2023-02-23, 09:25
Moderator
Eerieyes avatar
Man skulle tydligen imponera på Biden genom att öva uppskjutning av två kärnvapenrobotar.

Båda skotten failade för ryssarna.
Citera
2023-02-23, 10:23
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
En sak ska du ha klart för dig. Ukraina har all rätt och Ryssland noll.
Han kan när som helst dra sig ur Ukraina men han är en krigshetsare med Tsar ambitioner.
Jag är hellre död i WW3, än en levande feg skit som bugar för överheten ryssland

Och ja håller inte med dig fullt ut.
Men att Putin är en idiot där är vi överens
Citera
2023-02-23, 10:31
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Säger du det? Förklara de här två kartorna för mig då:

29 mars 2022: https://pbs.twimg.com/media/FPA-OrAXIBI2Lll.jpg:large

3 februari 2023: https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/4d7b95d9-7501-42ff-a375-b7c4ae7637c1.jpg

Faktum är att det går extremt dåligt för ryssarna. Ukraina är en, på papper, mycket mycket svagare nation militärt än Ryssland, trots detta har de gått bakåt på de flesta håll, och knappt klarat att hålla terräng på de få håll de inte tryckts tillbaka. Kartorna talar sitt tydliga språk.

Ja säger inte att det går bra.
Säger att det inte går så dåligt som det påstås.

Av området runt Krim,Mariupol och Luhanska som detta krig handlar om syftar jag på.

Ja att utbrytningen på Kiev inte gick som det skulle råder de inga tvivel på
Citera
2023-02-23, 10:33
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Skrattretande dumt säger du? Kan du presentera några exempel på att ryssarna inte är inkompetenta överlag?

På vilket sätt har ryssarna lyckats hålla den terräng de tagit? Redan förra våren så tvingades ryssarna bort från Kyiv-området och de områden gränsande mot Belarus som man tagit i den inledande attacken och under höstoffensiven så tvingades de bort från Kharkiv och längre söderut. Är det att hålla terräng?

Det du påstår överrenstämmer inte med verkligheten. Visst, man har "lyckats" hålla terräng som man tidigare tagit, men man har verkligen inte lyckats hålla allt man tidigare intagit, trots att man slängt in i princip allt man har i striderna.

Ja de säger ja.

Syftar på Krim, Mariupol och Luhanska.
Som detta krig handlar om
Citera
2023-02-23, 12:15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Du har en svensk kommendörkapten i mitten, med m90-uniform, jag tycker mig också se en norsk uniform där i bakgrunden, som användaren pronh var inne på. Den är relativt lik den svenska, men lite ljusare och med mer brunt i. Se bild: https://nye-troms.no/bilder/web/b352ce2d3b454.webp?v=1674481895

Ja, norrmannen är den med glasögon på och svensken har en dukklädd hjälm. Alla utom han i mitten bär för övrigt samma brittiska hjälm som i Sverige kallas Hjälm 90. Den i mitten kallas väl hjälm 100 i Sverige tror jag.
Citera
2023-02-23, 13:15
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja de säger ja.

Syftar på Krim, Mariupol och Luhanska.
Som detta krig handlar om

Du menar, som detta krig har kommit att handla om. Ryssarna är ju på inget sätt hemliga med att det handlar om en total ockupation av Ukraina och utplåning av Ukraina som stat och egen kultur. Dom säger ju detta helt öppet på rysk statlig TV.
Citera
2023-02-23, 14:09
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja säger inte att det går bra.
Säger att det inte går så dåligt som det påstås.

Av området runt Krim,Mariupol och Luhanska som detta krig handlar om syftar jag på.

Ja att utbrytningen på Kiev inte gick som det skulle råder de inga tvivel på

Vad du påstod var ju att de hållit det de från början (alltså under krigets fyra första veckor ungefär) intog. Det stämmer inte, inte ens tillnärmelsevis. De håller en avsevärt mindre procent av ukrainskt territorium idag än de gjorde den sista mars 2022.

Krim är ointressant, det intogs 2014.

Så gäller det de två utbrytarrepublikerna, som Ryssland fortfarande inte ens klarat av att helt "befria".

Det går, om man ska vara ärlig och objektiv, käpprätt åt helvete med den ryska invasionen.
Citera
2023-02-23, 21:10
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Det stora felet med dessa kartor förklarar inte hur starka ryssarna är i luften. Det är just därför det skänktes vapensystem för att skjuta ner deras missiler/drönare och flygplan. Ryssarna är starkare än vad väst någonsin trott. Vi lever i någon form av lögn att Väst är dominanta, men tyvärr. USA som Ryssland är krigshetsare, så detta kommer sluta med WW3 med kärnvapen.
Ryssarna är inte starka i luften. Att de, likt palestinska stollar på Gazaremsan, ibland lyckas avfyra ett gäng mer eller mindre hemmabyggda raketer, samt någon enstaka riktig raket eller kryssningsmissil, är inget styrketecken för ett land med 100+ miljoner invånare och gott om naturresurser.
Citera
2023-02-23, 22:06
Medlem
HRTs avatar
Kina har bedyrat flera gånger att de inte tänker förse ryssarna med vapen. De flesta av oss vet att de är en lögn de gula små jävlarna är redan i gång.
Kan vi hoppas att det ser en fullständig nedstängning av ekonomi/handel med Kina
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1061376
Citera
2023-02-24, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Ryssarna är inte starka i luften. Att de, likt palestinska stollar på Gazaremsan, ibland lyckas avfyra ett gäng mer eller mindre hemmabyggda raketer, samt någon enstaka riktig raket eller kryssningsmissil, är inget styrketecken för ett land med 100+ miljoner invånare och gott om naturresurser.

Jag önskar du hade rätt, men som vanligt matas vi med propaganda hur duktiga vi i väst är. Tyvärr så visar väl sanningen när allt damm lagt sig. Dock hoppas jag Ukraina vinner men är väldigt skeptisk till det som skrivs i media. Ta exempelvis dagarna innan jul då det var en enorm missilattack utanför Kiev, det stod knappt i tidningarna. Vi läser bara om framgångarna och inte motgångarna.
Citera
2023-02-24, 04:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Oj vilket fiasko! Nu är snart Leoparder i direkt strid mot ryssarna. Ryssarna är livrädda för dessa!
https://twitter.com/shashj/status/1628825546229424133

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasboll
Jag önskar du hade rätt, men som vanligt matas vi med propaganda hur duktiga vi i väst är. Tyvärr så visar väl sanningen när allt damm lagt sig. Dock hoppas jag Ukraina vinner men är väldigt skeptisk till det som skrivs i media. Ta exempelvis dagarna innan jul då det var en enorm missilattack utanför Kiev, det stod knappt i tidningarna. Vi läser bara om framgångarna och inte motgångarna.

Nej du är en äcklig landsförrädare som vill att ukrainska barn mördas. Alla kan läsa din post-historik ditt äckel. Alla svenskar och alla fria människor i välden hatar dig!
Citera
2023-02-24, 08:27
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Vad du påstod var ju att de hållit det de från början (alltså under krigets fyra första veckor ungefär) intog. Det stämmer inte, inte ens tillnärmelsevis. De håller en avsevärt mindre procent av ukrainskt territorium idag än de gjorde den sista mars 2022.

Krim är ointressant, det intogs 2014.

Så gäller det de två utbrytarrepublikerna, som Ryssland fortfarande inte ens klarat av att helt "befria".

Det går, om man ska vara ärlig och objektiv, käpprätt åt helvete med den ryska invasionen.

Ja det återstår att se.
Jag litar inte lika blint på lögn media som ni uppenbarligen gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in