2023-02-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nä vänta nu, du måste läsa in lite vad som skett här.
Hon var ej kvalificerad för tjänsten då den först utlystes, men hon blev det senare när Mats dragit tillbaka utlysningen.
Hon vart ju kvalificerad efter att Mats dragit tillbaka tjänsten då 21 sökande fanns, tillrättalagt tjänsten och samtidigt gett tid åt Linda att utbilda sig för att passa in i denna tjänst.
Runar´s utredning gräver ej djupare än att se att när hon väl tillsattes, hade hon alla bör-krav uppfyllda men jag har ju omöjligt att tänka mig att Linda ej varit insatt i detta inför att söka denna tjänst.

Nej, det finns inget att gå på att hon var enda sökande vid andra tillfället tjänsten utlystes, men det är värt att notera då det tidigare fanns 21st sökande. Det är ju en enorm skillnad, som måste bero på något
Vad vet jag inte, men något är det ju.
En gissning kan vara att tjänsten omformades så att den blev ointressant för sökande, både vad gäller lönesättning och uppgifter.
Detta gissar jag eftersom både lön och uppgifter ganska snart efter anställningen, ändrades.

Jag håller Runar´s utredning högt. Den stämmer helt säkert, men samtidigt finns inget eller minimalt rörande Lindas del i detta.
Det verkar ha räckt att hon ej önskar deltaga i någon utredning, och redan där blir hon i min uppfattning klandervärd då hon på sin känsliga post borde ha intresse i att utreda något som uppfattas som en säkerhetsrisk.
Men det verkar hon skita fullkomligt i, så länge hon kan rädda sitt eget skinn.

Jag vet inte, jag kanske är orimlig som kräver någon form av patos och ärlighet/trovärdighet av någon som är underrättelsechef hos NOA.

Din linje - att du inte har några som helst bevis för att något faktiskt gått fel till vid hennes tillsättning men det är ok för att det snarare är Staaf som bör bevisa sig oskyldig, och att det ligger i hennes intresse och man kan kräva det när det gäller en så viktig myndighet som NOA - är rättsvidrig, och det Svenska samhället arbetar inte så.

Du har alla möjligheter att kolla upp den slutliga kravspecen, om den var rimlig eller inte, samt att kolla upp huruvida tjänsten var utlyst enligt konstens regler eller ej. Ansvaret faller på dej att göra det.

Om du är för slö för det så kan du fortsätta att ha åsikter, men varför ska någon ta dig på allvar?
Citera
2023-02-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Din linje - att du inte har några som helst bevis för att något faktiskt gått fel till vid hennes tillsättning
Nämen nu får du väl kamma ägget.
Det som gått fel var att hon inte matchade tjänsten och då gjordes tjänsten om. Kan det vara så svårt att förstå?
Citera
2023-02-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Nämen nu får du väl kamma ägget.
Det som gått fel var att hon inte matchade tjänsten och då gjordes tjänsten om. Kan det vara så svårt att förstå?
Och bevisen för att tjänsten gjordes om så att hon skulle matcha specen - de existerar va?
Citera
2023-02-22, 14:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Din linje - att du inte har några som helst bevis för att något faktiskt gått fel till vid hennes tillsättning men det är ok för att det snarare är Staaf som bör bevisa sig oskyldig, och att det ligger i hennes intresse och man kan kräva det när det gäller en så viktig myndighet som NOA - är rättsvidrig, och det Svenska samhället arbetar inte så.

Du har alla möjligheter att kolla upp den slutliga kravspecen, om den var rimlig eller inte, samt att kolla upp huruvida tjänsten var utlyst enligt konstens regler eller ej. Ansvaret faller på dej att göra det.

Om du är för slö för det så kan du fortsätta att ha åsikter, men varför ska någon ta dig på allvar?

Ja vem vet, jag kanske börjar nysta i detta på allvar eftersom dom här delarna ej är berörda inom den icke rättsvidriga utredningen.

Du frågade efter indikationer - jag gav dig indikationer.
Det finns i min mening ett flertal indikationer på att Linda varit insatt i och delaktig i den tillrättalagda tillsättningen, allt från ljugandet i nyhetsmorgonsoffan till att hon ej vill deltaga i utredning där hon utgör part.
Bra signalvärde till svenska folket - Är du huvudpart men ej formellt misstänkt, så behöver du ej deltaga

Föreslår att vi båda slöar vidare lite på detta, så får vi se vad RPC/ansvarsnämnden och eventuellt massmedia plockar upp framöver.
Citera
2023-02-22, 15:07
Medlem
Inte läst tråden eller påläst för övrigt men
Jävsproblematiken är en Frågeställning som rör personen och innan man får handlägga
Så det har ingen relevans om Staaf är Kompetent för tjänsten eller inte i första varvet på, karusellen.

Det har det först i andra varvet när handläggaren av spörsmålet är behörig att besluta / agera

Gamla förvaltningslagen 1986: 223

12 § Den som är jävig får inte handlägga ärendet. Han får dock vidta åtgärder som inte någon annan kan vidta utan olägligt uppskov.

Den som känner till en omständighet som kan antas utgöra jäv mot honom, skall självmant ge det till känna.

Har det uppkommit en fråga om jäv mot någon och har någon annan inte trätt i hans ställe, skall myndigheten snarast besluta i jävsfrågan. Den som jävet gäller får delta i prövningen av jävsfrågan endast om myndigheten inte är beslutför utan honom och någon annan inte kan tillkallas utan olägligt uppskov.

Ett beslut i en jävsfråga får överklagas endast i samband med överklagande av det beslut varigenom myndigheten avgör ärendet.

§ 11 pkt 5
5. om det i övrigt finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet till hans opartiskhet i ärendet.

det verkar som att dom har pippat -inte olagligt vi vet bara inte när .och det ligger väl i sakens natur att
" Romanser " är en privatsak. Ingen berättar det för Kreti + Pleti eller Chefen .

Men sedan börjar det krisa Polisanmälningar Stalkning i Joggingspåret då är det dags igen Jävsfrågan

Det är inte alls säkert att RIPO Chefen får hyra Runar .
Det är en kollega i ledningsgruppen N0 2 Väl .. Chefen vill ju inte skita ner varumärket på en firma eller på en Myndighet .. Sweatshops / Barnarbeten eller vad det kan vara. Dumpar man snabbt.
Detta luktar ju skyddande av Brottsling

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Frågar ni mig borde det skett en Jävsprövning även där för att sedan dumpas på Slappsvansarna på JO + JK + RÅ

Som det blev nu har jag svårt tro att SD gräver ner stridsyxan Och ngn trovärdig plan för att lösa brotten på stan Ghettot hörs inte heller " Whitewashing "

Whitewashing is the act of glossing over or covering up vices, crimes or scandals or exonerating by means of a perfunctory investigation or biased presentation of data with the intention to improve one's reputation

Det finns väl ingen som tror att ngn berättar sanningen för en Runar in från Gatan men JO Är värre dom har Maktmedel .. Åtala om det verkar peka på det . mm mm Häkta säkert.. Då är det skakigare köra " Bullshit "
Citera
2023-02-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja vem vet, jag kanske börjar nysta i detta på allvar eftersom dom här delarna ej är berörda inom den icke rättsvidriga utredningen.

Du frågade efter indikationer - jag gav dig indikationer.
Det finns i min mening ett flertal indikationer på att Linda varit insatt i och delaktig i den tillrättalagda tillsättningen, allt från ljugandet i nyhetsmorgonsoffan till att hon ej vill deltaga i utredning där hon utgör part.
Bra signalvärde till svenska folket - Är du huvudpart men ej formellt misstänkt, så behöver du ej deltaga

Föreslår att vi båda slöar vidare lite på detta, så får vi se vad RPC/ansvarsnämnden och eventuellt massmedia plockar upp framöver.

Om vi ska märka ord så sa jag att jag inte hittills sett några indikationer på att kravspecen (nummer #2) var orimlig.

Vad det handlar om är att kolla på hårda fakta; skilja bevis, sånt som är belagt från allmänt skvaller och skitsnack.

Om något gått oegentligt till vid Staafs tillsättning så är det självklart så att vi i slutändan ska kunna se det i att kravspecen är formulerad på ett felaktigt & orimligt sätt, eller att tjänsten inte utlysts som den ska, eller att man inte bedömt Staafs meriter gentemot kravspecen på ett kompetent sätt.

Men bevis för att något av ovan är fallet lyser med sin frånvaro.

Istället kommer en massa irrelevant skitsnack och flummande om "signalvärden", hur saker ser ut i morgonsoffan, etc.

Har du några hårda fakta som visar att någon del av processen har varit felaktig, eller ej? Jätte-enkelt.
Citera
2023-02-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Inte läst tråden eller påläst för övrigt men
Jävsproblematiken är en Frågeställning som rör personen och innan man får handlägga
Så det har ingen relevans om Staaf är Kompetent för tjänsten eller inte i första varvet på, karusellen.

Hur tänker du nu? Viksten har ju inte hittat några som helst bevis för att Löfving och Staafs relation började innan att hon tilldelades tjänsten, så vilket jäv är det du pratar om, vid tillsättningen?
Citera
2023-02-22, 15:28
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu? Viksten har ju inte hittat några som helst bevis för att Löfving och Staafs relation började innan att hon tilldelades tjänsten, så vilket jäv är det du pratar om, vid tillsättningen?
Så du menar att han först tilldelade klättermusen tjänsten och sedan, när hon hade fått tjänsten, fick börja knulla henne?
Citera
2023-02-22, 15:33
Medlem
Citat:
Och bevisen för att tjänsten gjordes om så att hon skulle matcha specen - de existerar va?

Om du läst hela den här tråden framgår det tidigare att hon saknade ett ursprungligt krav, det att ha ingått i en ledningsgrupp vilket hon inte hade. Sedan blev hon av trumvirvel Löfving upplyft till att ingå in en sådan. Därefter utlystes tjänsten igen. Och plötsligt var hon behörig. Allt detta framkommer tidigt i denna tråd.
Citera
2023-02-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Om du läst hela den här tråden framgår det tidigare att hon saknade ett ursprungligt krav, det att ha ingått i en ledningsgrupp vilket hon inte hade. Sedan blev hon av trumvirvel Löfving upplyft till att ingå in en sådan. Därefter utlystes tjänsten igen. Och plötsligt var hon behörig. Allt detta framkommer tidigt i denna tråd.

"– Jag har funnit att hon lämnat korrekta uppgifter i sin ansökan. Hon hade till exempel suttit i en ledningsgrupp redan sedan 2009, trots att andra saker har påståtts, säger juristen Runar Viksten som tillägger att han anser att Löfving inte var jävig när han tillsatte Staaf som underrättelsechef."

Kommentar?

Som sagt, mycket skitsnack skvaller och trådsanningar, vad det tycks. Det är därför som jag efterfrågar hårda fakta. Att ingen kan tillhandahålla det utan istället väljer att återvinna samma gamla skvaller och ogrundade tyckande en runda till säger allt.
Citera
2023-02-22, 15:52
Medlem
Citat:
"– Jag har funnit att hon lämnat korrekta uppgifter i sin ansökan. Hon hade till exempel suttit i en ledningsgrupp redan sedan 2009, trots att andra saker har påståtts, säger juristen Runar Viksten som tillägger att han anser att Löfving inte var jävig när han tillsatte Staaf som underrättelsechef."

Kommentar?

Som sagt, mycket skitsnack skvaller och trådsanningar, vad det tycks. Det är därför som jag efterfrågar hårda fakta. Att ingen kan tillhandahålla det utan istället väljer att återvinna samma gamla skvaller och ogrundade tyckande en runda till säger allt.

Som jag förstått det handlar det inte om vilken ledningsgrupp som helst. Utan det skulle vara inom länspolisledningen. Vilket hon inte hade gjort. Men om det är felaktiga uppgifter då får jag backa i den frågan. Men så har det inte stått i de handlingar som det har länkats till och som jag läst. Men det har länkats till både annonser och kravspecar i den här tråden tidigare.

Ja hon har lämnat uppriktiga uppgifter i sin ansökan till den andra omgången. Då hade hon ju ingått i en ledningsgrupp i östergötland och deltagit på typ ett möte på någon månad och det kvalificerade henne, andra gången.
Citera
2023-02-22, 16:46
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Som jag förstått det handlar det inte om vilken ledningsgrupp som helst. Utan det skulle vara inom länspolisledningen. Vilket hon inte hade gjort. Men om det är felaktiga uppgifter då får jag backa i den frågan. Men så har det inte stått i de handlingar som det har länkats till och som jag läst. Men det har länkats till både annonser och kravspecar i den här tråden tidigare.

Ja hon har lämnat uppriktiga uppgifter i sin ansökan till den andra omgången. Då hade hon ju ingått i en ledningsgrupp i östergötland och deltagit på typ ett möte på någon månad och det kvalificerade henne, andra gången.
Jag har för mig att det var "strategisk ledningsgrupp", något hon inte hade erfarenhet av tidigare.

Det var polisforskaren Stefan Holgersson som hade grävt ordentligt i det hela. Jag minns att det i tråden (långt tillbaks) postades en länk till hans mycket omfattande gräv. Tog mig bra lång tid att läsa igenom allt.
Senast redigerad av L3nn4rt 2023-02-22 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in