Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
OK, så du fabulerar om att ”Nato borde förklara krig mot Ryssland och Kina”, och jag påtalar att detta är nonsens eftersom organisationen Nato inte kan förklara krig mot någon. Vem är ”passiv-aggressiv” här?
Jag tänker snarare att du gömmer din Kreml-agenda i ditt vanliga nonsens. Idén om att Ryssland är i krig mot Nato hörs varje vecka i rysk stats-tv, men blir inte mer sann för det. Om Ryssland hamnade i en konventionell militär konflikt mot Natos samlade stridskrafter skulle kriget vara slut på ett par dagar, och det fattar Kreml och förmodligen du också.
Ja, som sagt. Natoländerna har 20-30000 soldater på heltid med i kriget utanför ukraina med logistik, stridsledning, spaning och säkert ganska många i landet. Dom har investerat helt astronomiska pengar i vapen och utbildning av 80 000 soldater i ukriana under massa år.
Men det är "inte Nato", det är "olika länder utan samordning", "mest en slump", "Stoltenberg är en pajjas", farbror_barbro vet bättre än stoltenberg.
Ja, och om Nato hamnar i ett öppet krig med Ryssland så blir dom flesta natoländer till aska. Är väl därför dom är så löjligt rädda för Ryssland.
Men nu ska dom ju starta krig med Kina också

Och det efter att ha sprängt sina egna allierades gasledningar.....största terroristbrottet sen 9/11. Tror både Tyskland, Turkiet och Frankrike med alla rätt kommer dra sig ur det kriget....
Ska sverige skicka 10 stridsvagnar i kriget mot Kina också....?