2023-02-23, 13:08
Medlem
Bakarettans avatar
Jag gillar Artin. Han tillsammans med Christoffer & Assi verkar mest ärliga just nu iallafall.
Att Artin är vegan & sökt till Farmen stör mej inte ett dugg. Han säger ju att han är där för att lära. Juste emot djuren & har visat intresse på att Torpet ska funka. Inte sagt mycket om spelande & pakter. Än.
Ja, det visar väl sej.
Sebbe är fortfarande som en inoljad ål. Radarparet Eddie & Viktor är som Fyrtornet & Släpvagnen. Nä, ingen trådanvändare här som är född efter 1970 har en aaaning vem dessa är😛 Ni får helt enkelt googla.
2023-02-23, 13:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoonSuk
Senast redigerad av kubun 2023-02-23 kl. 13:14.
2023-02-23, 13:10
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3
Valpen Viktor borde skickas ut ögonaböj! med Sandra hack i häl.
Större egoister får man leta efter , på tok för myk jag jag jag.
Farmen denna säsong liknar mer dagis al'a sommarkollo. Hoppas på
att nästa säsong har riktiga karaktärer och bättre underhållning än
detta barnprogram.
Mvh
Exakt! Som Artin sa: Det liknar en fritidsgård.
2023-02-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Teknikerna? Att man bör ha kunskap om hur man sköter spjället på vedspisen, kakelugnen och kaminen.

Här kan man läsa om när man behöver ha öppet spjäll och när man ska ha stängt spjäll:

http://kamin-energi.se/elda-r%C3%A4tt2/elda-i-kakelugn

https://via.tt.se/pressmeddelande/nu-kommer-koldknappen-if-uppmanar-svenskar-att-ta-det-varsamt-med-eldningen?publisherId=391729&releaseId=3292016

Kan bli farligt att elda på fel sätt och hantera spjället felaktigt med tanke på kolmonoxidförgiftning:

https://giftinformation.se/aktuellt/eldasakert/

Så det finns lite att lära sig om de olika teknikerna och vad som kan hända om man inte gör rätt!

Förvisso. Men oavsett är det ingen raketforskning att elda.
2023-02-23, 13:20
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Det som fascinerar mig är att det är så många som är så trötta hela tiden. Det är ju inte så att de utför särskilt mycket tungt arbete om dagarna, och tid att sola och bada har de ju. Ändå är det helt utslitna.

Bara Artin som verkar vara normal när det kommer till både arbetsmoral och sömnbehov.
2023-02-23, 13:20
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii

Och ändå har många på Farmen så svårt för det.
2023-02-23, 13:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Det som fascinerar mig är att det är så många som är så trötta hela tiden. Det är ju inte så att de utför särskilt mycket tungt arbete om dagarna, och tid att sola och bada har de ju. Ändå är det helt utslitna.

Bara Artin som verkar vara normal när det kommer till både arbetsmoral och sömnbehov.
Det går åt mycket energi till att gå och baktala, ljuga, manipulera, lisma, smöra m.m och vara orolig för att bli avslöjad i det, samt ständigt oroa sig för andras ränker och list.
2023-02-23, 13:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoonSuk
Jamen för i helvete, om du nu inte vet hur spoilertaggen funkar så ge då iaf fan i å ta bort min så det nu ser ut som att jag spoilar du får skriva i andra tråden så länge tills du lärt dig mer om funktionerna - läs reglerna och FAQ:en!
Senast redigerad av kubun 2023-02-23 kl. 13:35.
2023-02-23, 13:30
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det går åt mycket energi till att gå och baktala, ljuga, manipulera, lisma, smöra m.m och vara orolig för att bli avslöjad i det, samt ständigt oroa sig för andras ränker och list.

Sant! Och att sitta och formulera dumheter i ständiga och oftast helt överflödiga synkar.
2023-02-23, 13:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii

Nej det är ingen raketforskning för de som KAN elda. Men uppenbarligen för deltagarna på Farmen
2023-02-23, 13:43
Medlem
YoonSuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jamen för i helvete, om du nu inte vet hur spoilertaggen funkar så ge då iaf fan i å ta bort min så det nu ser ut som att jag spoilar du får skriva i andra tråden så länge tills du lärt dig mer om funktionerna - läs reglerna och FAQ:en!
Såja ta ut frustrationen över dina dåliga gissningar på spoilertaggen du
Jag förstår att det kan kännas surt att bli totalt lurad av en kamelriddare och hans sidekick med Kromosomavvikelser men sånt är livet ibland.
2023-02-23, 13:52
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Sant! Och att sitta och formulera dumheter i ständiga och oftast helt överflödiga synkar.
Det där med synkar har verkligen spårat till en helt extrem nivå, det är ju sällan man får höra ens en färdig mening i någon dialog överhuvudtaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in