2023-02-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Grannen sa i en intervju att J hade skrattat, var det när de åkte till McDonalds? Undrar om hon skrattade när hon utförde "misshandeln" som ledde till Toves död.

Många som pratar olycksfall. Som tur är behöver väl bara åklagaren bevisa likgiltighetsuppsåt, dvs. att förövaren måste insett att det kunde leda till döden men ändå utförde det.

Om någon erkänner så mycket som J gjort, tror jag att bevisen är överväldigande att hon med sina egna händer bragt Tove om livet. Något som tydligt visar att just J utfört saker som lett till döden måste finnas, annars hade inte advokaten rekommenderat (antar hon gjort det) J att erkänna detta. Enda hoppet att dömas för annat än mord. Vem vet vad som funnits på brottsplatsen, kanske en jädrans massa bevis som rep, mordvapen om något annat än händer använts, möbler som vält.. kan ju vara brottsplatsen som gör mord uppenbart och dessförinnan misstanken om människorov

Uppenbarligen var hon nöjd när hon äntligen lyckats med det hon så länge drömt om och försökt skapa tillfälle att få utföra(mordbranden), att ha ihjäl sin ärkerival!
Citera
2023-02-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Grannen sa i en intervju att J hade skrattat, var det när de åkte till McDonalds? Undrar om hon skrattade när hon utförde "misshandeln" som ledde till Toves död.

Många som pratar olycksfall. Som tur är behöver väl bara åklagaren bevisa likgiltighetsuppsåt, dvs. att förövaren måste insett att det kunde leda till döden men ändå utförde det.

Om någon erkänner så mycket som J gjort, tror jag att bevisen är överväldigande att hon med sina egna händer bragt Tove om livet. Något som tydligt visar att just J utfört saker som lett till döden måste finnas, annars hade inte advokaten rekommenderat (antar hon gjort det) J att erkänna detta. Enda hoppet att dömas för annat än mord. Vem vet vad som funnits på brottsplatsen, kanske en jädrans massa bevis som rep, mordvapen om något annat än händer använts, möbler som vält.. kan ju vara brottsplatsen som gör mord uppenbart och dessförinnan misstanken om människorov

Huvudvåld och kvävning/strypning, blockering av luftvägar är direkt livsfarligt och kan snabbt leda till döden- vilket förövarna vet, likgiltighetsuppsåt finns garanterat.
Citera
2023-02-24, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Menar du att den som ljuger i förhör inte får behålla sin advokat?
Ljuger gör ju de flesta brottslingar

MH påstår att hon var rädd för JJ, att hon kände sig tvingad att flytta kroppen, det kan stämma.

Vet vi vad JJ har sagt?

Hotat med att döda MH med familj etc?

Eller spelar MH liksom JJ offer?

Undrar om MH hade uppsåt att se TT död?

Att JJ hade uppsåt att döda verkar väldigt uppenbart!
Citera
2023-02-24, 01:14
Medlem
Citat:
Men Maja klarade av att vara tyst om vart de gömt T kropp så jättesvagt psyke tror jag inte riktigt på

Jag håller med om Rullman

Vem eller vilka som släpade och bar ner kroppen till bilen är intressant men inte avgörande.......
Citera
2023-02-24, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vem eller vilka som släpade och bar ner kroppen till bilen är intressant men inte avgörande.......
Inte avgörande för T liv
Men det är en frukansvärt vidrig handling som också är straffbar
Som borde ge högre straff än vad det ger
Citera
2023-02-24, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Sorry, kunde inte låta bli!

Pappan blev nog inte nedringd direkt efter J la ut grepen, så han kanske inte brydde sig om att ta bort annonsen. FUP kommer ju snart och då får vi svaret på om den omtalade potatisgrepen är undersökt och har använts till att dölja kroppen. Själv är jag mycket tveksam till att polisen lagt några resurser på den.

Vad som helst som MH hade lagt ut till försäljning dagen efter ett mord, beslag tar givetvis polisen. Det hade ju varit tjänstefel annars
Citera
2023-02-24, 08:16
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Menar du att den som ljuger i förhör inte får behålla sin advokat?
Ljuger gör ju de flesta brottslingar
Advokaten får inte ljuga.
Citera
2023-02-24, 09:40
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Vad som helst som MH hade lagt ut till försäljning dagen efter ett mord, beslag tar givetvis polisen. Det hade ju varit tjänstefel annars

Jag ställer mig tveksam till den här potatisgrepen och fattar faktiskt inte vad folk tror att den använts till.....?
Citera
2023-02-24, 10:24
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Men Maja klarade av att vara tyst om vart de gömt T kropp så jättesvagt psyke tror jag inte riktigt på

Jag håller med om Rullman

Klarat av att hålla tyst om var de gömt T är det nog inte frågan om här.
MH hade ingen aning om ”var” T låg gömd, även om hon satt i bilen.
Hur skulle MH kunna veta var FP låg om hon inte själv hittar tillbaka?
Citera
2023-02-24, 10:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Klarat av att hålla tyst om var de gömt T är det nog inte frågan om här.
MH hade ingen aning om ”var” T låg gömd, även om hon satt i bilen.
Hur skulle MH kunna veta var FP låg om hon inte själv hittar tillbaka?
Nej, jag tror inte heller att M är bekant med området. Möjligtvis har hon ett hum om att FP var i någon skog åt Nye till.
Citera
2023-02-24, 10:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Håller med
Men de slipar nog till det på sitt försvar nu när de får läsa utredningen
Jag tänker på det väntade obduktionsprotokollet. OM det skulle vara oklarheter runt dödsorsaken, hade Rullman då lämnat ut FUP innan han fått protokollet? Jag tror inte det.
Citera
2023-02-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag tror stenhårt på att hon googlat på både det ena och andra i sin mobil som talar väl för vad som pågått.
Hon har säkerligen inte rört kroppen under den tiden JJ varit på McDonalds eftersom hon väntat på JJ och hennes order.

Jag tror att hon har suttit med telefonen och att det rasslar av bevisning I den som inte kan kopplas till någon annan än MH.

Hon har sedan högst troligt fortsatt på söndagen med sms till JJ eftersom hon bodde hemma har hon nog inte pratat så mycket i telefon.

Annars vore det konstigt att Rullman är så tvärsäker.

Håller med, tror att MH pillat med telefonen. Vill minnas att grannen nämnde något om att JJ pillade med sin telefon under bilresan tur/retur McDonalds, kan mycket väl vara så att ett sms eller liknande gått mellan JJ MH under denna tiden vilket då kan bli svårt att bortförklara med att hon låg och sov.

Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Jag ställer mig tveksam till den här potatisgrepen och fattar faktiskt inte vad folk tror att den använts till.....?

Benägen att hålla med, varför åka och hämta en grep för att kunna lyfta lite sly/grenar att täcka över en kropp med hos farsan innan dom åker ut till dumpningsplatsen? Går förmodligen lika bra att använda nävarna till det jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in