2023-02-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sorgligt, men också stora frågetecken kring hur en person som Löfving kan klättra så högt inom polismyndigheten. Är brottsmisstänkt, uppvisar stalkerbeteende, är jävig i flera situationer och när allt uppdagas så tar han livet av sig.

Förvånar mig att han kunde ta sig så högt. En uppenbart bräcklig person på en underpresterande myndighet.

Men med det sagt, ett tragiskt slut.

Ska ju sägas att Staaf stalkade honom också när hon stod och spanade på honom utanför hans bostad.

Samma smutsbeteende från henne också.
Citera
2023-02-23, 11:57
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Sorgligt, men också stora frågetecken kring hur en person som Löfving kan klättra så högt inom polismyndigheten. Är brottsmisstänkt, uppvisar stalkerbeteende, är jävig i flera situationer och när allt uppdagas så tar han livet av sig.

Förvånar mig att han kunde ta sig så högt. En uppenbart bräcklig person på en underpresterande myndighet.

Men med det sagt, ett tragiskt slut.

Du gör misstaget och antar en detalj i ditt resonmang och undrar sedan hur det går ihop. jag rekommenderar du läser och kommenterar mitt förra inlägg. Inte för att jag menar jag har hela sanningen, men det är värt att diskuteras och inte ignoreras.

(FB) Skvaller om Mats Löfving, ställföreträdande rikspolischef, Avliden 2023-02-22
Citera
2023-02-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
runar viksten är lika korrupt han som försvarar staaf på presskonferensen

Enligt Runar Viksten är Linda Staaf i princip guds gåva till Polismyndigheten.
https://twitter.com/ErikNille/status/1628400556162138112
viksten säger i videon att staaf är kompetent men hon var är inte ens polis?

har inte staaf avgått innan dagen är hon empatistörd för hon är delaktig i detta och har ansvar att Löfving troligen tog sitt liv!

Hon har givetvis inget ansvar i detta. Behövs inte hitta någon annan syndabock än Löfving själv här. Det är både han som har misskött sig, gjort sig skyldig till jäv, blivit brottsmisstänkt och till slut tagit sig av daga.

Skulle uppenbart aldrig gjort karriär.
Citera
2023-02-23, 11:58
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Men oavsett så är det inte händelser som är så hemska att man inte orkar leva. Klart han som polischef får räkna med att bli granskad men drevet hade förmodligen dött ut snart, gubben hade klarat sig utan straff och typ bli förflyttad till annan tjänst inom polisen som värst.

Det är ju ingen som uppriktigt hatat honom för detta ens utan han har gjort bort sig men man tar för fan inte livet av sig pga att detta kommit ut..

Jadu, som någon tidigare skrivit så har det kanske med att göra att han var ensamstående, käkade ner sig i en yngre för många attraktiv kvinna och satsade sitt rykte på detta. Sen sket denna kvinna i honom och gick direkt över till en annan man i samma organisation med högre rang än honom. Han kände sig väl sviken. Sen började denna utredning som kommer svärta ner hans rykte och det han kommer bli ihågkommen för är korruption, jäv, polischefen som tänkte med kuken osv osv. Finns nog många som hade gjort samma sak i den situationen om man mår tillräckligt dåligt.
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Instämmer. Är dock inte så lätt när det finns fittbärare som är mästare på att manipulera.

….och män som är mästare på att bli manipulerade…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
Du gör misstaget och antar en detalj i ditt resonmang och undrar sedan hur det går ihop. jag rekommenderar du läser och kommenterar mitt förra inlägg. Inte för att jag menar jag har hela sanningen, men det är värt att diskuteras och inte ignoreras.

Svarade du rätt person här?
Citera
2023-02-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ska ju sägas att Staaf stalkade honom också när hon stod och spanade på honom utanför hans bostad.

Samma smutsbeteende från henne också.

Ingen formell brottsmisstanke mot henne, dock. Löfving känns som en person som aldrig borde ha befordrats.
Citera
2023-02-23, 11:59
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Svarade du rätt person här?

Ja, du antar att han tog sitt liv.
Citera
2023-02-23, 12:00
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Kommer det att bli hedersbegravning med gevärssalva för Mats bortgång?
Gevärssalva? Blir väl linda själv som skjuter pinpongbollar med fittan precis somhennes yrkeskollegor gör i thailand. Bredvid en jublande öb som med ett primalskrik vrålar att detta är vad hbtq kärlek handlar om i regnbågsmundering.
Allt till kapten klännings ära
Citera
2023-02-23, 12:01
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Men va? Hur kan man dö 61 år gammal? Bara sådär?
Varför skulle han begå sjävmord bara för en sån här sak? Vi alla har våra dippar på våra jobb och i karriärerna.
Du får tänka på att polisyrket var hela hans liv. Snubben började på polishögskola vid 19 års ålder och har sedan många år blivit en big shot med ett högt anseende i myndigheten fram tills nyligen. Fallet måste varit så högt för honom att han inte stod ut. Vart skulle han ta vägen efteråt? Hela hans identitet som polis blir krossat där och då för om han inte ska vara polis, vad fan ska han syssla med då?
Citera
2023-02-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
….och män som är mästare på att bli manipulerade…

Kan du utveckla ditt resonemang, tack?

Hur är en man som är ”mästare på att bli manipulerad”?
Citera
2023-02-23, 12:03
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Uppges också i samma förhör att relationen pågick mellan 2015-2021….. man e inte Kk i så många år

Vem bestämmer det? Du?
Det finns väl mängder med tex gifta män som har en älskarinna i herrans massa år?

Hur trångsynta får en del bli?
Vi lever på tvåtusentalet, inte på trettonhundratalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in