Citat:
Själv nämner han det i januari 1989
https://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken
Lite intressant är att han säger att han får reda på att det är OP som är skjuten när han kommer tillbaka från den där påhittade utflykten men innan han försökte lämna sitt vittnesmål.
https://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken
Lite intressant är att han säger att han får reda på att det är OP som är skjuten när han kommer tillbaka från den där påhittade utflykten men innan han försökte lämna sitt vittnesmål.
Vid förhöret den 25 april 1986 sa han att han var på väg tillbaka till Skandia när den här "flickan" kommer fram och talar om att det är OP. (Till väktarna sa han att det var en "man" som talat om det).
– På håll ser jag då hur någon vänt mannen i ryggläge och gör hjärtmassage. Ambulansen är framme och jag kommer fram när de lastar in mannen och kör därifrån. Då kommer flickan i det unga paret fram till mig och säger ”vet du vem som är skjuten?”
– Nej, svarar jag. Då berättar hon att det är Olof Palme. ”Du skämtar” säger jag och får då en arg blick och svaret ”att sådant skämtar man inte om”. Det samtalet glömmer jag aldrig – jag som trott att det var en knarkaffär som gjorts upp!
– Jag ser en person stå på gatan och en polis som tar upp hans vittnesmål. Väl framme vid dem hör jag hur mannen beskriver en person som flytt in i gränden. Det är signalementet på mig! Ingen av dem reagerar på mig och när jag ber polisen ta mina vittnesuppgifter med anledning av att jag var en av de första på plats möts jag av svaret – ”Tack, men vi har redan ett vittne”!??? Mitt signalement figurerar förmodligen fortfarande.
Tack!
Hade glömt bort den där artikeln från januari.
Ja, det är intressant men föga förvånande att hans utsagor ändras

När man tänker på det är det egentligen helt sinnessjukt...
Även som vittne eller "varande på plats"...Hur jäkla svårt kan det vara att hålla sig till en story?
Det är så onödiga lögner och tramsande så att man bara skakar på huvudet. Eller var han helt enkelt mer försupen än vad vi tror?