2023-02-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Jag måste också citera solglittret här:

Hon var också fullt medveten om Martins ökande missbruk. Hon förvarade hans anabola i sin lägenhet åt honom, hon snortade kokain med honom och hon var full på fester med hans muckarkompisar.

Lotta visste också att Martin var under villkorlig frigivning efter senaste voltan för misshandel av en tidigare flickvän. Hon visste att han suttit inne i 12 år av sitt 32 åriga liv, bl a för flera grova våldsbrott där en spärrvakt blivit nästan blind och en annan ung man dött månader efter misshandeln.
Lotta hade själv blivit utsatt för misshandel av Martin flera gånger bl av med revbensbrott - första misshandeln skedde redan efter tre veckors bekantskap.

Hon var vel kanske snäll då? Lite naiv. Tills det var för sent. Du vet inte vad han tutade i henne. Buhu, jag hadde en svår barndom, buhu har aldrig fått en fair chans. Buhu.

Han manipulerade henne.
Citera
2023-02-22, 23:38
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det gjorde det kanske? Ser han har nån barnslig tatovering på halsen, men annars ser han helt average ut tycker jag. Som vilken snickare eller rörmokare som hellst liksom.

Du måste vara blind. Läs FUP för fan.
Citera
2023-02-22, 23:42
Medlem
Citat:

Man behöver vel inte läsa FUP för att bedömma hur han ser ut? Tycker han ser trevlig ut, lite bögig då med den tatoveringen annars helt normal.
Citera
2023-02-23, 00:25
Medlem
Citat:

Ja med facit så vet vi att han är en livsfarlig människa, men hade du mött Martin på gatan så hade du aldrig i helvete pekat ut honom som en kvinnomisshandlare.

Läs vittnesmålen från Martins ex, alla säger samma sak, att han var charmig, snäll, beskyddande, lagade mat, kärleksfull tills den dagen han snedtände.
Citera
2023-02-23, 06:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag måste också citera solglittret här:
Lotta visste också att Martin var under villkorlig frigivning efter senaste voltan för misshandel av en tidigare flickvän. Hon visste att han suttit inne i 12 år av sitt 32 åriga liv, bl a för flera grova våldsbrott där en spärrvakt blivit nästan blind och en annan ung man dött månader efter misshandeln.
Ja, du tycks vara en stand-in som vill sprida bullshit. Ett helt inlägg som är kopierat?
En nyttig idiot med andra ord.

Snorta och rakad mutta, lösnaglar är favoriter som går på repeat.
Inklusive kännedom om MJs bakgrund.

Vad den manipulativa psykopaten körde med var att erkänna tidigare brottslighet.

1. det får honom att verka ärlig och vilja lägga det gamla bakom sig. Vilket är hans raggmetod.

2. Han är fullt medveten om att hans bagage ligger honom till last och att det kommer komma ikapp honom:
Därför kör han med metod jag-är-öppen-och-ärlig.

3. Vad man också ser från tidigare flickvänner är att han lyckas manipulera dem att tro att han är oskyldig.
Att det inte alls var så som den misshandlade kvinnan påstod och satte dit honom.

3. Att Lotta sen åker på stryk innebär att hon är inne i den turbulens som han skapat.
Dock har kvinnan överseende - FÖR ATT:

Han har börjat med sina krokodiltårar - förlåt mig. Jag snedtände. Det ska inte ske igen.
Jag måste sluta med droger. Det är min barndom som spökar or what ever.
Han spinner på hennes empati.

Inte sällan med en period nykterhet, matlagning, presenter, blommor, ömhet.
Åh, mannen jag blev kär i finns där! Det måste ha varit alkoholen. Om han bara slutar....
Om han bara...

Sen upprepas denna jävla psykopatcirkus och slutligen är kvinnan livrädd och ränner som i ett ekorrhjul.

Detta är den psykologi som du och de andra mupparna totalt ignorerar och kör med dravel om tatueringar.
Den strategi som är psykopaters specialitet och hur de nästlar sig in i relationer och missbrukar människor.

Att de är framgångsrika beror på begreppet empati.
De utnyttjar kallblodigt den andras empatiska sida, deras förmåga att förlåta och det tangerar även begreppet hopp.

Kvinnan eller mannen som utsätts lever på hopp om förändring - Att Dr Jekyll ska återkomma och finnas allena och att Mr Hyde bara var nåt tillfälligt som han sa.
HAN har lurat henne att tro att det var tillfälligheter och parallellt gaslightat henne att tro att hon var delaktig till det som skedde.
Det är ren hjärntvätt via medveten manipulation som leder till en ambivalens som är destruktiv, en lojalitet som blir patologisk.

Det finns inte två sidor:
En psykopat är kallblodig, saknar samvete och känner ingen ånger. Det dubbla är enbart en mask - The mask of sanity.

I sin tur saknar psykopaten själv empati och har inga problem med att förstöra andra människor som de ser som objekt; redo att missbruka.
En psykopat drivkraft är vinst och vinsten är makt och kontroll över andra.
Senast redigerad av develi 2023-02-23 kl. 06:51.
Citera
2023-02-23, 07:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja med facit så vet vi att han är en livsfarlig människa, men hade du mött Martin på gatan så hade du aldrig i helvete pekat ut honom som en kvinnomisshandlare.

Läs vittnesmålen från Martins ex, alla säger samma sak, att han var charmig, snäll, beskyddande, lagade mat, kärleksfull tills den dagen han snedtände.

Men nu mötte inte Lotta Martin som en random person på gatan. Utan han BERÄTTADE faktiskt om sina totalt 12 år i fängelset för våldsbrott, sin pågående villkorliga frigivning efter domen för misshandel.

Han snortade kokain tillsammans med Lotta och hon själv till och med bad honom om anabola för att själv ”deffa” sin kropp. Redan efter tre veckor utsattes hon för misshandel första gången, det upprepades sedan flera gånger bl a med brutna revben. Allt enligt FUP.

Med denne man ville Lotta skaffa barn och bilda familj, hon försökte bli gravid under våren.
När Martin sedan lämnade henne för en annan kvinna blev hon sur och gick till polisen EN gång - för att därefter så fort Martin åter hörde av sig ta tillbaka allt.

Enligt hennes sms skrev hon till och med sista veckan i livet att hon ville ha ha ett liv ihop och bilda familj med Martin, att han var hennes ”allt”.
Hon - inte han - tjatade om och om igen att de skulle ses och att Martin måste höra av sig.

Hon följde som nämnts också med honom till psykakuten tre dagar före dödsmisshandeln, där hon bråkade med personalen och krävde att Martin måste få hjälp. Därför att hans hallucinationer, som ökade alltmer i takt med hans missbruk, kunde göra honom våldsam och farlig.

Den som för ett ögonblick tvekar om Lottas eget agerande eller hur mycket hon visste om Martins farlighetspotential bör läsa FUP och begrunda fakta.

Lotta var en 41-årig kvinna som fullt medvetet, mot alla goda råd, ljög till sin omgivning och lekte med elden.
Det var ett väldigt dumt val.
Citera
2023-02-23, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
När spelade han hockey? Tror aldrig jag sett honom ens på skridskor, men han kanske började med det efter sina fängelsevistelser?
Jag vet bara vad han sa när han satt på avdelningen. Förstod det som att det var när han var tonåring.
Citera
2023-02-23, 10:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

Det hade jag. Jag hade bara behövt se de där tatueringarna på halsen och händerna (ingen vanlig, normal människa tatuerar sig där - i Danmark är det till och med förbjudet i lag) och anabol-uppblåsta musklerna, så hade jag sprungit åt andra hållet. Jag skulle inte ens ha börjat prata med honom, inte mött hans blick. Det säger sunda förnuftet, om man har någon livserfarenhet alls.
Citera
2023-02-23, 10:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hade de vart synd om henne om hon hade vart en kvinna som inte brytt sig om saker som fixa hår, smink och annat?

Det handlade ju om HUR Lotta fixade sig. Om en kvinna fixar sig som Drottning Silvia exempelvis, så är det ingen som drar några negativa slutsatser om hennes person, intelligensnivå eller psyke. Snarare tvärtom. (En hårnyans som SER naturlig ut fast den måste vara falsk i hennes ålder, vårdade håruppsättningar eller utsläppt och då med mjukt fall, ETT diskret örhänge normalt placerat i varje örsnibb - annars inga piercings, naturligtvis inga tatueringar, diskret make-up och naturligt plockade ögonbryn, lagom långa naglar med antingen rött, rosa eller genomskinligt nagellack, stiliga kläder, en scarf och pumps med lagom hög klack.)

...och för övrigt är det nog ingen som säger, att det inte var synd om Lotta. Jag tycker synd även om de där tanterna, som skickar alla pengar de ärvt efter sin man till en nigeriansk scammer, för att de tror honom när han skapar en profil på Facebook med fejkade foton, och påstår att han är en amerikansk general som är fast bakom linjerna i Afghanistan (eller någon annanstans numera, antar jag) och inte kan komma åt sina bankkonton... Korkade är de likväl.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant. Det är vad hans polare också beskriver i förhör.
.... Vilket gör det begripligt hur han kan charma kvinnor. Som psykopat.

Ses även via media.

Fd flickvän som han attackerar:
"– Människan som slog mig var inte människan jag hade träffat från början. Det svartnade i ögonen och han blev som en annan person, säger hon och berättar om förloppet."

"– Han var jättecharmig i början. Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam. Men sedan vände det rätt fort."

" – Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.
– I dag förstår jag att hon pratade sanning."

" – Han var väldigt manipulativ och fick mig att tro att jag hade gjort fel. "

En annan kvinna:
"Samtidigt som han målade upp sig själv som en slagskämpe var han lika mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. Han brukade säga att han skulle “passa upp” på kvinnor, berättar hon.

Hur skulle du beskriva hans kvinnosyn?
Offentligt och utåt sett är kvinnor gudinnor. Han sa att han hatade kvinnomisshandel, att han aldrig skulle göra något."

Mor till en kvinna:
"Flera personer beskriver bröderna på samma sätt, som att de har två sidor: Charmiga, roliga och bjussiga på krogen. "Duktig i köket", konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör."

Kriminalvårdaren som varnade för att inte släppa ut MJ från Hall:
" – Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig. Men han har även en sida som man kan genomskåda. Han är farlig, riktigt farlig"

https://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

Ja, men om mannen har tatueringar på halsen och händerna samt onaturligt uppblåsta muskler - som måste vara följden av anabola - så spelar det ingen roll hur trevlig han är. Man fattar vid första anblicken att han är bad news. Man stannar inte i närheten av honom så länge, att han hinner börja bearbeta en med sin charm. Jag är för övrigt säker på att jag aldrig hade funnit honom trevlig eller charmig, ens om jag HADE pratat med honom. Allting var så ENKELT, så SIMPELT. Det var inte som (för att dra upp DIN favoritjämförelseperson) med Madsen, som kunde tala engagerat och kunnigt om världsrymden och världshaven...

Kan du inte bara erkänna att du har fel..?
Senast redigerad av Merwinna 2023-02-23 kl. 11:19.
Citera
2023-02-23, 13:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instabilo
Jag vet bara vad han sa när han satt på avdelningen. Förstod det som att det var när han var tonåring.

Köper vad du säger, men det var lite den tiden jag minns honom från och kan inte minnas att han spelade hockey helt enkelt. Otroligt sidospår dock så kan släppa det.
Citera
2023-02-23, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det handlade ju om HUR Lotta fixade sig. Om en kvinna fixar sig som Drottning Silvia exempelvis, så är det ingen som drar några negativa slutsatser om hennes person, intelligensnivå eller psyke. Snarare tvärtom. (En hårnyans som SER naturlig ut fast den måste vara falsk i hennes ålder, vårdade håruppsättningar eller utsläppt och då med mjukt fall, ETT diskret örhänge normalt placerat i varje örsnibb - annars inga piercings, naturligtvis inga tatueringar, diskret make-up och naturligt plockade ögonbryn, lagom långa naglar med antingen rött, rosa eller genomskinligt nagellack, stiliga kläder, en scarf och pumps med lagom hög klack.)
Hahaha!
Drottning Silvia, 79 år som måttstock.
Stel i ansiktet av fillers att hon knappt kan prata.

Du är så jävla slut att det var rent rolig läsning. 😂

Det är ett forum om ett mordoffer och du låter som om det vore rådgivning i en frågespalt i nån veckotidning för 80-åringar.
Ett diskret örhänge..

Det är totalt ovidkommande om Lotta blonderade håret, varit på nagelsalong, piercat sig, rakat sig or what ever.
Citera
2023-02-25, 00:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!
Drottning Silvia, 79 år som måttstock.
Stel i ansiktet av fillers att hon knappt kan prata.

Du är så jävla slut att det var rent rolig läsning. 😂

Det är ett forum om ett mordoffer och du låter som om det vore rådgivning i en frågespalt i nån veckotidning för 80-åringar.
Ett diskret örhänge..

Det är totalt ovidkommande om Lotta blonderade håret, varit på nagelsalong, piercat sig, rakat sig or what ever.

Jag menade naturligtvis när Silvia var i samma ålder som Lotta.

Nej det är inte det, för man kan dra vissa slutsatser av folk från deras yttre uppenbarelse. Inte av medfödda drag, men av sådant i sin yttre uppebarelse som de själva väljer. På dessa ser man, vilken klass de tillhör och vilka förebilder de har. Det är bara fånigt att du påstår något annat. Tror du att Lotta skulle ha fått jobb på en bank, en advokatbyrå eller en mäklarfirma t.ex..? Eller i receptionen på ett bättre hotell..? Eller som flygvärdinna på de välremitterade flygbolagen (dit SAS inte längre räknas, de tar vem som helst numera)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in