2023-02-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-sverige-skickar-stridsvagnar-till-ukraina

Varför fortsätter Sverige att eskalera kriget? Ska vi verkligen göra så? Vårt ansvar borde vara att hjälpa till humanistiskt och hjälpa till för att det ska bli fred. Det är ett farligt spel som de "goda" i väst spelar.

Samtidigt som vi pyntar in 200 milj isch för den gas som kom hit i förra veckan.

Hur dum kan man bli?

Hur dum som helst verkar det som.
Citera
2023-02-24, 20:32
Medlem
Mördarmaskinerna kanske stoppar ett par mördare också Status Quo, ryktas även att en transport är på väg från Plejaderna för att beama upp Vlad och hans anhang för att släppa ut dem på en gudsförgäten planet med utedass & råttor som enda föda.
Senast redigerad av Bajsolle2 2023-02-24 kl. 20:35.
Citera
2023-02-24, 20:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Hur tänkte du nu?
Det har aldrig fallit dig in att Putana krigar mot hela västvärlden? Vi tillhörde sist jag kollade västvärlden. Intressanta tankegångar du måste ha. Är det inte bättre att mota Olle i grind än att vänta tills han står i sängkammaren?

Så du tror verkligen att Putin och Ryssland kommer anfalla Sverige? Intressanta tankegångar du måste ha... Not!

Dessutom krigar inte Ryssland mot hela västvärlden - det är USA, EU och NATO som dragit oss in mer än nödvändigt, i detta - västvärlden är lydstater under särskilt USA. Får jag fråga - varför skulle Ryssland anfalla Sverige? Skall Putin befria svenskarna från feminismen och HBTQ-sfären, månne? Jag är inte pro-Ryssland och/eller Putin - jag kan bara inte se meningen med att krigshetsa så monumentalt såsom västvärlden gör. Varför tror du Ukraina är så viktigt för väst? Hade det varit samma uppslutning om Ryssland invaderat ex. Mongoliet, ensamma eller i gemensam sak med Kina? Vad med om Kazakhstan anfallits?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2023-02-24 kl. 20:44.
Citera
2023-02-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så du tror verkligen att Putin och Ryssland kommer anfalla Sverige? Intressanta tankegångar du måste ha... Not!

Dessutom krigar inte Ryssland mot hela västvärlden - det är USA, EU och NATO som dragit oss in mer än nödvändigt, i detta - västvärlden är lydstater under särskilt USA. Får jag fråga - varför skulle Ryssland anfalla Sverige? Skall Putin befria svenskarna från feminismen och HBTQ-sfären, månne? Jag är inte pro-Ryssland och/eller Putin - jag kan bara inte se meningen med att krigshetsa så monumentalt såsom västvärlden gör. Varför tror du Ukraina är så viktigt för väst? Hade det varit samma uppslutning om Ryssland invaderat ex. Mongoliet, ensamma eller i gemensam sak med Kina?

CARL BILDT ligger bakom krigshetsen såklart.
Citera
2023-02-24, 20:39
Medlem
Citat:

Dessutom krigar inte Ryssland mot hela västvärlden - det är USA, EU och NATO som dragit oss in mer än nödvändigt, i detta - västvärlden är lydstater under särskilt USA. Får jag fråga - varför skulle Ryssland anfalla Sverige? Skall Putin befria svenskarna från feminismen och HBTQ-sfären, månne? Jag är inte pro-Ryssland och/eller Putin - jag kan bara inte se meningen med att krigshetsa så monumentalt såsom västvärlden gör. Varför tror du Ukraina är så viktigt för väst? Hade det varit samma uppslutning om Ryssland invaderat ex. Mongoliet, ensamma eller i gemensam sak med Kina?
Startar någon ett krig för lebensraum såsom Hitler gjorde, så slår man ner vederbörande i skorna. Punkt.
Dock borde vi trappa upp lite för att inte dra ut för länge på slakten av ukrainare. Vi borde ta hit ett större gäng ukrainska piloter och låta dem öva på Gripen, så vi kan skicka dessa asap.
Citera
2023-02-24, 20:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Startar någon ett krig för lebensraum såsom Hitler gjorde, så slår man ner vederbörande i skorna. Punkt.
Dock borde vi trappa upp lite för att inte dra ut för länge på slakten av ukrainare. Vi borde ta hit ett större gäng ukrainska piloter och låta dem öva på Gripen, så vi kan skicka dessa asap.

Du svarar inte på mina frågor... Och hur länge tror du det tar att utbilda piloter på våra stridsplan? Skall vi skänka bort hela vårt försvar och därmed även dess teknologi?
Citera
2023-02-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Ryssland har ingen rätt att angripa ett grannland för att de känner sig kränkta, nej.
Även om anfallskriget motiveras med infantila ursäkter som "försvar av nationen" , "avnazifiering", geokrig eller något annat fånigt.

Folkrätten förbjuder överfallskrig och Ryssland har brutit den.

förklara för mig hur det inte anses aggression att hela tiden försöka få med ukraina i eu och nato. Menar du att en nato nation som gränsar till ryssland är ingen agressiv handling ?
Citera
2023-02-24, 20:47
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Har du någon info som ingen annan har? Exakt varför skulle orcherna lägga band på sin aggressivitet om de nu skulle lyckas vinna i Ukraina? Tror du att du skulle få många applåder i baltstaterna för dina teorier?

Info?

Jag behöver ingen specialinformation för att bemöta ett ogrundat antagande om framtida rysk aggression mot EU.

Bara för att USA/CIA försökte invadera Kuba en gång i tiden för att dom hade säkerhetspolitiska intressen där, så innebar inte det att USA senare försöka annektera hela Sydamerika. Uppenbarligen. Vi förstod att Kuba var en sak och att andra länder var en annan sak. Bara en dåre drar allt och alla över en kam. Eller nån som fallit för krigspropaganda som är skräddarsydd för dårar.
Citera
2023-02-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför fortsätter Sverige att eskalera kriget?

Sverige eskalerar inte kriget. Vi stöttar en demokratisk nation att försvara sig mot en diktatur som invaderar. Är det svårt att förstå? I så fall är du total retard.

Citat:
Ska vi verkligen göra så?
Ja, vi ska verkligen göra så.

Citat:
Vårt ansvar borde vara att hjälpa till humanistiskt och hjälpa till för att det ska bli fred.
Sverige och västvärlden skickar massor av humanitär hjälp till Ukraina.
Det var 2,5 mil kö av lastbilar för att komma in i Ukraina med leveranser för tre veckor sen. Den
leverans med civil hjälp, som jag varit med om att samla ihop kom in efter ett dygn och lastade av i Lviv.

Citat:
Det är ett farligt spel som de "goda" i väst spelar.
Vad är gör väst de onda, med ditt "goda"? Demokrati? Yttrandefrihet? Frihet?
Och det är inget farligt spel. Ryzzland är så jävla nere i skiten så man bara njuter. De skickar kanonmat hela tiden, och Ukraina levererar sprängda ryzzar som göder solrosfälten nu till våren.
Citera
2023-02-24, 20:51
Medlem
Citat:
Du svarar inte på mina frågor... Och hur länge tror du det tar att utbilda piloter på våra stridsplan? Skall vi skänka bort hela vårt försvar och därmed även dess teknologi?
Om du kommer med vettiga frågor så ska jag svara. Du svarar inte på mina som dock är vettiga.
Citera
2023-02-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Info?

Jag behöver ingen specialinformation för att bemöta ett ogrundat antagande om framtida rysk aggression mot EU.

Bara för att USA/CIA försökte invadera Kuba en gång i tiden för att dom hade säkerhetspolitiska intressen där, så innebar inte det att USA senare försöka annektera hela Sydamerika. Uppenbarligen. Vi förstod att Kuba var en sak och att andra länder var en annan sak. Bara en dåre drar allt och alla över en kam. Eller nån som fallit för krigspropaganda som är skräddarsydd för dårar.
Whataboutism går aldrig hem längre.
Citera
2023-02-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Nu är vi OT men det var betydligt längre än två veckor innan valet och det gjordes flera opinionsundersökningar som visade en tydlig majoritet för NATO. Vidare står det dig fritt att rösta för ett parti som är emot (v), starta ett eget parti, demonstrera, skriva insändare, prata med politiker eller försöka påverka på andra sätt. Eftersom vi lever i en demokrati.

PS Tangenten med en pil eller "Shift" används för att få fram stor bokstav.

aha så dom har frågat några och då är 10 miljoner svenskar för evigt krig i väst regi? coolt , nice demokrati det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in