2023-02-23, 00:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williambooth
Hon är civilekonom, jurist som suttit ting, internutbildad inom polisen och hade haft flera tunga uppdrag innan hon anställdes på NOA.

Hon är varken eller. Och hur hon fick "flera tunga uppdrag" innan NOA är numera öppet för spekulation, om du förstår vad jag menar. Är det en lågoddsare att nästa tjänst blir på Försvarsmakten, av ren slump alltså?
Citera
2023-02-23, 00:39
Medlem
Någon som kort kan sammanfatta det som hände innan hans bortgång? Varför fick han och Linda så mycket medial uppmärksamhet för ett par månader sedan?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boijangles
Rent hypotetiskt kan tidningarna bli anmälda för uppmuntring till självmord i o m drevet mot han?
Nja, kan ju likagärna varit utredningen som ju menade på att han skulle få kicken.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Jomshof var ute och ville att Thornberg skulle avgå. Strömmen gick ut med att han och regeringen har fortsatt förtroende för Thornberg. M blir som vanligt tvåa på bollen.
Citera
2023-02-23, 00:41
Medlem
Citat:
Grunderna är offentliga. Hennes CV med personligt brev finns på polisen.se. Enligt utredaren var hon solklart mest kvalificerad. Hon är ju både jurist och civilekonom med ett imponerande CV.

Om hon e så imponerande då bör hon veta att man ligger inte runt på jobb när man arbetar med så tunga brott och säkerhet. Man nummer 1 var hon gift med en lägre polischef. Man nummer 2 (mats) polischef. Man nummer 3 självaste ÖB har gått och blivit sambo med henne efter han vart otrogen mot sin fru mitt i putin krig. Jag tror fan inte dom möttes på en krog eller dating sida. nej, utan via jobbet.. THORNBERG STAAF OCH LÖFVING SKULLE ALLA FÅTT AVGÅ. Mats fick ta hela smällen själv då linda sitter o ljuger i svensk TV … det är tragiskt detta. Jag hoppas både Linda och Thornberg avgår självmant. Deras lögner och handlingar inklusive Mats har lett till denna tragedi. Och viksten ska vi inte ens börja med, hur fan har man utsett Viksten?!? Han är själv jävig i en utredning som handlar om jäv…. Sverigemokraterna prövade från starten att gripa in och stoppa denna karusell… nu tycket jag till och med att justitieministern ska avgå. Strömmer är pinsam!!!! Han har tillåtit att Viksten skulle utses.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Hon är varken eller. Och hur hon fick "flera tunga uppdrag" innan NOA är numera öppet för spekulation, om du förstår vad jag menar. Är det en lågoddsare att nästa tjänst blir på Försvarsmakten, av ren slump alltså?

Hon knullade sig till befordran. Fick pistol av sin chef. Media skrev om detta. Löving hängde sig.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Är alla helt övertygade om självmord? Jag har jobbat 24 år inom polisen. Det verkar inte finnas någon motsats. Är det hål i skallen eller överdos av insulin?
Vad tror du själv då? Att Linda har mördat honom?
Citera
2023-02-23, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jomshof var ute och ville att Thornberg skulle avgå. Strömmen gick ut med att han och regeringen har fortsatt förtroende för Thornberg. M blir som vanligt tvåa på bollen.
Thornberg har enl uppgift ljugit. Svårt med förtroende då

Citat:

Den tidigare chefen för särskilda utredningar, Ebba Sverne Arvill, säger att hon redan år 2020 upplyste rikspolischefen Anders Thornberg om relationen mellan Mats Löfving och Linda Staaf .
Det är ett år tidigare än vad Thornberg angett i utredningen som presenterades under onsdagen.
– Jag informerade rikspolischefen om att det fanns ett påstående om att de hade haft ett förhållande, säger Arvill enligt Expressen.
Citera
2023-02-23, 00:42
Medlem
Citat:
Uppenbarligen en till som inte läst hennes CV.

Hon blev aldrig civilekonom, hon gick inte hela utbildningen. Så du kan lägga ner ditt papegoja-snack.
Citera
2023-02-23, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Om hon e så imponerande då bör hon veta att man ligger inte runt på jobb när man arbetar med så tunga brott och säkerhet. Man nummer 1 var hon gift med en lägre polischef. Man nummer 2 (mats) polischef. Man nummer 3 självaste ÖB har gått och blivit sambo med henne efter han vart otrogen mot sin fru mitt i putin krig. Jag tror fan inte dom möttes på en krog eller dating sida. nej, utan via jobbet.. THORNBERG STAAF OCH LÖFVING SKULLE ALLA FÅTT AVGÅ. Mats fick ta hela smällen själv då linda sitter o ljuger i svensk TV … det är tragiskt detta. Jag hoppas både Linda och Thornberg avgår självmant. Deras lögner och handlingar inklusive Mats har lett till denna tragedi. Och viksten ska vi inte ens börja med, hur fan har man utsett Viksten?!? Han är själv jävig i en utredning som handlar om jäv…. Sverigemokraterna prövade från starten att gripa in och stoppa denna karusell… nu tycket jag till och med att justitieministern ska avgå. Strömmer är pinsam!!!! Han har tillåtit att Viksten skulle utses.
Varför är Viksten jävig?
Citera
2023-02-23, 00:44
Medlem
noyellowhatss avatar
Om självmord så är det kanske inte helt förvånande:
Hög chef, kanske hyfsad grandios självbild, vilket jag kan tycka många poliser har.
Att då idag, av utredningen, FULLSTÄNDIGT vräkas ner från piedistalen...

Men det kan ju varit planerat.., om utredningen skulle gå åt detta håll så... Eller, att det finns mer
Citera
2023-02-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vissa tänker faktiskt inte bara på pengar. Tro det om du vill men det finns något som heter ära, rykte och heder också.

Sticka utomlands med en säck pengar är inte alltid lösningen på allt. Möjligen för de som har samma mentalitet som gängkriminella men det finns fortfarande kvar heder- och ansvarssamma människor i Sverige.
Med pengar kan du göra annat som är vettigt.

Livet tar inte slut pga. en sån sak.
Gå vidare bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in