2023-02-22, 19:06
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
"Ett antal deltagare placeras på en bondgård omgiven av natur. Där ska de bo i ett antal veckor och leva som bönderna gjorde Det innebär att gården saknar både elektricitet och rinnande vatten. En av deltagarna utses till storbonde i en vecka."

Läs länken nedan om Programidéen:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Farmen

Så sluta tjafsa om vilken tidsperiod konceptet Farmen ska föreställa. Det står TYDLIGT att det är MELLAN slutet på 1800-talet och BÖRJAN på 1900-talet.

Jag har också visat att den bensindrivna första traktorn tillverkades år 1913 i ett nyligen inlagt inlägg.

Slut på tveksamheter i detta borde det vara nu vare sig du vill det eller inte!
Och har du kollat vem som la in informationen i wiki.. Du vet att typ vemsomhelst kan göra det ? Därför wikipedia ofta innehåller många småfel. Det är därför man inte får använda sig av det som källa i skolor osv.. håll inte på med wiki länkar i fortsättningen.. här är vi seriösa!
Autismskämtet flög dig över huvudet va? jag borde ha fattat bättre..
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-22 kl. 19:11.
2023-02-22, 19:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja men Vincents traktor är ju av typ runt 1950 Den från 1913 såg garanterat inte ut som "Grålle", som traktortypen kallades som Vincent kör. Stavar Vincent förresten med enkel-V eller dubbel?

Håller med dig men man får kanske inte använda museiföremål - inte vet jag!

Du kan leta fram olika årsmodeller (foton) här i länken om du vill veta mer om modellerna för olika tidsepoker och årtal:

https://digitaltmuseum.no/search/?q=traktorer

Han heter Hans Wincent. Wincent stavas med W och är hans efternamn men har blivit hans smeknamn.
2023-02-22, 19:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Och har du kollat vem som la in informationen i wiki.. Du vet att typ vemsomhelst kan göra det ? Därför wikipedia ofta innehåller många småfel. Det är därför man inte får använda sig av det som källa i skolor osv.. håll inte på med wiki länkar i fortsättningen.. här är vi seriösa!
Autismskämtet flög dig över huvudet va? jag borde ha fattat bättre..

Autismskämt? Nope det flög inte över huvudet på mig. Men det finns ju folk som skämtar ibland om sina egna funktionshinder som för att dölja sina egna tillkortakommanden. Vanligare än man tror.

Jag VET hur Wikipeda är uppbyggt vilket du inte behöver förklara för mig. Märkligt att du har lyckats förvärva dessa kunskaper för det är ju mer än typ 3 meningar om denna information.

Du behöver inte tala om för mig vad jag ska göra eller inte göra om vart jag hämtar information eller inte, dessutom har jag inte sagt att det är fakta utan presenterade enbart vad som existerar av uttalanden. Att sedan i nästa andetag påstår att "här är vi seriösa" - dagens bästa skämt lyckades du med i varje fall
2023-02-22, 19:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Håller med dig men man får kanske inte använda museiföremål - inte vet jag!

Du kan leta fram olika årsmodeller (foton) här i länken om du vill veta mer om modellerna för olika tidsepoker och årtal:

https://digitaltmuseum.no/search/?q=traktorer

Han heter Hans Wincent. Wincent stavas med W och är hans efternamn men har blivit hans smeknamn.
Nä men häst å vagn skulle ju funkat. Kul med hans namn Hans Win-cent. Ja lär väl trilla in lite klirr från de där beska dropparna han säljer för 511 kr halvlitern
2023-02-22, 19:24
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Autismskämt? Nope det flög inte över huvudet på mig. Men det finns ju folk som skämtar ibland om sina egna funktionshinder som för att dölja sina egna tillkortakommanden. Vanligare än man tror.

Jag VET hur Wikipeda är uppbyggt vilket du inte behöver förklara för mig. Märkligt att du har lyckats förvärva dessa kunskaper för det är ju mer än typ 3 meningar om denna information.

Du behöver inte tala om för mig vad jag ska göra eller inte göra om vart jag hämtar information eller inte, dessutom har jag inte sagt att det är fakta utan presenterade enbart vad som existerar av uttalanden. Att sedan i nästa andetag påstår att "här är vi seriösa" - dagens bästa skämt lyckades du med i varje fall
Om du hade förstått autismskämtet så hade du inte fortsatt malla på om vad som står på wiki om framen.
Men bra att du åtminstone förstod det andra skämtet... Halvt iallafall

Men ska en vettig och mogen person som dig fortsätta använda osäkra källor Vad ska då folk tro om dig?
Tänk om folk på flashback slutar tro att du är seriös och mogen Aj Aj AJ då,,, inte bra. Ryktet på FB är viktigt.. Kanske tillochmed det enda man har
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-22 kl. 19:39.
2023-02-22, 19:35
Medlem
BalderNords avatar
Citat:

Och tydligen är det inte så viktigt med detaljerna när det inte passar dig. eftersom att den traktorn som Wincent använder är modernare så faller ändå det hela. om vi nu ska vara autistiska
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-22 kl. 19:54.
2023-02-22, 19:43
Medlem
Viktor gjorde en Tova!
2023-02-22, 19:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nena2000
Tack för den kommentaren. Är själv sjukt trött på alla töntiga kommentarer om utseende, könsorgan, vem som har sex med vem etc. snälla ni som håller på: VÄX UPP!! Trodde detta far en tråd för oss som vill ventilera deltagarna utifrån vem som är smartast, jobbar mest, verkar mest sympatisk, vem som har störst chans att vinna.
Bayern, Vincents hemgjorda bärs & orakade brudar! kort sagt här kommer ytterligare en funktionsduglig epatraktorpost honk! honk!, men jag ringer på fredag! så ses vi på lördag osv

Under bältet nivå på Farmarna, dom sitter & smeker och pratar om Victors bröst, han har tänkt för mycket på Anna Brolin övertid så kroppen till slut har blitt förvirrad och börjat evolutionärt producera breast tissue för att kunna optimalt attrahera henne trots att han redan har hela inne

Nån som vet hur många fjärdingsväg det är mellan Farmen och Torpet?
Jag använder hellre fjärdingsväg som måttenhet än Sebbes högra bröstvårta som dom infört i skolböckerna enligt uppgift

Sen får vi se vad som händer efter pausen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-02-22 kl. 20:02.
2023-02-22, 19:58
Medlem
Herr Bökbergs avatar
En maktdemonstration från Dileva (under Eddies vingar) som bara för att han fått ransonerad kost måste han promt ta 20 potatisar!!! som kompensation för att Sandra Ö & Näbbil inte längre kan domesticera honom just nu

Har dom obegränsat med pärer? eftersom ingen slog näven i bordet över hans ohyfsade handling

Skärmdump på Toras bröst från rätt vinkel kommer till kvällen, håll ut
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-02-22 kl. 20:04.
2023-02-22, 19:59
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1

Måste erkänna att jag har en lucka i regelverket, vad gäller egentligen?
Får dom ex ha klockor? Man ser inga moderna saker förutom klädseln (och en megafon) samt en slaktpistol vilket knappast fanns på 1800-talet..!?

De har ju tillgång till redskap som inte fanns på den tiden. Tillgång till mediciner och tjejerna har mens-tillbehör som inte fanns på 1800-talet.

Sedan får de snabb läkarhjälp vid behov. Inte heller vanligt förr.
2023-02-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
De har ju tillgång till redskap som inte fanns på den tiden. Tillgång till mediciner och tjejerna har mens-tillbehör som inte fanns på 1800-talet.

Sedan får de snabb läkarhjälp vid behov. Inte heller vanligt förr.

Vilka verktyg tänker du på?
Sen kan man väl inte gå hur långt som helst, klart det ska finnas tillgång till sjukvård. Tror inte heller du vill se nedblodade damer.
Men ska vi dra det hela till sin spets så hade vi haft svart i rutan för inte fanns det väl tv-kameror på aktuell tidsepok..!?
2023-02-22, 20:04
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
En maktdemonstration från Dileva (under Eddies vingar) som bara för att han fått ransonerad kost måste han nu ta 20 potatisar!!! som kompensation för att Sandra Ö & Näbbil inte längre kan domesticera honom just nu

Har dom obegränsat med pärer?
Det är bara Artin som är duktig och har bra moral, därför har han rätt att ta alla potatisar. Det är skitsamma om köttätarna blir utan. När man står på en högre moralisk piedestal än alla andra så får man tydligen bestämma över potatisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Skärmdump på Toras bröst från rätt vinkel kommer till kvällen, håll ut
Väntar med spänd förväntan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in