2023-02-23, 11:07
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Oka då, det sistnämnda

OK Jag bara undrade om jag missuppfattat det där resonemanget helt och att du syftade på nåt annat!
2023-02-23, 11:38
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Farmen 23/2
Senast redigerad av kubun 2023-02-23 kl. 11:49.
2023-02-23, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Farmen 23/2

2023-02-23, 11:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ser att du också är av det täcka könet
2023-02-23, 11:54
Medlem
YoonSuks avatar
Citat:
Farmen 23/2
Här är det någon som har fått hybris och låter fantasin flöda ser jag. Efter en lyckad gissning ska man utse sig till gissningskung
Du får se när hänt kommer ut med artikeln om skådespelet på måndag
2023-02-23, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ser att du också är av det täcka könet

Du tycker att Viktor är värre än Sebbe? Kom igen!

Tänk om Sandra visste att Sebbe även smider planer med Viktor när han tjänar på det. Vem är den största fula fisken?

Tror inte att Viktor och Eddie har en susning om att Nebbe och Sebbe smider egna planer med Sandra.
2023-02-23, 12:07
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoonSuk
Här är det någon som har fått hybris och låter fantasin flöda ser jag. Efter en lyckad gissning ska man utse sig till gissningskung
Du får se när hänt kommer ut med artikeln om skådespelet på måndag
Jag är ingen kung utan ett ESS och här är det inte frågan om gissningar utan om vad som utspelar sig. Sen ska vi för allt i världen inte bara helt ut svälja vad folket sen sitter å besviket rationaliserar om och över i blaskorna för å försöka putsa till fasaden som krackelerat.
2023-02-23, 12:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Tänk om Sandra visste att Sebbe även smider planer med Viktor när han tjänar på det. Vem är den största fula fisken?

Tror inte att Viktor och Eddie har en susning om att Nebbe och Sebbe smider egna planer med Sandra.
2023-02-23, 12:25
Medlem
Citat:

Valpen Viktor borde skickas ut ögonaböj! med Sandra hack i häl.
Större egoister får man leta efter , på tok för myk jag jag jag.
Farmen denna säsong liknar mer dagis al'a sommarkollo. Hoppas på
att nästa säsong har riktiga karaktärer och bättre underhållning än
detta barnprogram.
Mvh
2023-02-23, 12:26
Medlem
YoonSuks avatar
Citat:
Jag är ingen kung utan ett ESS och här är det inte frågan om gissningar utan om vad som utspelar sig. Sen ska vi för allt i världen inte bara helt ut svälja vad folket sen sitter å besviket rationaliserar om och över i blaskorna för å försöka putsa till fasaden som krackelerat.
När man spekulerar om vad som har utspelat sig där när kameran inte var på så är det just gissningar.

Du har mentalitet av en konspirationsteoretiker när du skriver att alla eventuella uttalanden kommer vara påhittade. Med andra ord så finns det inget som skulle kunna rubba dina gissningar.

Skådespelet var bättre än vad statisten hade lyckas med men den var fortfarande inte bra.
Dessutom skulle Eddie kunna välja Asiatou och använda alla sina tre amuletter och garanterat ha en chans, men han är redan på väg hem.
Han har helt enkelt gjort tillräckligt mycket reklam för sin restaurang och känner sig klar nu. Han var aldrig där för att vinna.
2023-02-23, 12:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag hade gjort det bättre eftersom jag varit mycket på gård plus snickrat i hela mitt liv.

Men nu handlade det om att du tycker deltagare skall förbereda sig genom att söka upp folk som har vedspis och träna på att elda i den. Du glider bort från det märkliga tänket och slätar över fadäsen med att avrunda med något förnumstigt och även sarkastiskt till mig.

Jag glider inte undan vare sig förnumstigt eller sarkastiskt. Det är fortfarande min åsikt att jag tycker att de borde förbereda sig. Sarkastiskt? Nej det är jag inte. Bara vanligt och normalt samtal och svar.
2023-02-23, 12:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Uppväxt med alla tre + vedeldad panna.
In med lite näver, papper, stickor. Tänd eld på skiten och låt det brinna.
Vilka är de här olika teknikerna?

Teknikerna? Att man bör ha kunskap om hur man sköter spjället på vedspisen, kakelugnen och kaminen.

Här kan man läsa om när man behöver ha öppet spjäll och när man ska ha stängt spjäll:

http://kamin-energi.se/elda-r%C3%A4tt2/elda-i-kakelugn

https://via.tt.se/pressmeddelande/nu-kommer-koldknappen-if-uppmanar-svenskar-att-ta-det-varsamt-med-eldningen?publisherId=391729&releaseId=3292016

Kan bli farligt att elda på fel sätt och hantera spjället felaktigt med tanke på kolmonoxidförgiftning:

https://giftinformation.se/aktuellt/eldasakert/

Så det finns lite att lära sig om de olika teknikerna och vad som kan hända om man inte gör rätt!
Senast redigerad av CS128 2023-02-23 kl. 12:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in