Citat:
Jag behåller bara sista meningen då den på något sätt nollställer allt du har skrivit innan.
Vill du att jag ska kommentera något specifikt som togs bort är du välkommen att påpeka det.
Vi kanske kan enas om att (om vi nu bortser från möjligheten till att han är GM) Engström med största sannolikhet har fel när han berättar sin historia om vad som har hänt innan skotten?
Ska man ha honom som "varande på plats" räcker det med att flytta honom framåt i tiden ca 30-40 sekunder. Plötsligt försvinner väldigt många konstigheter, iaf de som sker inledningsvis.
Plötsligt har vi en förklaring på varför han inte ser något av värde och varför ingen ser honom.
Köper man att Engström har sett LJ behöver man ju sätta honom någonstans på den "gula linjen" någon gång mellan ca 23:22:00 - 23:23:00 (alltså ca 30-60 sek efter mordet). Han kan alltså rent teoretiskt komma ganska mycket senare i händelseförloppet och fortfarande hinna se LJ.
Är han så pass tidigt som han påstår uppstår plötsligt en rad konstigheter.
Folk missar honom. Han missar folk. LJ står inte där Engström påstår att han står etc.
Det här löser självklart inte konstigheterna med allt som händer sedan (språngmarsch, LP, poliser etc), men det är ett bra mycket rimligare scenario inledningsvis. Och vill man bygga en trovärdig hypotes där han inte är GM, men ändå varande på plats hade jag personligen börjat där.