2023-02-24, 19:01
Medlem
(FB) Jutt avstängd för Ohörsamhet

Så jag satt igår kväll och slöscrollade runt på forumet, när jag helt plötsligt kastas ut utan förvarning?

Blev avstängd för ohörsamhet i 6 månader av Morfar-52 som modererar en forumsdel som jag inte ens varit inne på, Drogforumet.

Brukar inte moderatorerna i berörd forumsdel som man opererade i skicka besked om avstängning?
Citera
2023-03-04, 17:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttuJ
(FB) Jutt avstängd för Ohörsamhet

Så jag satt igår kväll och slöscrollade runt på forumet, när jag helt plötsligt kastas ut utan förvarning?

Blev avstängd för ohörsamhet i 6 månader av Morfar-52 som modererar en forumsdel som jag inte ens varit inne på, Drogforumet.

Brukar inte moderatorerna i berörd forumsdel som man opererade i skicka besked om avstängning?

Ohörsamhet röstas om bland moderatorerna, och vilken moderator som helst kan starta en sådan omröstning om en FB:are har fler aktiva varningar (dvs kan bedömas vara ohörsam). Längden på avstängningen bestäms automatiskt av hur många aktiva avstängningar du har.

Så, nej:

1) du blev inte utkastad utan förvarning, du hade fått flertalet varningar innan
2) du blev inte avstängd av någon enskild moderator, däremot görs utlysningen av den moderator som startar omröstningen
Citera
2023-03-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ohörsamhet röstas om bland moderatorerna, och vilken moderator som helst kan starta en sådan omröstning om en FB:are har fler aktiva varningar (dvs kan bedömas vara ohörsam). Längden på avstängningen bestäms automatiskt av hur många aktiva avstängningar du har.

Så, nej:

1) du blev inte utkastad utan förvarning, du hade fått flertalet varningar innan
2) du blev inte avstängd av någon enskild moderator, däremot görs utlysningen av den moderator som startar omröstningen

Ja men visst, detta vet jag redan om. Då jag talade med Morfar-52 i fråga. Regeln "ohörsamhet" bör då tas med en nypa salt framöver anser då en annan. Då vissa verkar ha en frisedel, och att "Off-topic och trams" är en väldigt subjektiv regel som lätt kan missbrukas...
Citera
2023-03-24, 17:18
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttuJ
Ja men visst, detta vet jag redan om. Då jag talade med Morfar-52 i fråga.

1) Regeln "ohörsamhet" bör då tas med en nypa salt framöver anser då en annan. Då vissa verkar ha en frisedel, och att
2) "Off-topic och trams" är en väldigt subjektiv regel som lätt kan missbrukas...
1) Ohörsamhet bör väl absolut INTE tas med någon nypa salt, då ett antal moderatorer EFTER omröstning kommit fram till att en viss berörd användare upprepat INTE tycks ta tillräckligt stor hänsyn till det regelverk som får oss övriga att trivas på fb.

2) Trams och OT är extremt störande för oss användare som ser ett syfte i att utveckla topic dialoger i resp berört delforums trådar.
När du skriver "missbrukas", så hoppas jag att du inte menar att man ska ha överseende med "lite dynga" el. att mods känner någon form av njutning att beivra 0.03.

Med avstängningar för bl.a. ohörsamhet samt trams och OT, så uteblir lyckligtvis en annars helt bedrövlig tillvaro för majoriteten utav oss användare på fb.
Citera
2023-03-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
1) Ohörsamhet bör väl absolut INTE tas med någon nypa salt, då ett antal moderatorer EFTER omröstning kommit fram till att en viss berörd användare upprepat INTE tycks ta tillräckligt stor hänsyn till det regelverk som får oss övriga att trivas på fb.

2) Trams och OT är extremt störande för oss användare som ser ett syfte i att utveckla topic dialoger i resp berört delforums trådar.
När du skriver "missbrukas", så hoppas jag att du inte menar att man ska ha överseende med "lite dynga" el. att mods känner någon form av njutning att beivra 0.03.

Med avstängningar för bl.a. ohörsamhet samt trams och OT, så uteblir lyckligtvis en annars helt bedrövlig tillvaro för majoriteten utav oss användare på fb.

1) Ohörsamhet är ju en möjlig utmynning till just OT och trams, vilket var det jag utgick ifrån när jag skrev inlägget ja. Det var mer överlag en tanke om slutresultatet som sagt, då många enbart blickar på hur många avstängningar om ohörsamhet man har och uppfattar det rent instinktivt utan att tänka längre än vad näsan räcker.

2) Vad är Trams och OT för dig? Är det en fråga om vilken ideologi, världsbild och perception personen i fråga följer? Är det en frågan om harmoni och trevliga diskussioner som du säger? Om vissa har frisedel, och man själv speglar samma ruljangs, har vissa moderatorer då en mer eller mindre högre angelägenhet att döma inlägget efter egna subjektiva värderingar istället för att inte döma det?

Att vissa miserabla individer enbart vill vara provokativa och aldrig åker dit. Det anser jag vara en väldigt subjektiv bedömning.

Jag vet inte varför du skapade ditt inlägg och vet egentligen inte vad du vill ha sagt med det, då vi båda vet om att favorisering inte är främmande. Antar att du bara ville ventilera ut lite skit

Jag är inte bitter över avstängningen, regelverket står klart som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in