2023-02-23, 12:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Visst hade han kunnat fråga någon annan i myndigheten om dom kunde utfärda vapentillstånd men
vi vet inte om det var känt vid tidpunkten att dom hade ett förhållande ?
Då hade han ju tvingats redogöra för varför han var jävig.

Samt: Risken att kollegan skulle säga: Va fan skall hon ha vapen till ? Varför ?
Relevant fråga då som nu.
Om folk vet eller inte är irrelevant. Använder någon fittan på jobbet ska alla som använder den noga tänka efter hur arbete och sexliv ska separeras om det skiter sig för kvinnan kommer med stor sannolikhet inte vara den som tar vuxenansvar. Man får räkna med att det kommer ut. Staafen satt ju för fan och pratade om det med kollegor och chefer. Det är först när det blev en grej som hon började mörka. Att hon förklarade det som en relation som inte var djup eller hade något med jobbrelaterade grejer att göra är bara en ursäkt som kvinnor kan köa med.

Löfet skulle:

1. Inte kört kuken i henne. Då hade han sluppit eventuella hållhakar.
2. Om han nödvändigt behövde henne ridandes på batongen skulle han gjort klart för henne att det enda hon skulle få ut ur honom var gubbslem. Löner och vapen får andra kolla upp (med risken att han skulle få frågor om varför han som chef inte ville bli inblandad).
3. Inte börjat mörka när det var uppenbart för alla att de knullade. Han skulle ha tagit smällen och erkänt att han var en simp och att kuken ska ha sitt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Läste någonstans att han lämnade ett tidigare förhållande för Staaf skull. Måste ha känt sig jävligt lurad när han insåg att han bara var 1 i raden av polischefer och dylikt hon lurat till sig fördelar av. Att sedan ta emot all skit medans hon inte ens får en reprimand och går ut i media och säger att dom aldrig ens haft någon relation osv är säkert tufft, dock inget man skulle offra sitt liv för. Är säkert en rad olika faktorer som tillsammans lett fram till detta

Det är väl han som har hävdat att de inte hade någon relation öht? Eller har jag missat något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menatetz
Om det nu var självmord får man väl respektera det, och inte komma med pekpinnar och moralkakor hur han eller medierna borde ha betett sig. Vi kan för fan inte ha en ordning där höga chefer beter sig illa och att medierna släpper det, bara för att snöflingorna i Sverige är oroliga för självmord.

Samtidigt har ju hans självmord varit en anledning. Det vill säga hur media har hanterat detta till fördel för Linda.

Hade hon aldrig funnits hade Mats levt nu.
Citera
2023-02-23, 12:51
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Har du någon länk som bekräftar att han sköt sig ?
Nej och ja, alla fakta och omständigheter tyder på det.
Men kanske hängde han sig i köksfönstret eller larmade själv polis.
Citera
2023-02-23, 12:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det har stått i media dagligen i flera månader num hur du har kunnat missa vad det handlar om är faktiskt helt obegripligt.

Läs på och återkom.
Jag läser media och jag har helt missat affären också. Enda jag sett som snurrat omkring som en karusell på heroin är Fb-skvaller-tråden om Linda Staaf, som jämt har stått högt upp på heta ämnen.
Citera
2023-02-23, 12:52
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Håller med till 100%, det är ju tyvärr en klassiker…

Tack.
Ja visst är det så. Staaf är inte dummare än att hon använder sig av alla de medel som står till buds och den makt som hon besitter för att nå dit hon vill.
Detta har män gjort i alla tider utan att det ifrågasätts. Att gifta män har älskarinnor har aldrig ifrågasätts, att män köper horor har aldrig ifrpgasätts, att män går över lik för att nå topp-positioner har aldrig ifrågasätts, tvärtom, det är till och med bra om de är lite narcissistiska för då jävlar händer det lite. Rygdunk, ryggdunk!

När en kvinna gör samma sak är hon en omoralisk hora som går sängvägen för att nå dit hon vill, häxan ska bli avskedad och gärna brännas på bål offentligt.
För ”så” gör man bara inte.

Nehej, varför inte?

I min värd är Staaf den manipulerande starka och Löfving den kärlekskranke svaga som tillät sig bli manipulerad och offentligt rullad i tjära och fjädrar.

Vi kan INTE ha sådana svagbegåvade, klena män i polisens toppstyrelse som väljer att svinga med kuken så fort en blondin dyker upp i synfältet.
Inte konstigt att den grova brottsligheten inte klaras upp om det finns en bunt kåta dreglande män som väljer att yla mot månen istället för att sköta sitt jävla jobb.

PINSAMT
Citera
2023-02-23, 12:52
Medlem
Han insåg väl att han ensam skulle ta straffet.

Det är inte straffbart att förföra någon eller få honom att ändra tillsättningskriterierna för en själv. Och inte att någon man pippar höjer ens lön. Eller delar ut pikadoll på felaktiga grunder. Hon gjorde inte formellt fel, det var han.

Från vad hon säger i media så anser hon sig fullkomligt oskyldig. Ja, i lagens mening är det nog så.
Men i det allmäna rättsmedvetandet så är det inte. Men allmänt rättsmedvetande lär hon väl kalla kvinnohat, eller drev.

Tror inte hon reflekterar en sekund över sitt handlande. Börjar tro att vi har att göra med en fullblodspsykopat.
Senast redigerad av Kickan 2023-02-23 kl. 12:58.
Citera
2023-02-23, 12:53
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Jag tror Mats var en modig man. Jag säger inte att han inte hade dåliga sidor, mycket möjligt, han var en människa. Jag har aldrig haft något negativt att tro mot honom innan allt detta om Blondinen uppdagades. Han kände nog ett enormt svek och att ta sitt liv av egen vilja kan anses värdigt i vissa kretsar. Jag tycker inte denna häxjakt och behandling från staten var värdig en Polis chef. Det här landet har ingen kärlek eller respekt längre. Allt är följa john och dölja sitt riktiga jag. Ingen bryr sig längre.
Citera
2023-02-23, 12:54
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Så sinnessjuk hela den här skandalen är.
Utredaren är alltså jävig i sin utredning om jäv.
Sverige blir tamigfan bara mer makabert för var dag som fortlöper.
Tror du Tornberg får välja utredare?
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Tack.
Ja visst är det så. Staaf är inte dummare än att hon använder sig av alla de medel som står till buds och den makt som hon besitter för att nå dit hon vill.
Detta har män gjort i alla tider utan att det ifrågasätts. Att gifta män har älskarinnor har aldrig ifrågasätts, att män köper horor har aldrig ifrpgasätts, att män går över lik för att nå topp-positioner har aldrig ifrågasätts, tvärtom, det är till och med bra om de är lite narcissistiska för då jävlar händer det lite. Rygdunk, ryggdunk!

När en kvinna gör samma sak är hon en omoralisk hora som går sängvägen för att nå dit hon vill, häxan ska bli avskedad och gärna brännas på bål offentligt.

Nehej, varför inte?

I min värd är Staaf den manipulerande starka och Löfving den kärlekskranke svaga som tillät sig bli manipulerad och offentligt rullad i tjära och fjädrar.

Vi kan INTE ha sådana svagbegåvade, klena män i polisens toppstyrelse som väljer att svinga med kuken så fort en blondin dyker upp i synfältet.
Inte konstigt att den grova brottsligheten inte klaras upp om det finns en bunt kåta dreglande män som väljer att yla mot månen istället för att sköta sitt jävla jobb.

PINSAMT
Nu var väl ingen av dem otrogen utan det verkar ha varit ett frivilligt förhållande som både försökte bortförklara eller tona ner?

Att man som man på en arbetsplats tvingas vara den som håller igen och ser det hela logiskt håller jag med om. För allas trevnad även om det känns tråkigt att ta vuxenansvar.
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Fattas väl bara att det var Anders som lät Mats få behålla tjänstevapnet under utredning för att visa falsk vänskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Tack.

Nehej, varför inte?

PINSAMT

Problemet är att ni feminister inte kritiserar LS beteende, istället ser ni det som girlpower etc.

Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in