2023-02-23, 12:20
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Har vi några uppgifter på om ÖB och RPC lämnar sina uppdrag denna veckan eller i början på nästa?

Detta skadar rikets säkerhet både nationellt och internationellt.
Ja och i sann pk anda skall detta utredas först utav öbs 101årige senile kusin som utredare
Citera
2023-02-23, 12:22
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Detta var dock en som även var utbildad jurist. Här ser man vad en mansslukerska kan göra med de mesta belästa.

Hoppas verkligen att det var något alldeles magiskt med det eller de hålen han fick använda på LHS.
Poliser och jurister är lika mycket moralister och skvallerkärringar. Och ja, Staaf är ju ingen ängel heller, hon visste ju att det var han som lät henne avancera. Thornberg verkar ju också vetat tidigare än han sagt.
Citera
2023-02-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Jag reagerade på denna:

– Vi tänker förstås mycket på Mats Löfvings anhöriga. Hans familj och övriga kollegor och vänner, säger Polisförbundets ordförande Katharina von Sydow.
Till P1-morgon säger hon att Polisförbundet stöttat honom under de senaste månaderna.
– Eftersom han var vår medlem har vi stöttat honom under den här processen, medmänskligt stöttat.

Staaf uttalade sig i riks tv igår att hon fått INTE stöttande alls och stårt helt ensamn. Är detta en lögn från polisförbundet att dom stöttar eller är staaf bara illa omtyckt och inte får stöd alls? Staaf påstår i ett förhör med Ari Stenman att förhållandet pågått sedan 2015-2021. Men tog tillbaka det mesta då Ari informerade polischefen och soppan började komma upp i samband med att en polisforskare också började nysta i det hela och söka information. Ärligt talat har löfving bara hålltkäften och väntat in utredningen och staaf har ljugit för svenska folket i tv. Hon förnekade så mycket saker. Dessa poliser e arbetsskadadd och lärt sig av dom bästa brottslingarna att förneka och kringgå situationer och förhör… alla andra vet när förhållabdet startades men INTE VIKSTEN OCH HANS URUSLA UTREDNING. Strömmer, Thornberg och Staaf med Mat löfving skulle alla fått avgå direkt från starten eller tas ur tjänst…. Detta är en riksskandal. Jag tror mats självmord kommer att jaga dessa poliser och få dom ligga sömnlöst. Jag e chockerad att Thornberg fortfarande är i tjänst och att linda staaf smetar ut i hela intervjun igår från SVT nyheter att hon e sambo med ÖB

Jag är verkligen ingen kvinnohatare. Men något får mig att verkligen känna äckel mot Staaf. Det är tydligt vad som skett inom denna grupp och att hon är sambo med ÖB ändrar ingenting. Tvärtom gör det ännu äckligare. Tycker synd om Mats familj.

ÖB borde ju lämna denna kvinna. Hon verkar inte må bra och tror sig ha förtjänat den stol hon suttit i. Men det kan ju iofs vara så att hon tycker det för hur hon har klättrat sig dit…. Näää. Detta måste verkligen ses över och Staaf borde avgå om inte bli uppsagd!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag läste för länge sen en utläggning som psykiatriprofessorn Johan Cullberg hade om olika typer av självmord. Impulsiva självmord i medelåldern är vanliga hos narcissistiska personer som innerst inne har extremt dåligt självförtroende och som försöker dölja det genom att göra karriär. Framgångarna gör att de tar sig friheter eftersom de ser sig som förmer än andra. Men går de för långt och förlorar jobbet på ett skandalöst sätt så rasar imagen de byggt på ett helt liv. Självmord blir då den enda lösningen.

Mjo, den typen av skada, publik, är ju otroligt jobbigt för någon med narcissistisk personlighetsstörning. Inte för att jag ska sitta här och diagnostisera någon. Men det får mig alltid att fundera lite på mekanismerna som ligger bakom den här typen av tillsynes ganska impulsiva självmord.
Citera
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Han var väl olyckligt kär, betett sig svinigt och var inkompetent. Därför tog han väl livet av sig. Tragiskt. Poliser är ofta störda eftersom dom tror dom är bättre än andra.

Läste någonstans att han lämnade ett tidigare förhållande för Staaf skull. Måste ha känt sig jävligt lurad när han insåg att han bara var 1 i raden av polischefer och dylikt hon lurat till sig fördelar av. Att sedan ta emot all skit medans hon inte ens får en reprimand och går ut i media och säger att dom aldrig ens haft någon relation osv är säkert tufft, dock inget man skulle offra sitt liv för. Är säkert en rad olika faktorer som tillsammans lett fram till detta
Citera
2023-02-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Jag är verkligen ingen kvinnohatare. Men något får mig att verkligen känna äckel mot Staaf. Det är tydligt vad som skett inom denna grupp och att hon är sambo med ÖB ändrar ingenting. Tvärtom gör det ännu äckligare. Tycker synd om Mats familj.

ÖB borde ju lämna denna kvinna. Hon verkar inte må bra och tror sig ha förtjänat den stol hon suttit i. Men det kan ju iofs vara så att hon tycker det för hur hon har klättrat sig dit…. Näää. Detta måste verkligen ses över och Staaf borde avgå om inte bli uppsagd!

Jag tror tyvärr att Staaf har hållhakar på betydligt fler högt uppsatta män än vad som idag är känt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Läste någonstans att han lämnade ett tidigare förhållande för Staaf skull. Måste ha känt sig jävligt lurad när han insåg att han bara var 1 i raden av polischefer och dylikt hon lurat till sig fördelar av. Att sedan ta emot all skit medans hon inte ens får en reprimand och går ut i media och säger att dom aldrig ens haft någon relation osv är säkert tufft, dock inget man skulle offra sitt liv för. Är säkert en rad olika faktorer som tillsammans lett fram till detta

Undrar hur hon mår över detta dödsfall. Tror hon njuter…. Äckel.
Citera
Medlem
Han var en fin man. Gillade att äta plankstek med bea och en stor stark i åkersberga. Han var en av oss.
Citera
2023-02-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Det är fullt möjligt att Staaf kan ha varit kompetent för uppdraget även om tillsättningen gick fel till.

Hur som helst håller jag med dig om att Löfving blev hängd, eller kastad under bussen. Medan Dan Eliasson fick hålla på hur som helst, förstöra en hel poliskår utan någon som helst påföljd.

Tragiskt.

gud ja, Dan Eliasson, den hade jag förträngt. Ja att den fick hålla på måste berott på han haft någon hållhake eller annat. helt vannsinngt
Citera
2023-02-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Jag tror tyvärr att Staaf har hållhakar på betydligt fler högt uppsatta män än vad som idag är känt.

Ja, så kan det nog vara. Den som har varit inblandad i något sånt här har nog ett större bagage än vad vi någonsin kommer få veta.

Gud vet hur många som varit medvetna inom riks och varit tysta. Hur alla har hållhakar på varandra och dylikt. Nääää, fy! Och detta ska vara säkerheten för landet? Fy skäms! Detta kommer tystas och glömmas. Som alla skandaler.
Citera
2023-02-23, 12:27
Medlem
Frågorna är många svaren är få…..

Fick en dålig känsla igår när utredningen presenterades, var precis som att Staaf skulle skyddas och Löfving fällas, å ena sidan hade Löfving gjort fel som anställt sin älskarinna men att Staafs anställning inte behövde ifrågasättas eftersom hon hade rätta meriterna, lite motsägelsefullt…… Löfving hade väl till och med förnekat förhållandet med Staaf? Om det är var så att Löfving faktiskt talade sanning kan man förstå hur hemskt det måste ha känts. Har någon ifrågasatt Staafs uppgifter överhuvudtaget? Frågan är hur opartisk utredningen egentligen var, tanken är inte alltför avlägsen att man tog hänsyn till fler saker än det rent objektiva när utredningens resultat presenterades.

Det går ju inte att hävda något juridiskt eller formellt hinder mot att nuvarande ÖB lever tillsammans med Staaf men det lämnar ju en konstig eftersmak…..
Citera
2023-02-23, 12:27
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen

Ja han måste ju iallfall misstänka att hennes val av honom som nån slags mentor med början för typ 3år sedan varit en del av nägon ny plan hon är mitt uppe i just nu. Vem som helst kan ju se ett tydligt mönster i detta med ÖB, Löfving, hennes tidigare partner hon har barn tillsammans med också är polischef, och hade någon grävt djupare i detta hade det nog tillkommit en hel drös med för nuvarande okända gubbar i chefsposition som delar samma historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in