2023-02-22, 14:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man borde rösta under internationell övervakning. Håller med om att det inte är rätt om ryssarna först invaderar och sedan röjer rundor, ej heller vad som hänt på väst-sidan sedan 2014.
Nu förstår jag inte vad du menar. Ryssland invaderade ju Ukraina 2014?

Hade inte Ryssland invaderat Ukraina så hade inga mera dött.
Citera
2023-02-22, 14:59
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag vill påminna om något jag skrev tidigare och som är svårt att förstå för oss som sitter här i Sverige (oavsett på vilken sida vi står), nämligen att Bidens besök i Kiev har orsakat fullständig panik i den ryska statsledningen. Det finns en sjuklig föreställning i Ryssland om Förenta Staternas oerhörda makt och att dess president nu var på besök är som om helvetets portar har öppnats inför deras ögon.
Ja och just det faktumet att Biden nu är den förste amerikanske presidenten i modern tid som besökt ett stridsområde verkar vara extra svårt för dom att acceptera.

Sjukt bra gjort av Biden!
Citera
2023-02-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vilka är dessa starka indikationer som visar att det är Ryssarna som sprängt nordstream?

Ja, exempelvis har Tyska Uniper stämt Ryska Gazprom på 12 miljarder euro för gas de ej levererat då ju Ryssland valde att dra nu ned på/stänga gasleveranserna tidigare under sommaren.
Att gasledning sprängdes var extremt ekonomiskt fördelaktigt för Gazprom då de efter sprängningen kan hävda force majure och deras leverans kontrakt därmed hävs.

”German energy company Uniper said Wednesday it’s suing Gazprom for damages over natural gas that hasn’t been delivered since June, when the Russian supplier started reducing amounts to Germany.” ”It said the cost to replace gas that Russia failed to supply so far totals at least 11.6 billion euros ($12 billion)”.
https://apnews.com/article/europe-business-germany-baltic-sea-70c1677a7087dfd842c82ec5720395ab

Sen var det ganska många som följde rapporteringen kring ubåtaktiviteten som utgick från Kaliningrad dagarna innan sprängningen.
Citera
2023-02-22, 15:03
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja USA förnedrar verkligen Ryssland, de vet exakt vad de gjorde, Ryssland bortgjord fullständigt. Det visar på vilken som bestämmer i världen..

Ja och det faktumet att de bara informerade ryssarna om att Biden skulle besöka Kiev utan att de krävde något är ju otroligt förnedrande för ryssarna.

De hade ju kunnat försöka fimpa Biden tillsammans med Zelensky men de vågade eller kunde inte det helt enkelt.

Biden visade vem som var aldfahanen!
Citera
2023-02-22, 15:04
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ukraina har satt in 13 nya brigader.
https://militaryland.net/news/ground-forces-continue-to-expand/
Härligt hoppingivande. Ukraina rustar upp och Ryssland rustar host, host, rostar ner.👎

Vår allas Kenneth Greggs hintade väl för någon vecka ses att dom väntande frivilliga skulle joina manskapet som skjuter skallen av ryssen?
Citera
2023-02-22, 15:04
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Wagner soptipp! Så vackert! Dagens bästa bild!

Skulle gärna se ALLA ryZZar på samma sätt!

https://twitter.com/garaevruslan02/status/1628338104229847040
Nice!

Tur det är kallt nu så lukten inte blir så jävlig innan nån tar hand om avfallet!
Citera
2023-02-22, 15:05
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Nu när Kina och Rysslands samarbete växer sig starkare, vad tror ni kommer hända? Zelensky tror på världskrig, men varför?
Jag tvivlar starkt på att deras samarbete växer sig starkare. Varför skulle Kineserna liera sig med förlorarna? Om jag känner Kineserna rätt (jag har bott i Kina) så gör de inget utan att vinna något på det själva.
Citera
2023-02-22, 15:05
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ger upp denna diskussion. De är inte i minoritet i t ex Donbass eller Krim.

Jag kunde nästan tro att du skulle det.
Hade du sagt att Krim, hade majoritet ryssar, hade du varit ärlig.

Men...om du drar en gräns, hamnar man på olika sidor av denna gräns.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ryssar_i_Ukraina#/media/Fil:Russians_in_Ukraine_2001.PNG

Du kan förstås argumentera för tiden.
Jag kan då säga, etniciteten avgör inte helt var man vill höra hemma.
Vi kan strunta i folkomröstningen 1991.

Vi kan kika på områdena. Nu ska vi inte dra grova sträck.
Du kan få dra gränsen runt respektive område, med enbart ryssar.
Blir svårt. För hur du än gör, så stänger du inne Ukrainare.

Ska dessa ropa på Kiev?

Dra ett sträck i denna karta, så ser du problemet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriget_i_Donbass#/media/Fil:Eastern_Ukraine_populations_1994.png

Etnisk rensning?
Erbjud "ryssar" att flytta hem och ge de flyttbidrag, hem till moder ryss-land och Putin.

För du tycker väl inte att vi ska tvinga bort Ukrainare, från Ukraina?
Citera
2023-02-22, 15:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja och just det faktumet att Biden nu är den förste amerikanske presidenten i modern tid som besökt ett stridsområde verkar vara extra svårt för dom att acceptera.

Sjukt bra gjort av Biden!
När började "modern tid"?
Citera
2023-02-22, 15:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Zelensky sa väl att det var risk för världskrig om Kina börjar leverera vapen.
Där är vi inte ännu, troligen aldrig.
Fast även om det sker har jag svårt att se ett världskrig.
Vilka länder ska dras in i aktivt krig?
Citera
2023-02-22, 15:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Man borde rösta under internationell övervakning. Håller med om att det inte är rätt om ryssarna först invaderar och sedan röjer rundor, ej heller vad som hänt på väst-sidan sedan 2014.

Mars 2014 27% för ryss-land.

Men hur ska vi backa bandet?
Tror du att de som var pro-Putin, nu med ett krig i knät, fortfarande är Pro-Putin?
Om vi backar bandet, då blir deras röster fel.

Det finns en enkel och logisk lösning.
Citera
2023-02-22, 15:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Varför ska Ukraina tvingas tillåta en omröstning angående detta på sitt territorium?
Vilka andra områden i världen ska få hålla omröstningar mot centralmaktens vilja tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in