2023-02-24, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är bara dina åsikter i så fall, men inget som har någon betydelse i realiteten. Det är inte för inte som en rättsstat inte baserar sig på enskilda personers tyckande.

Hela rättsstaten är uppbyggd på individers tyckande
Citera
2023-02-24, 16:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hela rättsstaten är uppbyggd på individers tyckande

Nej, det bygger på samlad bedömning.
Citera
2023-02-24, 17:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det bygger på samlad bedömning.

Många individers samlade tyckande, alltså.
Citera
2023-02-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Var är drevet mot POLIS-HORAN och Tornberg??
Media är upptagna med Ukraina dagen..vi får se sen.. om det tystas mår jag illa
Citera
2023-02-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Låt oss kalla det för inkompetens, istället. Vi har ju inget FBI i Sverige, där världens bästa detektiver utbildas. Istället har vi en massa korrupta sossar som tillsätter sina vänner som utredare, likt den där Runar Wiksten. Maken till lögnare får man leta efter, när han undviker ögonkontakt med journalisten som intervjuar.

Jag rös till när jag såg Runar Wiksten på onsdag i tv, iskall, då blev jag kall. Han skulle jag inte kunna se i ögonen efter den domen. Vuxen mobbing ligger nog bakom M självmord.
Citera
2023-02-24, 17:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Många individers samlade tyckande, alltså.

Ja till skillnad från enstaka individernas enskilda tyckande.
Citera
2023-02-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Ja....jo det har du kanske rätt i. Alla tre karlarna har lämnat sina familjer för henne. Men utnyttjade eller ej så har jag svårt att se dem som offer. Då är de förbigångna medsökanden mer offer i mina ögon. Och familjerna som karlarna lämnade.
Om man gör samma sak TRE gånger dvs hittar en upptagen karl är det nåt fel
Citera
2023-02-24, 17:12
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Högst troligt självmord då det inte har kommunicerats ut någonting.
Tror du Epstein plötsligt begick självmord?
Senast redigerad av Tjena_67 2023-02-24 kl. 17:16.
Citera
2023-02-24, 17:25
Medlem
Ni som skriver om LS hur hon är som person, tex psykopat, känner ni henne privat??
Citera
2023-02-24, 17:25
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
En nationellt antagen och genomsyrande feminism bär skulden till den här mannens död.
Den som inte ser det är en idiot. Narrativet "Ond man tar nytta av oskyldig kvinna" råder oavsett omständigheter. Det hela är så genomskinligt. En stackars man blir förälskad och sedan offrad och drevad mot så till den grad att han tar sitt liv. Var finns den manliga "metoo"-rörelsen mot sånt här? Är det omöjligt att göra fel om man har xx-kromosomer? Är det inte människor som felar. Är det könsbundet? När skall feminism i dess nuvarande form kriminaliseras och jämställas med fascism, nazism och andra giftiga ideologier? När skall vi börja sträva mot meritokrati, rättssäkerhet och egalitarianism?
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-02-24 kl. 17:32.
Citera
2023-02-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
En nationellt antagen och genomsyrande feminism bär skulden till den här mannens död.
Den som inte ser det är en idiot. Narrativet "Ond man tar nytta av oskyldig kvinna" råder oavsett omständigheter. Det hela är så genomskinligt. En stackars man blir förälskad och sedan offrad och drevad mot så till den grad att han tar sitt liv. Var finns den manliga "metoo"-rörelsen mot sånt här? Är det omöjligt att göra fel om man har xx-kromosomer? Är det inte människor som felar. Är det könsbundet?

Svenska avundsjukan är grym, omänsklig. Män hyllar starka män, mänskliga män då,... Var får de plats, om de felar...?
Citera
2023-02-24, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag håller med om detta, men frågan som kvarstår är varför tog han livet av sig? Av det som står i utredningen att döma så är självmord en enorm överreaktion.

Han hade i värsta fall blivit omplacerad till något soft jobb i ett par år och sedan fått en tidig pension med bra villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in