2023-02-22, 19:40
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet att här är många Solovyov fans, här är en ny där han och Jackson Hinkle diskuterar. Han har en härlig bondskurk-engelska!

https://www.youtube.com/watch?v=MFU7W7HmM8s
Ha ha, jösses! 9 min in i klippet säger Jackson att Biden är styrd av en satanistisk kabal...
Snälla säg inte att ni vatniks tror på det.
Citera
2023-02-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
https://proletaren.se/artikel/vem-ar-det-som-ljuger
Proletären som källa till vad Nato har "lovat"

Men inte ens där står det att Nato har lovat något

"Det ska sägas att alla dessa utfästelse aldrig sattes på pränt i någon form av avtal"

Där ser man.
Citera
2023-02-22, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nej, de här påstådda massakrrerna i Bucha har inte bekräftats av några oberoende som undersökt händelserna.

Det enda trovärdiga internationella var några franska läkare som undersökte dödsoraker på ett bårhus i staden.

Känner du till något annat? Länka gärna.

Det är helt korrekt, det är därför det är så tyst om det så, typiskt vår media.
Citera
2023-02-22, 19:52
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Därför att nato lovade ryssland att inte expandera österut, ukraina fick bägaren att rinna över.
När sade NATO något sådant? Som en av dina ryssrunkar vänner lade fram har självaste Sovjet sökt NATO-medlemskap. På 1950-talet.

Så Putins poäng här är urdum. Söka själv NATO-medlemsskap när det passar men använda andras ansökan som hot när det passar på ett annat sätt.

Sovjet och Ryssland går inte att förstå med logik eller vett.

Det enda är vad som passar för stunden för att få så mycket makt som möjligt.

Men käka på det faktum att Sovjet ville gå i NATO men fick inte bli medlem. Lite konstigt att de inte fick?!
Citera
2023-02-22, 19:53
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
https://proletaren.se/artikel/vem-ar-det-som-ljuger
Så du menar att det finns ett rykte om ett löfte från en person som inte har mandat att ge ett sådant löfte. Samtidigt som både den som fick löftet och den som skulle ha gett det förnekar att den ens skett.

Ett sådant löfte skulle behöva skrivas in i stadgarna för Nato och godkännas av samtliga medlemmar.

Finns det någon form av bindande dokument?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent

"Det ska sägas att alla dessa utfästelse aldrig sattes på pränt i någon form av avtal"

Där ser man.
Ingenting är ratificerat, men man lovade det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Sluta dra den gamla floskeln det lovades aldrig. Det man lovade var att inte expandera in i östtyskland vilket hålls än idag.

När putinister skall försvara varför Ryssland måste mörda barn i Ukraina, varför de måste spränga hela städer, stjäla, tortera och våldta. Så är det alltid påhittade teknikaliteter. Ingen dog för att någon västledare sa något om NATO-expansion. Ingen dog om Norge (!) nu sprängde Nordstream. Kan de åtminstone inte hitta på något som står i paritet med det ryska folkmordskriget istället för ett eventuellt brutet muntligt löfte eller ett eventuellt sprängt gasrör?
Citera
2023-02-22, 19:55
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent

Där ser man.

Jag har inte påstått att de lovat något så du behöver inte medvetet felcitera mig, tack. Däremot framgår det i artikeln hur och varför Putin resonerar som han gör. Inget löfte gavs skriftligt, men däremot muntligt.
Citera
2023-02-22, 19:55
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Så du menar att det finns ett rykte om ett löfte från en person som inte har mandat att ge ett sådant löfte. Samtidigt som både den som fick löftet och den som skulle ha gett det förnekar att den ens skett.

Ett sådant löfte skulle behöva skrivas in i stadgarna för Nato och godkännas av samtliga medlemmar.

Finns det någon form av bindande dokument?

Nej, inga bindande dokument såvitt jag vet, bara muntliga löften (dock från flera länder).
Citera
2023-02-22, 19:59
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Jag har inte påstått att de lovat något så du behöver inte medvetet felcitera mig, tack. Däremot framgår det i artikeln hur och varför Putin resonerar som han gör. Inget löfte gavs skriftligt, men däremot muntligt.
Det har också avhandlats tidigare, det stänmer inte.
Det då levande vittnet som var med i dessa samtal, Gorbachev, sa att inga såna löften utdelades.
Putin är en total fejk och lögnhals, det bara är så, så fort han öppnar munnen ljuger han.
Citera
2023-02-22, 19:59
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Putin har "hört ett rykte".. Putin har också sagt att han inte ser något problem med att Nato expanderar åt öst. Han utryckte dessutom funderingar på att Ryssland skulle gå med men de gjorde aldring någon oficiell ansökan.
Citera
2023-02-22, 20:00
Medlem
Citat:

Dessutom tummade de på det, som riktiga hedersmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in