Citat:
Ursprungligen postat av
LilaTulpanen
När man läser kollegor och vänners kommentarer så hitta jag en mening som verkade säga mycket.
”Det är jättemånga tankar kring hur alla människor kan göra fel, men man är fortfarande en människa och konsekvenserna får aldrig bli så stora.”
Konsekvenser. Att det inte får gå så långt. Som till vadå? Självmord?
Jag reagerade på denna:
– Vi tänker förstås mycket på Mats Löfvings anhöriga. Hans familj och övriga kollegor och vänner, säger Polisförbundets ordförande Katharina von Sydow.
Till P1-morgon säger hon att Polisförbundet stöttat honom under de senaste månaderna.
– Eftersom han var vår medlem har vi stöttat honom under den här processen, medmänskligt stöttat.
Staaf uttalade sig i riks tv igår att hon fått INTE stöttande alls och stårt helt ensamn. Är detta en lögn från polisförbundet att dom stöttar eller är staaf bara illa omtyckt och inte får stöd alls? Staaf påstår i ett förhör med Ari Stenman att förhållandet pågått sedan 2015-2021. Men tog tillbaka det mesta då Ari informerade polischefen och soppan började komma upp i samband med att en polisforskare också började nysta i det hela och söka information. Ärligt talat har löfving bara hålltkäften och väntat in utredningen och staaf har ljugit för svenska folket i tv. Hon förnekade så mycket saker. Dessa poliser e arbetsskadadd och lärt sig av dom bästa brottslingarna att förneka och kringgå situationer och förhör… alla andra vet när förhållabdet startades men INTE VIKSTEN OCH HANS URUSLA UTREDNING. Strömmer, Thornberg och Staaf med Mat löfving skulle alla fått avgå direkt från starten eller tas ur tjänst…. Detta är en riksskandal. Jag tror mats självmord kommer att jaga dessa poliser och få dom ligga sömnlöst. Jag e chockerad att Thornberg fortfarande är i tjänst och att linda staaf smetar ut i hela intervjun igår från SVT nyheter att hon e sambo med ÖB