• 1
  • 2
2023-02-23, 20:07
Medlem
Awkwardmans avatar
https://press.sfstudios.se/clip/633a8e5ef166c

Tycker att den verkar intressant . Trots att jag inte är särskilt royal av mig. Funderar på att se den på bio faktiskt.

Producent är Legenden Stina Gardell

Citat:
Kungen är en svensk dokumentärfilm från 2023 med svensk biopremiär den 24 februari 2023. Filmen är regisserad av Karin af Klintberg producerad av Stina Gardell och Petra Måhl. Filmen förhandsvisas på Göteborg Film Festival den 4 februari 2023.
Citera
2023-02-24, 00:52
Medlem
Ser inte att det är annat än PR för kungahuset. All reklam är bra reklam.
Själva filmen har ju också fått oerhört mycket gratisreklam i medierna, vilket får mig att tycka att det är suspekt.
Citera
2023-02-24, 05:28
Medlem
Awkwardmans avatar
Kanske funkar den som reklam, men inte på samma sätt som annats som gjorts. Inget liknande har faktiskt gjorts med kungen.

Den den verkar mörkare. Närmare (hur nära återstår att se Men den är ändå annorlunda tror jag. Kola gärna trailen.
Citera
2023-03-25, 16:17
Medlem
Loyolas avatar
Ni som sett filmen, vad tyckte ni? Jag tyckte den var helt ok, det är ju inte så mycket djupa saker Kungen vill dela med sig av, det får man förstå. Han är väldigt obekväm i intervjuer, det märks tydligt och det är han öppen med. En del klipp från filmer och foton från familjearkivet (antar jag) fick man se. Han var en väldigt söt pojke.

Hans pappa dog innan han fyllt 1 år och mamman blev inte så gammal heller, en bit över 60 år. Tur han har en stor familj idag. Han jobbar tydligen mycket, många uppdrag som ska hinnas med, han tar det på allvar. Victoria är med ganska kort, pratade om hur det kommer att kännas sen när hon tar över. Familjen har tydligen inte pratat så mycket om det internt, diskutera kungens död är inget de brukar prata om.

Karin af Klinberg tog upp några av de "svårare" frågorna också, kaffeflickor bl a.
Citera
2023-06-21, 18:43
Medlem
Grievers avatar
Såg den häromdagen. Tycker den var bra gjord (även om jag ibland kan få vibbar att intervjuerskan mest vill att filmen ska handla om henne själv).

Däremot blir jag lite... sorgsen. Jag tycker att kungen känns väldigt ensam, och att han har byggt upp ett enormt skal kring sig. Visst tillhör han en annan generation, och det klart att man blir trött på journalister som vill sätta dit honom stup i kvarten. Men här kändes det ändå som att det inte finns några onda baktankar, och jag blev lite ledsen av att se vilken mur han byggt upp. Han vill ju inte vara där liksom. Hade han bjussat på en kram i slutet så kanske det hade känts bättre. Men visst, han är väl inte skyldig någon något.

För övrigt är det ett jävla tjat om hans sexklubbar som ung. Man är bara ung en gång - det gäller även en kung. Han har inte direkt gjort nåt olagligt; då ska folk bara hålla käften.
Citera
2023-07-03, 21:58
Medlem
Håller med - kändes även lite som intervjuerska ville få Kungen framdtå i dåligt dager.. det blev lixom tungt.. Annars bra filmat och roligt se äldre filmer
Citera
2023-07-03, 22:01
Medlem
F.Hansens avatar
Ja antagligen är det kungahuset själv som finansierat detta. Vem skulle ens betala för att ta del av detta?
Grejjen är ju att kungen själv är väldigt ointressant som person.
Citera
2023-07-08, 19:35
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja antagligen är det kungahuset själv som finansierat detta. Vem skulle ens betala för att ta del av detta?
Grejjen är ju att kungen själv är väldigt ointressant som person.

Det är stina Gardell som producerat den. Hon vet hur man får pengar (det är hennes jobb) från tex SVT, sfi, konstärsnämden osv. Väldigt svårt att se att trx svt skulle ta in den om kungen finansierat
Citera
2023-07-11, 22:57
Medlem
TokyoBarns avatar
Den var intressant faktiskt, både jag och tjejen blev förvånade över att kungen körde sin egen bil och bar sin egen väska/portfölj, man har ju en bild av att alla runt omkring honom gör det mesta.

Kungen svär även en del i filmen, bara det gör det värt att se! Kungen verkar trevlig.
Citera
2023-08-29, 20:41
Medlem
vichy6s avatar
Dumpar. Ser dokumentären nu ”Kungens innersta krets”….

Fantasivärld med orimliga krav. Och det här vill vi ha?
Citera
2023-09-01, 09:45
Medlem
Dum fråga kanske men är ”Kungens innersta krets”, som nyligen hade premiär på TV3, samma dokumentär som denna tråd handlar om?

Jag tycker att den var väldigt välgjord och intressant.
Citera
2023-09-06, 10:46
Medlem
Slave Marks avatar
Bra men smörigt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto