2023-02-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Va? Har den inte beslagtagits? Undersökts med Blue ray?

Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Den har ju polisen garanterat

Tror du polisen har kört in den i deras Blue ray spelare för undersökning?
Citera
2023-02-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Blue start såklart, råkade skriva fel.

Grepen borde undersökas för blod, DNA etc.
Citera
2023-02-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Blue start såklart, råkade skriva fel.

Grepen borde undersökas för blod, DNA etc.

Sorry, kunde inte låta bli!

Pappan blev nog inte nedringd direkt efter J la ut grepen, så han kanske inte brydde sig om att ta bort annonsen. FUP kommer ju snart och då får vi svaret på om den omtalade potatisgrepen är undersökt och har använts till att dölja kroppen. Själv är jag mycket tveksam till att polisen lagt några resurser på den.
Citera
2023-02-23, 21:33
Medlem
Citat:

Citat:

Pappan blev nog inte nedringd direkt efter J la ut grepen, så han kanske inte brydde sig om att ta bort annonsen. FUP kommer ju snart och då får vi svaret på om den omtalade potatisgrepen är undersökt och har använts till att dölja kroppen. Själv är jag mycket tveksam till att polisen lagt några resurser på den.

Tror inte heller det men anser att den borde beslagtas och undersökas.
Citera
2023-02-23, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om bevis sticks under näsan på M som visar att hon har varit aktiv, kommer kanske minneskortet fram, att det som presenteras har hon inget som helst minne av och är inte medveten om att det har skett?

Ja, det är väl här man undrar...och undrar...
Citera
2023-02-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska bli oerhört intressant att se vad åklagaren/utredningen har på MH.

MH hävdar att hon inget visste alls om mordet, var för berusad och vaknade till först senare på natten:

"– Min klient har inte medverkat i eller ens varit medveten om huvudbrottet, beroende på berusning. Medveten blir hon först senare under natten. När det gäller brott mot gravfriden så har hon uppmanats att bära och av rädsla känt sig tvingad att medverka, säger Mikael Svegfors på telefon till dokumentärteamet. "

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/18-aringen-medger-att-hon-flyttat-pa-toves-kropp

Jag tyckr att det låter som att MH menar att hon sov/varit helt borta även när JJ var på Donken.

Är MHs mobil helt "död" under hela tiden från att dunsarna hördes (jag utgår från att man har en ganska tydlig tid för när de kan ha hörts) och fram till att JJ kommit hem igen.

Åklagaren säger att oavsett vad MH hävdar visar utredningsläget som det var då annat och att MH är misstänkt för båda gärningarna.

När MH får se bevisningen kanske hon ändrar sin version?

Jag tror att hennes mobil visar att hon varit aktiv på något sätt.
Är det inte lite väl kort tid fr att vara redlöst berusad till att kvickna till?
Mord skedde mellan ca 02.30 - 03.00
Citera
2023-02-23, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Grepen borde väl vara pappans, och skulle han inte undra varför hon plötsligt skulle sälja den? Dessutom har han väl själv också lagt ut en annons?

Jag har väldigt svårt att tro att en sådan grep skulle använts för att dölja kroppen. Möjligen skulle typ yxa vara bra för att kapa grangrenar att täcka kroppen med, men det finns nog annat att täcka kroppen lite hjälpligt efter att den dragits in i skogen lite mer avsides.

Jag tänker också at det inte finns någon anledning att sälja grepen om den använts till att gömma kroppen, och hur skulle grepen använts som vapen/tillhygge?

En sådan står väl inte hemma hos JJ bara sådär? För visst var den väl fotad vid en brunn? På gården då alltså? Åklagaren verkar ju säker på att det huvudsakliga brottet skedde vid lägenheten, så inte i skogen då.
Citera
2023-02-23, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Är det inte lite väl kort tid fr att vara redlöst berusad till att kvickna till?

Ja, det låter lite magstarkt att klara av att berusad bära ner en kropp tre trappor utan att ramla, snava osv.

Jag vill bara veta vad åklagaren har som motbevisar MHs berättelse.
Citera
2023-02-23, 22:27
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jo det gick ju väldigt snabbt. Så snabbt att det känns osannolikt. Sen tror jag det finns mycket mer bevisning som binder MH till mordet
Citera
2023-02-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror också att MH har pratat en hel del. I.a.f till advokaten. Tror inte hon har psyke nog att kunna hålla tyst i nästan 4,5 månader.

Att bara höra JJ i början men sen inte alls under lång tid tror jag är ett smart drag av åklagare Rullman. Jag gillar honom. Han är bright och ser dessutom väldigt trevlig ut :-)

Men Maja klarade av att vara tyst om vart de gömt T kropp så jättesvagt psyke tror jag inte riktigt på

Jag håller med om Rullman
Citera
2023-02-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det låter lite magstarkt att klara av att berusad bära ner en kropp tre trappor utan att ramla, snava osv.

Jag vill bara veta vad åklagaren har som motbevisar MHs berättelse.
Ja det ska bli väldigt intressant att få höra åklagarens bevisning
Det vi hitills hört så är han säker på att allt skett i samförstånd
Citera
2023-02-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jo det gick ju väldigt snabbt. Så snabbt att det känns osannolikt. Sen tror jag det finns mycket mer bevisning som binder MH till mordet
Ja visst låter det osannolikt
Nu har inte jag själv varit redlös men känner andra som varit i det tillståndet och det finns inte en chans att kvickna till på ca max 1 1/2 tim
Enl Rullman så finns det bevisning att M var delaktig så vi får hoppas på att inget blir oklart om vad de 2 är skyldiga till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in