2023-02-22, 13:33
Medlem
Ingen som har tillgång till hela artikeln som kan dela med sig av innehållet?
Citera
2023-02-22, 13:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Fast ändå är hon, denna wannabee, fiiiiina, ballerinan från Östermalm en simpel tjuv.
Lika kriminell som övriga kriminella.

Mänskligheten är tragisk och ack, så sorgesam.

Men var hon så fin då? Nu är det iofs många år sen jag träffade henne men på den tiden tyckte jag hon var tämligen vanlig, och sympatisk också för den delen. Har t.ex. sprungit på henne på ställen som jag inte skulle kunna tänka mig att någon annan baronessa skulle sätta sin fot på. Menmen vad vet jag, hon kanske har två ansikten, ett hon visar upp när hon träffar pappskallar som mig och ett som hon visar upp bland sina östermalmsvänner.
Citera
2023-02-22, 14:22
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men var hon så fin då? Nu är det iofs många år sen jag träffade henne men på den tiden tyckte jag hon var tämligen vanlig, och sympatisk också för den delen. Har t.ex. sprungit på henne på ställen som jag inte skulle kunna tänka mig att någon annan baronessa skulle sätta sin fot på. Menmen vad vet jag, hon kanske har två ansikten, ett hon visar upp när hon träffar pappskallar som mig och ett som hon visar upp bland sina östermalmsvänner.

Tja, hon kanske inte är så fin men hon har ju ändå frotterat sig med societeten och då duger det inte att vara helt vanlig, antar jag. Nu har hon sannerligen släpat sitt namn rejält i rännstenen och denna skam (utåt sett) borde väl vara hur genant som helst i dessa kretsar? Utskrattad, utfryst, baktalad, misskrediterad, tissel å tassel…vem bjuder in henne i de fina salongerna nu?
Citera
2023-02-22, 14:52
Medlem
Är det A. Ch@rles? Ser ut som henne.
Citera
2023-02-22, 15:28
Medlem
Inte så oväntat, lär väl vara mera regel än undantag när det kommer till dessa "hjälporganisationer". Förstår inte riktigt hur människorna kan leva med sig själva men det är något jag ofta undrar i olika sammanhang.
Senast redigerad av Periodic 2023-02-22 kl. 15:34.
Citera
2023-02-22, 15:43
Medlem
Beklagar sorgen för den som åkte dit, de som vill känna sig goda när de skänker pengar tigger om att bli lurade, nya möjligheter öppnar sig hela tiden
Citera
2023-02-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Beklagar sorgen för den som åkte dit, de som vill känna sig goda när de skänker pengar tigger om att bli lurade, nya möjligheter öppnar sig hela tiden

Tror du huvudskälet till att skänka pengar till en sådan här organisation är att själv känna sig god?

Tror du det är huvuddelen av givarna som har det som skäl?
Citera
2023-02-22, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har du något som helst underlag för detta eller är det bara fria spekulationer?

Det får du fundera lite på själv.

Känner henne bara väldigt ytligt, känner är inte ens rätt ord, men min bild är att hon i alla fall inledningsvis var väldigt genuin i sitt engagemang, att hon har ett stort hjärta och verkligen brydde sig på riktigt. Vad jag upplevt har hon den där klockrena inbyggda kompassen för vad som är rätt och fel. Skulle möjligtvis kunna vara så att hennes moral vattnats ur av att hon umgåtts med slödder från eliten/finare kretsar som är i helt avsaknad av en sådan. Annars har jag ohyggligt svårt att tro att Nettan själv ligger bakom det här.

Å andra sidan tyckte jag att Annika Strandhäll också verkade vara en verkligen seriös och ärlig person i inledningen av hennes karriär så mitt omdömme kanske bör tas med en viss nypa salt.

Du är fan naivare än en batikhäxa om du på allvar tror att socialtjänsten, vården och övriga samhället fungerar som så att det bara är dom som "inte sköter sig" som ramlar mellan stolarna.

Eller också är du bara genuint elak pga helt i avsaknad av både empati och livserfarenhet.

Det är alltså det här du menar med att ta tag i sitt liv, ta ansvar och sköta sig. Det är alltså bättre att hon snodde pengarna för att inte själv bli uteliggare, att dom gick till en enda person i stället för till flera hundra som redan är uteliggare?

Underbart resonemang.

Nej, jag skrev att pengarna garanterat kommer till bättre användning än att ge de till uteliggare som redan kastat bort sina chanser.

Det finns alla möjligheter i Sverige. Är man uteliggare så är det sitt eget fel.
Citera
2023-02-22, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
I Norge? Som inte ger ungarna någon mat i skolan? De blir uppväxta med bröskivor og syltetöj. Deras vägarna liknar apskit oxå..
Ta inte illa upp, har jobbar i Norge å gillar landet men inte på grund av deras välfärd.
Sorry för ot.

Då har man kontroll och ge barnen precis den mat man önskar, samtidigt som man betalar mindre skatt. Hellre det än att ett statligt skolkök först ska ta betalt och sedan servera veganmat, vilket faktiskt vissa skolor gör.
Citera
2023-02-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej, jag skrev att pengarna garanterat kommer till bättre användning än att ge de till uteliggare som redan kastat bort sina chanser.

I det här fallet tycker du alltså att pengarna garanterat kommer till bättre användning hos Nina. Så att hon inte riskerar att bli uteliggare.

Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det finns alla möjligheter i Sverige. Är man uteliggare så är det sitt eget fel.

Har du aldrig gjort något fel? Vad är det som säger att den som gjort fel eller fattat felaktiga beslut inte ska få hjälp och inte kan bättra sig och göra rätt?

Mig veterligen har vi inte ett samhälle enbart ägnat åt felfria.
Citera
2023-02-22, 17:20
Medlem
Sociala signaler är viktiga för långt fler än bara kretsen på Ömalm. Varenda livsstilsprodukt från Apple till Adidas har gruppidentitet som sitt starkaste försäljningsargument. Signifierare som signalerar gruppidentitet är en triljardindustri. Problemet är att priset på signifierarna i hennes värld är satta så att endast väldigt få människor klarar dem
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-22 kl. 17:28.
Citera
2023-02-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Sociala signaler är viktiga för långt fler än bara kretsen på Ömalm. Varenda livsstilsprodukt från Apple till Adidas har gruppidentitet som sitt starkaste försäljningsargument. Signifierare som signalerar gruppidentitet är en triljardindustri

Visst är det så men på vilket vis menar du att det har med topic att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in