Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Sorry, kunde inte låta bli!
Pappan blev nog inte nedringd direkt efter J la ut grepen, så han kanske inte brydde sig om att ta bort annonsen. FUP kommer ju snart och då får vi svaret på om den omtalade potatisgrepen är undersökt och har använts till att dölja kroppen. Själv är jag mycket tveksam till att polisen lagt några resurser på den.
Grepen borde väl vara pappans, och skulle han inte undra varför hon plötsligt skulle sälja den? Dessutom har han väl själv också lagt ut en annons?
Jag har väldigt svårt att tro att en sådan grep skulle använts för att dölja kroppen. Möjligen skulle typ yxa vara bra för att kapa grangrenar att täcka kroppen med, men det finns nog annat att täcka kroppen lite hjälpligt efter att den dragits in i skogen lite mer avsides.
Jag tänker också at det inte finns någon anledning att sälja grepen om den använts till att gömma kroppen, och hur skulle grepen använts som vapen/tillhygge?
En sådan står väl inte hemma hos JJ bara sådär? För visst var den väl fotad vid en brunn? På gården då alltså? Åklagaren verkar ju säker på att det huvudsakliga brottet skedde vid lägenheten, så inte i skogen då.