2023-02-22, 20:27
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Jag kommer ej åt RT. RTs hemsida dyker inte ens upp i Google som ett alternativ för mig. Om jag vill läsa RT eller någon annan rysk nyhetssida måste jag använda VPN i ett land som inte censurerar ryska nyhetssidor.

Den vänsterliberala 1984-demokratin vi lever i bestämmer vad jag får och inte får läsa på nätet. Internet är inte fritt längre, hur ni än försöker vända och vrida på det.
Då är det nog nåt du behöver vända dig till din internetleverantör om.

Jag kommer åt rt.com. Jag tror jag har Bahnhof men bor i lägenhet så jag är inte hundra.
Citera
2023-02-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bset
Mja, dom böjer sig inte som vi gör för Turkiet eller vi gör frekvent för USA utan dom står rakryggade tar smällen men står likförbannat rakryggade stolta, det gör inte väst.
Dom får gärna för mig stå raka och vara stolta. Men vad är dom så stolta över att dom tar gärna tar stryk? Att stå rak i stormen brukar ju sluta med en förskräckelse. Patriotism är ju inte detsamma som att strida i Putins anfallskrig och dö i ett dike i Ukraina. Då är man bara ett av tusentals slaktoffer för Putin maktambitioner. Däremot är sann patriotism att ukrainarna slåss för att Ukraina fortsatt skall förbli en fri nation.
Citera
2023-02-22, 20:29
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ljug inte mer, det var Zelensky som gömde sig i bunkern in två månader, han gick bara upp för att filma så att folk såg att han var kvar. ShowBiz mannen
När gömde sig Zelensky i en bunker i två månader? Den mannen har varit mycket publik som ryssrunkarna kritiserat.
Citera
2023-02-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
När lovade de det? Har du källa på det påståendet?

I Natos stadgar så står det uttryckligen att alla Europeiska länder får söka om medlemskap.

Och tom Ryssland får ansöka. Just nu lär inte det vara aktuellt...
Citera
2023-02-22, 20:34
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Exakt, vi är idiotförklarade och i samma andetag så pratas det om fri media...

Antingen är vi idiotförklarade av eliten eller så är de rädda för något. Jag vill läsa nyhetsförmedlingen från båda sidor. Jag vill bilda min egen uppfattning. Jag vill inte att Expressen eller SVT nyheter ska tala om för mig vad jag ska tycka.

Jag har redan läst allt som går att läsa i västerländsk media.

- Putin är psyksjuk
- Putins ansikte är uppsvällt
- Putin har en dubbelgångare
- Putin är en ondskefull fascistisk diktator
- Putins tal var blandat med både gamla och nya lögner
- Putin gömmer sig i en stripstångsförsedd bunker i Sibirien
- Ryssland kommer kollapsa ekonomiskt inom ett par veckor

Jag har redan läst allt...
Citera
2023-02-22, 20:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Någon som har koll på alla putlers ursäkter till att rySSland invaderade Ukraina?

Började väl med att skydda den rySSk talande befolkningen, avnazifiering, avmilitarisera Ukraina osv

Nu senast låter det som att det är väst som anfaller rySSland och de måste försvara sig.

Vad mer för ursäkter har putler? Desto sämre kriget går desto mer olika ursäkter kommer det. Det tyder på att han vet inte hur han ska kunna hantera den kommande förlusten.

Utöver den lista HejaFinland:

I går under konserten höll Putin ett tal där han levererade ytterligare en ny förklaring till den ryska invasionen av Ukraina.

”Just nu pågår en strid, på våra historiska gränser för vårt folk.”

https://ria.ru/20230222/putin-1853849320.html
Citera
2023-02-22, 20:36
Medlem
Citat:
Det är helt korrekt, det är därför det är så tyst om det så, typiskt vår media.

Det är jävligt tyst om Auschwitz också i media just nu. Det betyder inte att det inte har ägt rum.
Man måste inte nämna saker och ting varje dag för att det ska vara sant i normala människors värld...
Citera
2023-02-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men vänta nu.
Du sa ju att du har information om att Ryssland gör stora framsteg.
Du sa även att det inte går att se detta i väst.
Nu säger du att du inte kan se rysk media alls?
Så varifrån hämtar du din information? Magkänsla? (kan vara gaser!)

Men jösses jag har aldrig sagt att Ryssland gör stora framsteg.
Nej media skriver ju varje dag om hur dåligt det går för Ryssland och då tror ju ni i Nato klacken på det.
Citera
2023-02-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ljug inte mer, det var Zelensky som gömde sig i bunkern in två månader, han gick bara upp för att filma så att folk såg att han var kvar. ShowBiz mannen
Varför tar du upp Zelensky som exempel på hur "stolt och rakryggad nation" Ryssland är?
Citera
2023-02-22, 20:48
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag såg att du är aktiv på alternativa sidan om kriget.
Är det inte lika bra att du håller till där?
Ni(du och andra) verkade ha en rolig debatt.

Är det här klubben för inbördes beundran?

Svart och vitt som vanligt och på en sanslöst låg nivå. Jag svarade på hur och varför Putin resonerar som han gör angående NATOS expansion. På vilket sätt är det fel? Vad ska jag bli anklagad för härnäst?

Tycka vad man vill.om Proletären men inget av vad som skrivs i artikeln är fel och källor finns så det är rätt transparent. Däremot kan man naturligtvis komma fram till olika slutsatser. Är det inte därför man diskuterar? Konsensus verkar vara vad som ska råda,.som vanligt.
Citera
2023-02-22, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jadu, det är ju frågan som kräver ett svar men just nu går jag bet, så här tamt kan inte en offensiv starta men när det gäller rysk oförmåga så finns det ju inga gränser som det verkar.

Framtiden får utvisa om det är så illa att den ryska offensiven har starta och att de inte kan bättre än så här.

Enligt någon Ukrainsk expert nämnd i tråden så startade den för 3 veckor sedan
Citera
2023-02-22, 20:54
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Är det här klubben för inbördes beundran?

Svart och vitt som vanligt och på en sanslöst låg nivå. Jag svarade på hur och varför Putin resonerar som han gör angående NATOS expansion. På vilket sätt är det fel? Vad ska jag bli anklagad för härnäst?

Tycka vad man vill.om Proletären men inget av vad som skrivs i artikeln är fel och källor finns så det är rätt transparent. Däremot kan man naturligtvis komma fram till olika slutsatser. Är det inte därför man diskuterar? Konsensus verkar vara vad som ska råda,.som vanligt.

Du försöker låta neutral men du vägrar inse att Proletären faktisk far med osanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in