2023-02-24, 13:32
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inomtullarnasthlm
Du är antingen inte insatt i fallet och all fakta som framkommit, eller så är du själv OV eller familj till sadisterna som dödade Juha.

INGEN här motsätter ett ingripande mot Juha som onekeligen var berusad och som slog två personer på perrongen. Det är sättet detta gjordes på som var kriminellt. Juha hade inga personer i sin direkta närhet när han attackerades och utgjorde alltså inget omedelbart hot när han skulle gripas. Men vakterna använde brutalt övervåld och olagliga tekniker (just för att de är LIVS-farliga).

Juha borde ha åtalats för sitt våld på perrongen, men vakterna agerade domare och avrättade honom på plats. Jag har sett alla filmer och läst om detaljerna i fallet och detta var vedervärdigt och får aldrig inträffa igen.
Dom ströp han i flera minuter. Till den grad att inte bara syres tillförseln spärrades utan också blodet till hjärnan. Oboduktionen har fått dröja och jag antar att åtalet är resultatet
Citera
2023-02-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Dom ströp han i flera minuter. Till den grad att inte bara syres tillförseln spärrades utan också blodet till hjärnan. Oboduktionen har fått dröja och jag antar att åtalet är resultatet

Jag vet... jag svarade puckot som försvarade OV.
Citera
2023-02-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det var som fan...
Men bra!

Någon som har fup???

undrar också om FUP?
Citera
2023-02-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inomtullarnasthlm
Jag vet... jag svarade puckot som försvarade OV.
Jag betackar mig för dina infama pejorativa epitet - eller på ren svenska: Dra åt h-e med dina översittarfasoner! Jag har inte tagit ställning till huruvida vakterna använde fel metod eller ej; däremot reagerar jag mot direkt sinnessjuka anklagelser om att de "mördat" den omhändertagne.

Inser du inte skillnaden borde du ta dig en rejäl funderare på saken - pucko!
Citera
2023-02-24, 14:05
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEriksson
Jag betackar mig för dina infama pejorativa epitet - eller på ren svenska: Dra åt h-e med dina översittarfasoner! Jag har inte tagit ställning till huruvida vakterna använde fel metod eller ej; däremot reagerar jag mot direkt sinnessjuka anklagelser om att de "mördat" den omhändertagne.

Inser du inte skillnaden borde du ta dig en rejäl funderare på saken - pucko!
Ja mitt svar var riktat till dig herr Eriksson. Och du borde kanske se filmerna innan du uttalar dig. Stolpskott..
Citera
2023-02-24, 14:07
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Det ena utesluter inte det andra. Ordningsvakterna är definitivt en fara för allmänheten. Hur man kan utöva hävstångseffekt mot någons nacke och halsområde på det sättet de gjorde och inte förstå att det är direkt dödligt är helt oförenligt med ett sådant yrke. Antingen är de sadister eller så saknar de grundläggande kunskap om hur kroppen fungerar, dvs t om en normal 7 åring förstår att det är livsfarligt.

Man kan ju vända på din fråga och säga, tänk om dessa två ordningsvakter tycker att det här är helt ok förfarande och således hade utövat liknande grepp på en person som t ex bara gör lite motstånd för att han/hon inte har något biljett och således blir haffad.

Två riktiga jubelidioter det här. Må de dömas till långa straff(kommer dock ej ske då det är sketna Sverige vi snackar om).
Skulle inte förvåna mig om dom spräckte struphuvudet. Var ett jävla kliv han tog i bänken när han skulle ha bättre grepp av den då redan livlösa mannen. Han dog nog redan i hans händer så att säga.
Citera
2023-02-24, 14:12
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Skulle inte förvåna mig om dom spräckte struphuvudet. Var ett jävla kliv han tog i bänken när han skulle ha bättre grepp av den då redan livlösa mannen. Han dog nog redan i hans händer så att säga.
+1
Samtidigt som kärringfan trycker hans huvud i motsatt riktning. Helt fruktansvärt.
Citera
2023-02-24, 14:13
Medlem
Stämningsansökan

https://gofile.io/d/NHwMH3

.
Citera
2023-02-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
undrar också om FUP?
den sekretessprövas just nu
Citera
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magickdash
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jlkvde/juha-kvavdes-till-dods-vakter-atalas

Enligt Aftonbladet så ströp ordningsvakterna honom till döds och står nu åtalade till grovt vållande till annans död, vilket jag tycker är förjävligt.

Ordningsvakter har länge brukat övervåld och nu blev en person strypt till döds, vilket ska vara ett solklart mord, och inte ett grovt vållande till annans död.

Hoppas att de frias, mannen som avled hade tydligen attackerat folk redan på Sveavägen och sen återupprepades detta i tunnelbanan.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

I helt andra trådar gapas det högt om att våldet ska stoppas men när ordningsvakter ingriper när en våldsman härjar så är det helt plötsligt vakterna som är boven i dramat? Hoppas att de frias.
Citera
Medlem
Är vakterna häktade eller släppta?
Citera
2023-02-24, 14:20
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
+1
Samtidigt som kärringfan trycker hans huvud i motsatt riktning. Helt fruktansvärt.
Verkligen fruktansvärt. Detta kunde hänt vilken full man som helst nästan. Dessa vakter var tickande bomber. Bättre utbildning! Högre krav!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in