2023-02-24, 10:16
Medlem
Feministivrarna i den här tråden kan med fördel läsa igenom https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGKrl8/mats-lofvings-poliskarriar-fran-praoplatsen-till-toppjobben-och-kampen-mot-gangvaldet för att få en bild av Mats Löfvings kompetens och väg till högsta ledningen.

Jämför sedan med hur Linda Staaf hoppat runt mellan olika ofullbordade karriärspår innan hon upptäckte att det var enklare att hoppa runt på kukar: https://chef.se/linda-h-staaf-det-galler-att-inte-ge-efter/

Det är en skam att vi fått ett samhälle där kritik mot kvinnor per automatik anses vara misogyni. Vill ni ha lika villkor och lika lön så får ni fan se till att lägga ner samma arbete också. Att ta sängvägen må vara världens äldsta yrke men det förtjänar ingen respekt.
Citera
2023-02-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Ja....jo det har du kanske rätt i. Alla tre karlarna har lämnat sina familjer för henne. Men utnyttjade eller ej så har jag svårt att se dem som offer. Då är de förbigångna medsökanden mer offer i mina ögon. Och familjerna som karlarna lämnade.

Helt enig med dig.

Hemskt att tänka på alla dessa medsökanden som har skaffat meriterna och anställningarna ”den hårda vägen”, men ser sig sidosteppade av en som särar på benen så fort det gynnar henne..
Citera
2023-02-24, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, men det är väl det där med kommentaren om att det är själviskt att begå självmord. Om man har det perpektivet fattar man nog inte, kan inte leva sig in. En person som är beredd att gå så långt som att själv avsluta sitt liv, tänker nog inte i termerna själviskt eller osjälviskt. De mår så fruktansvärt dåligt att det är helt annat som kretsar i deras huvuden och det är naturligtvis inte rationella tankar. Det är något som händer med tankeverksamheten när man är riktift psykiskt nergången. Det går inte att jämföra med tankar som en psykiskt mer stabil människa har. I vissa fall är det t o m så att de som begår självmord tror att de gör omgivningen en tjänst genom att försvinna.

All jävla status och prestige blev omintetgjord av uthängningen. En sån här kuf fixar det inte, dvs om han inte har diverse hållhakar på andra, vilket inte är helt otänkbart.

Han slickade röv, lismade, manövrerade och manipulerade. Exakt på samma sätt som alla de andra med karriären och partiboken i bakfickan. Bara beskåda deras äckliga anleten. Thonberg, Giesecke, etc.

🤢🤮

StORsWänskEn är helt enkelt inte skickad för statligt hantverk, detta alldeles oavsett om jeppen blev ’bumpad’ eller ordnade saken på eget bevåg.

Frågor på det?
Citera
2023-02-24, 10:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Det är en skam att vi fått ett samhälle där kritik mot kvinnor per automatik anses vara misogyni. Vill ni ha lika villkor och lika lön så får ni fan se till att lägga ner samma arbete också. Att ta sängvägen må vara världens äldsta yrke men det förtjänar ingen respekt.
Det är dock en manlig syn, där hjärnan värderas högre än känslor, och om feminister hade varit på kvinnors sida borde de argumenterat för Staafs sätt att få fördelar för sig själv. Bakom varje känd man står en förvånad kvinna. Men den förvånade kvinnan gör ändå en insats för mannen och kan ha en (stor) del i hans succe. Och med fel kvinna blir det exakt tvärtom, de orsakar mannens fall.

Jag har tänkt tanken att Mats faktiskt skrev under sin dödsdom när han första gången gick till sängs med Staaf. Det tror jag inte han hade kunnat förutsäga, hur manligt logiskt han än tänkte.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-02-24 kl. 10:25.
Citera
2023-02-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Feministivrarna i den här tråden kan med fördel läsa igenom https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGKrl8/mats-lofvings-poliskarriar-fran-praoplatsen-till-toppjobben-och-kampen-mot-gangvaldet för att få en bild av Mats Löfvings kompetens och väg till högsta ledningen.

Jämför sedan med hur Linda Staaf hoppat runt mellan olika ofullbordade karriärspår innan hon upptäckte att det var enklare att hoppa runt på kukar: https://chef.se/linda-h-staaf-det-galler-att-inte-ge-efter/

Men HUR kunde en sådan gubbe samtidigt anse att det gick lika bra att göra karriär sängvägen?

Om det är kompetensen som ska avgöra borde ju alla gubbar på chefspositioner håller gylfen stängd - åtminstone på jobbet.
Citera
2023-02-24, 10:36
Medlem
Mats Dopping är nu förvandlad till en parentes - vars liv varit fullständigt meningslös förutom
för dem som får skörda hans arv.

Nu kastas det ömsom skit o ömson snyft o snart är han bortglömd likt Palme.

Linda däremot lever vidare o har gått ut som vinnare. Linda har fast anställning med hög lön
o bör kunna få bättre jobb - annars är hon ju mobbad. Runar/Gatupolisutredningen kom ju fram
till att hon är väl kvalificerad för högre befattningar o det finns inget att anmärka på när det
gäller hennes arbetsprestationer - snarare var det ett lyckokast för polis o gatupolis när
Mats Dopping rekryterade henne till NOA chef - hon har oförskyllt kommit i onåd. Skulle jag
ha fel - varför fick hon visa upp sig i uniform i TV - varför skickades hon till kvalificerat uppdrag
i Holland

Cancer-Gatupolisen gloria har hamnat på sned - o har fått mångas förakt f f a de underställda
med högre utbildning - de skrattar bakom hans rygg men vågar inte ta öppen konfrontation än
men den kommer när det är bekräftat att han inte får nytt förordnande.
Citera
2023-02-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men HUR kunde en sådan gubbe samtidigt anse att det gick lika bra att göra karriär sängvägen?

Om det är kompetensen som ska avgöra borde ju alla gubbar på chefspositioner håller gylfen stängd - åtminstone på jobbet.
Endast Linda Staaf kan svara på hur hon lyckades måla in honom i det hörnet. Hon är den som kommer ställas till svars, Mats är som bekant död.
Citera
2023-02-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är dock en manlig syn, där hjärnan värderas högre än känslor, och om feminister hade varit på kvinnors sida borde de argumenterat för Staafs sätt att få fördelar för sig själv. Bakom varje känd man står en förvånad kvinna. Men den förvånade kvinnan gör ändå en insats för mannen och kan ha en (stor) del i hans succe. Och med fel kvinna blir det exakt tvärtom, de orsakar mannens fall.

Jag har tänkt tanken att Mats faktiskt skrev under sin dödsdom när han första gången gick till sängs med Staaf. Det tror jag inte han hade kunnat förutsäga, hur manligt logiskt han än tänkte.

Har du läst utredningen? Om inte, rekommenderas. Det finns stora luckor.
Citera
2023-02-24, 10:40
Medlem
eternussermos avatar
Att inte det här utlöser en #talaomdet-storm där män talar om hur de blivit psykiskt misshandlade av kvinnor är ett mysterium. Solklart att hennes psykiska misshandel, där hon tvingat honom att fixa ett högavlönat jobb, sen skilt sig och ljugit in absurdum, haft en enorm påverkan på hans psykiska hälsa.

Och det finns många häxor därute, dags att belysa det.
Citera
2023-02-24, 10:41
Medlem
Det jag stör mig på är att så många i media tyckt att ML skulle ha fått mer stöd av arbetsgivaren. Om jag missköter mig/begår brott i tjänsten är det knappast arbetsgivaren jag skall få stöd av. Möjligen facket eller kollegor.
Citera
2023-02-24, 10:45
Medlem
Ska vara om rikshoran fått honom till det
Citera
2023-02-24, 10:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Det jag stör mig på är att så många i media tyckt att ML skulle ha fått mer stöd av arbetsgivaren. Om jag missköter mig/begår brott i tjänsten är det knappast arbetsgivaren jag skall få stöd av. Möjligen facket eller kollegor.

Som GW senast. Kanske lite samvetskval. Han och andra sa ju inget om detta innan självmordet då var det full fokus på att tycka till om att han skulle få sparken. Om GW med flera är så upprörda över detta så borde de kanske sagt till innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in