2023-02-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
När man läser kollegor och vänners kommentarer så hitta jag en mening som verkade säga mycket.

”Det är jättemånga tankar kring hur alla människor kan göra fel, men man är fortfarande en människa och konsekvenserna får aldrig bli så stora.”

Konsekvenser. Att det inte får gå så långt. Som till vadå? Självmord?

Exakt hur fan kan det inte vara helt uppenbart?
Citera
2023-02-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Tycker dom borde åtala Staaf också, hon är ju minst lika inblandad och har förmodligen valt ut Löfving pga hans position för detta ändamål. Hon verkar inte heller ha någon förståelse för att folk ifrågasätter henne eller liknande.

Ja självklart borde hon få ta konsekvenser också. Hon har knullat till sig fördelar och blundat för att Löfving begått brott när han gett henne dessa fördelar. Detta är givetvis tjänstefel av henne också.
Citera
2023-02-23, 09:41
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Pratar Staaf om upprättelse? Hon är väl lika skyldig?! Ska man dutta med henne nu?
Hon kommenterade igår att hon känner att hon fått upprättelse. Jag tror att hon blev nekad och har ljugit ihop allt själv, startat rykten och manipulerat. Skulle inte förvåna mig det minsta. Gubben nekar ju in i döden. Bortgjord. Men fröken kan fan inte sitta kvar i samhällsbärande roller. Anders visar brist på rättspatos med sin egna utredare som har väldigt starka ordalag mot den nu döde men inget ont om staaf och Anders, nästan som beställt av av RPC av en gammal man med en livslång skuld till Högsta Hönset. Detta har skadat vårt anseende såklart utåt men verkligen innefrån inrikes mässigt. I den tid vi är i.
Citera
2023-02-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ja självklart borde hon få ta konsekvenser också. Hon har knullat till sig fördelar och blundat för att Löfving begått brott när han gett henne dessa fördelar. Detta är givetvis tjänstefel av henne också.
En ny kärlek Runar Viksten
Citera
2023-02-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Exakt hur fan kan det inte vara helt uppenbart?

För om det inte är självmord vill man väl inte påstå att det är självmord?!

Vi vet fortfarande inget säkert. Men det lutar åt det.
Citera
2023-02-23, 09:43
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Är Linda Graaf spion?
Hehe, fin freudiansk felskrivning.
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Bara att media fick orden "sparkas" är väldigt ovanligt. "Uppsagd"är väl starkaste ordalag mam annars använder. Detta till en nekande Polis chef. Lågt.
Citera
Medlem
Sverige borde ju vara mycket oroliga nu, linda knullar ju Sveriges viktigaste militär mitt i Nato skiten, tänk om han också tar livet av sig? Tänk om Linda är en rysk agent som med sin fitta förstör sverige inifrån? Herregud!!!!
Citera
2023-02-23, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hon kommenterade igår att hon känner att hon fått upprättelse. Jag tror att hon blev nekad och har ljugit ihop allt själv, startat rykten och manipulerat. Skulle inte förvåna mig det minsta. Gubben nekar ju in i döden. Bortgjord. Men fröken kan fan inte sitta kvar i samhällsbärande roller. Anders visar brist på rättspatos med sin egna utredare som har väldigt starka ordalag mot den nu döde men inget ont om staaf och Anders, nästan som beställt av av RPC av en gammal man med en livslång skuld till Högsta Hönset. Detta har skadat vårt anseende såklart utåt men verkligen innefrån inrikes mässigt. I den tid vi är i.

Helt sjukt att Staaf inte får konsekvenser. Det borde hon väl? Hur kan de förvänta sig att man ska lita på högre makter. Nu gör vi det ändå inte men det här är ju ett bevis på papper, varför många misstror högt uppsatta.
Citera
Medlem
Står att utredningen offentliggjordes igår, finns den att läsa någonstans?
Citera
Avslutad
Han idkade lite självsanering som det heter.

Det var nog bra,mental labila poliser har kåren tillräckligt av ändå.

🙄
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nästan allt du nämner är fel. Har du inte hängt med över huvud taget? Lyssnat ens på utredaren? Vapen hade hon rätt till, lönen var korrekt och om han var creepy när de gjorde slut, finns det bevis på det?
Hon hade rätt på pappret till både vapen och lön men han simpade och tog beslut när han var jävig. Man kunde ju tycka att han kunde fixa det lite snyggt via någon kompis i kåren om han nu ville vara en medberoende sockerpappa.

För övrigt tror jag hon bara ville ha pistolen för att kunna låtsas vara polisassistent på bilderna. Det är fixeringen vid sin image som hon återkommer till i sitt CV som är obehaglig. De flesta proffschefer har förhoppningsvis inte det infantila bekräftelsebehovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in