2023-02-22, 23:18
Medlem
Fattar inte hon ser ut som en glädjeflicka men kommer inte in på restaurang Glädje. Restaurangen borde byta namn till restaurang Frigidida.
Citera
2023-02-22, 23:19
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Nu var troligen inte spybar hon skulle in på , utan lokal krog i bondhålan som hon skulle in på, men ändå blev inte insläppt på sina byxor? Hur kan vi hjälpa Emelie? Ha en stödgala för henne?

Detta är Humor avdelningen av Flashback, ni förväntas skoja om detta...:-)

Huskvarnabon Emelie Hansson, 25, hade gjort sig fin för ett besök på restaurang Glädje i Jönköping. Men i dörren blev det stopp – på grund av hennes rosa byxor.

– Jag känner mig kränkt och började gråta, berättar hon.

https://www.jp.se/2023-02-21/emelie-...l-ha-en-ursakt

Var det en klädkod på restaurangen? Om inte så är det helt klart diskrimminering!
Citera
2023-02-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Emelie kanske ska inse att det är pga mjukis, inte pga rosa brallor. Vem fan går på klubb i MJUKISBYXOR?
För att kunna slita av dom snabbt?
Citera
2023-02-22, 23:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, men de kan och därmed har inte krogar ensamrätt på att neka folk pga deras utseende och klädstil, vilket du påstod.

Vi pratar inte om att nån har laglig rätt att neka någon inträde pga mjukisbyxor. Det handlar om normer. Och det är endast på krogar där normen är att man neker folk inträde pga mjukisbyxor. Det tycker jag är konstigt.

Jag kan lägga till att krogen jag blev nekad inträde till är en riktig sunkkrog där jag TROTS mjukisar skulle framstått som en av de mer finklädda.
Citera
2023-02-22, 23:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vi pratar inte om att nån har laglig rätt att neka någon inträde pga mjukisbyxor. Det handlar om normer. Och det är endast på krogar där normen är att man neker folk inträde pga mjukisbyxor. Det tycker jag är konstigt.

Jag kan lägga till att krogen jag blev nekad inträde till är en riktig sunkkrog där jag TROTS mjukisar skulle framstått som en av de mer finklädda.

Sluta prata om ensamrätt då då detta är just en juridisk term.
Citera
2023-02-22, 23:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Sluta prata om ensamrätt då då detta är just en juridisk term.

Sluta vara så aspig.

Det är bara krogar som nekar folk inträde pga ”fel” klädsel. Punkt.
Citera
2023-02-23, 00:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Sluta vara så aspig.

Det är bara krogar som nekar folk inträde pga ”fel” klädsel. Punkt.

Eller så lär du dig använda korrekta begrepp.

Och? Vad är problemet med det då? De vill att sina gäster ska se propra ut annars får de intrycket av att de släpper in vilken luffare som helst.
Citera
2023-02-23, 00:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Eller så lär du dig använda korrekta begrepp.

Och? Vad är problemet med det då? De vill att sina gäster ska se propra ut annars får de intrycket av att de släpper in vilken luffare som helst.

Problemet är att det är extremt löjligt och förlegat att ha en policy som förbjuder tex mjukiskläder. För det första finns det svindyra märkes-mjukiskläder och för det andra vet inte vaktfittorna hur mycket pengar folk har på kortet och hur mycket de tänkt spendera på krogen i fråga.

I en servicebransch ska ALLA vara välkomna så länge man är hel, ren och trevlig. Allt annat är bara trams.
Citera
2023-02-23, 00:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Problemet är att det är extremt löjligt och förlegat att ha en policy som förbjuder tex mjukiskläder. För det första finns det svindyra märkes-mjukiskläder och för det andra vet inte vaktfittorna hur mycket pengar folk har på kortet och hur mycket de tänkt spendera på krogen i fråga.

I en servicebransch ska ALLA vara välkomna så länge man är hel, ren och trevlig. Allt annat är bara trams.

Det är inte vakterna som bestämmer. Det är ägaren. Och denne har full rätt att förbjuda folk med snaggat hår om den så vill. Den mjukisbeklädda personen kan gå till en annan krog istället för att böla ut som en treåring i media. Det är likadant om du går på en anställningsintervju. Du kan inte komma klädd i mjukis då heller och förvänta dig att få jobbet oavsett hur bra du skulle vara på det.
Citera
2023-02-23, 00:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det är inte vakterna som bestämmer. Det är ägaren. Och denne har full rätt att förbjuda folk med snaggat hår om den så vill. Den mjukisbeklädda personen kan gå till en annan krog istället för att böla ut som en treåring i media. Det är likadant om du går på en anställningsintervju. Du kan inte komma klädd i mjukis då heller och förvänta dig att få jobbet oavsett hur bra du skulle vara på det.

Vill de inte mina stålar får de skylla sig själva. Men då ska fan inte krogägarna böla i media om att det är dåliga tider. Nån jävla ordning får det vara!
Citera
2023-02-23, 00:37
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Konstigt att bli nekad inträde på krogen när man går klädd i en rosa jäkla plyschpyamas, oavsett märke. Möjligtvis om du ska ner till den lokal pizzerian för att dricka bärs och spela bort dina sista pengar på Jack vegasmaskinen på en sketen söndag.

Edit: Sen ser hon även ut som ett riktigt spektakel. Spacklad lika hårt som en polsk hora. Långa opraktiska naglar i olika färger. Röda ögonbryn. Halva håret färgat i svart och andra halvan i blont, med rosa inslag. Garanterat fullt med fula tatueringar under pyamasen.

Hon har säkert riktigt tajta sillisar under den där stassen. Kanske en sån där metallstav genom ena pattvårtan också.

Seriöst nu: Hon måste skoja, eller så är hon helt jävla verklighetsfrånvänd. Kan i och för sig vara så, man vet inte med dagens ungdomar som frätt sönder hjärnan med Instagram och TikTok. Det är så mycket som är galet här. Gå ut på krogen i mjukisar är en sak. Och rosa dessutom! Sedan bli nekad och då ringa tidningen som går med på att göra en story av detta! Där basunerar Emelie ut att hon inte bara är kränkt (och använder det ordet!) utan också började gråta. Det är så makalöst surrealistiskt att jag vet inte vad. Det bara måste vara någon slags konstinstallation, alternativt att damen ifråga vill dra besökare till sitt IG-/TikTok- eller OF-konto. Det lär hon ju ha lyckats med.

Någon som har hennes Insta, förresten? Frågar åt en kompis.
Citera
2023-02-23, 00:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Du förstår väl att det är upp till näringsidkaren att inte vilja ha luffare på sin krog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in