2023-02-22, 21:59
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
2023-02-22, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord

Tänkte inte på det.
2023-02-22, 22:16
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vadå?

Tora har krymt i mina ögon (fast inte brösten, dom har vuxit) sedan Artin avslöjat att hon inte tål hans kuliga könsvitsar? eller vego-standup comedy
om två tomater?

Tora och Assi är lika träiga, det finns bara en tjej som är motaglig för humor, och det är Sandra till min epagrupps förtvivlan

Har detta diskuterats i nåt av programmen? Aldrig hört Artin dra ett skämt.
Tora känns som hon bara har killpolare så hon har väl hört en del.
2023-02-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Första bensindrivna traktorn tillverkades i min födelsestad år 1913:

https://bmsidan.se/traktorns-uppkomst-och-historia/

Farmen ska nog föreställa tidigt 1900-tal dvs ca 100 år bakåt i tiden och inte från 1800-talet som ngn skrev tidigare i tråden.

Min farfar var bonde med både djurhållning, odlingsmark och skog och han använde häst och vagn långt upp i mina tonår innan han skaffade traktor och pensionerade hästarna. Jag är 60+ nu.

Tror du på fullt allvar att den första bensindrivna traktorn var svensk? Du måste läsa en gång till, det står ju t.om att det kom i början på 1900-talet, det "tvistas" om när, men 1902 är vedertaget, 1892 anser en del.
Första SVENSKA var däremot 1913.
Men oavsett var dom långtifrån den grålle som körs i farmen.

Jag hade en granne som använde häst i både jordbruk o skogsbruk en bit in på 80-talet, trevligt. Samtidigt så fanns det andra som skaffade traktor redan på 30-talet. En del var för teknik, andra emot.
2023-02-22, 22:31
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Har detta diskuterats i nåt av programmen? Aldrig hört Artin dra ett skämt.
Tora känns som hon bara har killpolare så hon har väl hört en del.
Han har skämtat om hur billig i drift han är på Farmen, och vad han hjälpt till med, vilket Tora inte klarar
2023-02-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej fiske på den tiden = föda. Allt annat som sägs om det är bara falsk Bondromantik och efterkonstruktioner.

Jag skulle nog inte stått ut jag heller med Artin i det långa loppet faktiskt fast det finns ju fler deltagare som jag nog inte heller hade orkat med. Spelar nog ingen roll hur duktig man kan vara eller tror sig vara med totalt nytt folk och då speciellt utplockade dessutom för att kunna trigga varandra och i okänd miljö = kan aldrig slå fel för till slut så brister en eller flera i humöret och vi är alla olika kunniga och ego som personligheter så det blir snabbt ohållbart och kaos. Dessutom är det ju en tävling om pengar.

Själv skulle jag aldrig anmäla mig till någon dokusåpa för jag lever hellre livet på riktigt än till allmän beskådan i en onaturlig miljö med en massa folk som jag troligtvis aldrig ens skulle ha mött IRL eller ens umgåtts med naturligt. Nu menar jag inte att deltagarna är knäppa alla eller odugliga i verkliga livet men de fattar nog inte hur utsatt man blir av tittarna och FEL bedömda också efter en sådan serie. Det skulle jag inte tycka det var värt ens om jag vann pengarna. ALLA deltagarna i SAMTLIGA dokusåpor kommer för all framtid att poppa upp i media då och då framöver i deras liv - vare sig de vill det eller inte
Håller så med dig! Enda anledningen till att jag lite, lite skulle vilja vara med i Farmen är för att lära dom elda i en vedspis. Varenda gång ser jag jag samma misstag. Lägg in späntved, några smala pinnar/vedträn, gärna björknäver, tänd på. Sen stänger man översta luckan och öppnar nedre luckan på vid glänt. När det tar sig, stänger man luckan nertill pö om pö, matar in mer ved i övre luckan. På farmen/torpet gör dom alltid tvärtom. När det blivit riktig eld kan man justera gallret i luckan nertill, stänga lite mer och glöden håller sig så länge! När man slutar elda kan man stänga alla galler och luckor så länge inte elden har en blå färg flammorna längst upp.
Att göra upp en eld för att koka gröt tar inte flera timmar, det tar inte ens en.
2023-02-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Tack för svaret, men synd!

Jag hade hoppats på att bli av med någon av dessa NSSare på ett enkelt sätt innan de kom tillbaka till farmen.
Kan bara hålla med. Fan så självgoda de är... Så jävla tråkigt att de tillåts sitta o skryta över hur jävla duktiga de är...
Senast redigerad av AntiFlag 2023-02-22 kl. 22:52.
2023-02-22, 23:30
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Någon i den här tråden som följt Magmys-Micke? Eddie är så jävla lik honom. De döda hajögonen, kroppshyddan, längden, hållningen, det självgoda flinet. Har försökt övertyga mina vänner men de ser det inte
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-02-22 kl. 23:35.
2023-02-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Någon i den här tråden som följt Magmys-Micke? Eddie är så jävla lik honom. De döda hajögonen, kroppshyddan, längden, hållningen, det självgoda flinet. Har försökt övertyga mina vänner men de ser det inte
Haha, när du säger det flinet och dom säckiga ögonen är spot on.

Han Artin måste ha asperger va?
2023-02-22, 23:55
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Haha, när du säger det flinet och dom säckiga ögonen är spot on.

Han Artin måste ha asperger va?
Kuknäsan också när man väl har sett det går det inte att tänka på så mycket annat när man ser fanskapet

Japp, Artin är garanterat aspie! Fattar att man kan störa sig om man är inte är van vid sånna, själv har jag jobbat med aspies så det känns bara bekant
2023-02-22, 23:59
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Kan bara hålla med. Fan så självgoda de är... Så jävla tråkigt att de tillåts sitta o skryta över hur jävla duktiga de är...
Självgoda så in i hel-ete. Men tycker inte det är så tråkigt utan snarare roande att kolla deras bristande självinsikt
2023-02-23, 00:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Glad att jag har bidragit till gruppens namn....😁
Hur långt är det mellan Törpet och Farmen tro? rör det sig om 40 meter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in