, 00:01
Medlem
Ja, till och med den korrupta nöten Zelensky har börjat inse att ingen sida kommer att kunna vinna på slagfältet.
Förhandlingar är den enda vägen.

USA kommer göra allt för att stoppa fredsförhandlingar dock. De tjänar för mycket på kriget, samt ser Ryssland nötas ner.
Citera
2023-02-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tolkar jag det rätt att Kina kan göra något för att stoppa kriget? Trodde det var Usa.
USA driver på men har troligtvis gett Ukraina OK nu för även USA börjar tröttna och vill inte förlora ansiktet med att säga vi satsade fel.
Citera
2023-02-25, 00:30
Medlem
Fyfaans avatar
"– Respektera vår rätt att leva på vår mark, ta er ur vårt territorium, sluta bomba oss, sluta döda civila... stoppa bombningarna."

Mycket rimliga krav från Ukraina. Ryssland lämnar Ukrainas gränser. Putin kommer inte acceptera detta. Så länge Putin inte accepterar det här så kommer kriget fortsätta.
Citera
2023-02-25, 00:46
Bannlyst
Tänk om det är så att det blir den nya supermakten Kina som blir fredsmäklare? Är det då över för USA som ändå är påväg mot en rejäl kollaps som nation?
Citera
2023-02-25, 00:52
Medlem
Knarkpojkens avatar
Hade varit roligt med reaktionerna ifrån omvärlden om det var Kina som stoppade kriget i Ukraina och inte "hjältarna ifrån USA".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in