Citat:
Ursprungligen postat av
DARYL
Jag måste också citera solglittret här:
Lotta visste också att Martin var under villkorlig frigivning efter senaste voltan för misshandel av en tidigare flickvän. Hon visste att han suttit inne i 12 år av sitt 32 åriga liv, bl a för flera grova våldsbrott där en spärrvakt blivit nästan blind och en annan ung man dött månader efter misshandeln.
Ja, du tycks vara en stand-in som vill sprida bullshit. Ett helt inlägg som är kopierat?
En nyttig idiot med andra ord.
Snorta och rakad mutta, lösnaglar är favoriter som går på repeat.
Inklusive kännedom om MJs bakgrund.
Vad den manipulativa psykopaten körde med var att erkänna tidigare brottslighet.
1. det får honom att verka ärlig och vilja lägga det gamla bakom sig. Vilket är hans raggmetod.
2. Han är fullt medveten om att hans bagage ligger honom till last och att det kommer komma ikapp honom:
Därför kör han med metod jag-är-öppen-och-ärlig.
3. Vad man också ser från tidigare flickvänner är att han lyckas
manipulera dem att tro att han är oskyldig.
Att det inte alls var så som den misshandlade kvinnan påstod och satte dit honom.
3. Att Lotta sen åker på stryk innebär att hon är inne i den turbulens som han skapat.
Dock har kvinnan överseende - FÖR ATT:
Han har börjat med sina krokodiltårar - förlåt mig. Jag snedtände. Det ska inte ske igen.
Jag måste sluta med droger. Det är min barndom som spökar or what ever.
Han spinner på hennes empati.
Inte sällan med en period nykterhet, matlagning, presenter, blommor, ömhet.
Åh, mannen jag blev kär i finns där! Det måste ha varit alkoholen. Om han bara slutar....
Om han bara...
Sen upprepas denna jävla psykopatcirkus och slutligen är kvinnan livrädd och ränner som i ett ekorrhjul.
Detta är den psykologi som du och de andra mupparna totalt ignorerar och kör med dravel om tatueringar.
Den strategi som är psykopaters specialitet och hur de nästlar sig in i relationer och missbrukar människor.
Att de är framgångsrika beror på begreppet
empati.
De utnyttjar kallblodigt den andras empatiska sida, deras förmåga att förlåta och det tangerar även begreppet hopp.
Kvinnan eller mannen som utsätts lever på hopp om förändring - Att Dr Jekyll ska återkomma och finnas allena och att Mr Hyde bara var nåt tillfälligt som han sa.
HAN har lurat henne att tro att det var tillfälligheter och parallellt gaslightat henne att tro att hon var delaktig till det som skedde.
Det är ren hjärntvätt via medveten manipulation som leder till en ambivalens som är destruktiv, en lojalitet som blir patologisk.
Det finns inte två sidor:
En psykopat är kallblodig, saknar samvete och känner ingen ånger. Det dubbla är enbart en mask - The mask of sanity.
I sin tur saknar psykopaten själv empati och har inga problem med att förstöra andra människor som de ser som objekt; redo att missbruka.
En psykopat drivkraft är vinst och vinsten är makt och kontroll över andra.