2023-02-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Då har du helt och hållet missförstått vad jag menade.
Skönt. Håller verkligen med dig om att nedmontering av välfärdssamhället är ett problem. Därför sådana här föreningar blir så viktigt och fruktansvärt att någon själ från dem.

Lite hopp kan jag ändå se angående det jag upplevt som nedmontering av välfärden. Jag har sett lite tecken på att det kan finnas andra vägar.
Citera
2023-02-22, 09:07
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Skönt. Håller verkligen med dig om att nedmontering av välfärdssamhället är ett problem. Därför sådana här föreningar blir så viktigt och fruktansvärt att någon själ från dem.

Lite hopp kan jag ändå se angående det jag upplevt som nedmontering av välfärden. Jag har sett lite tecken på att det kan finnas andra vägar.
Ja riktigt tragiskt. Handlar nog till stor del om för mycket inkompetent personal på alltför viktiga poster.
Man får hoppas att det blir någon ändring.
Själv bor jag inte ens kvar i Sverige. Hade svårt att stötta ett land som bara tar och tar av medborgarna men inte ger något tillbaka.
Riktig välfärd, det finner du här i Norge.
Citera
2023-02-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Helt normalt i det området mao. Jag lovar, hon har aldrig varit känd för att vara prålig eller ens berusad, mer Victoria än Madeleine. Samtidigt, i hennes värld, om du dyker upp på vintern i en päls som alla omedelbart ser bara kostar 8 000 kr så börjar det tisslas om dig och rädslan att förlora sin grupptillhörighet är en stark drivkraft. Att hon fick sitta i styrelsen beror på att hennes namn hade gott rykte i Stockholm
Det finns ju ingen som helst anledning att försvara en sån skithög, "rädslan att förlora sin grupptillhörighet"? Då kan ju precis alla kriminella hävda det som en ursäkt.
Citera
2023-02-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Ja riktigt tragiskt. Handlar nog till stor del om för mycket inkompetent personal på alltför viktiga poster.
Man får hoppas att det blir någon ändring.
Själv bor jag inte ens kvar i Sverige. Hade svårt att stötta ett land som bara tar och tar av medborgarna men inte ger något tillbaka.
Riktig välfärd, det finner du här i Norge.
Intressant, visste inte. Hade velat fråga mer om vad som funkar bättre där men kommer ju från ämnet då. Jag för köra en hederlig googling 😀
Citera
2023-02-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Det finns ju ingen som helst anledning att försvara en sån skithög, "rädslan att förlora sin grupptillhörighet"? Då kan ju precis alla kriminella hävda det som en ursäkt.

Det är ju för fan inte en ursäkt. Ni är för tröttsamma med er simplistiska och enfaldiga dualism som bara klarar att förstå 1/0.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-22 kl. 09:15.
Citera
2023-02-22, 09:24
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har svårt att tänka mig att det är kåta nettan själv som roffat åt sig pengarna men vem är denna Nina?

Varför kallar hon så?
Citera
2023-02-22, 09:27
Medlem
Citat:
100 %. Det finns fler offer. Jag vill inte säga mer om det, vill inte ens fråga mer. Tycker det är rätt chockerande, minst ett liv i spillror.
Minst ett liv i spillror? Offer? Syftar du på Nina? De människor hon stal från har ju minst sagt sina liv i spillror och är de som är de riktiga offrena.
Citera
2023-02-22, 10:10
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Det är ju för fan inte en ursäkt. Ni är för tröttsamma med er simplistiska och enfaldiga dualism som bara klarar att förstå 1/0.

Det finns nog mer än en person som anser ditt uttalande att ett liv slagits i spillror är aningen märkligt om det är Ninas liv i sus och dus för stulna pengar som avses.

Men du kanske tillbedjer den gren inom socialliberalismen som anser att förövare är offer?
Citera
2023-02-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmalmsreglering
Om du ville ha en seriös diskussion om moral och lönekostnader inom Röda korset så skulle du nog tjäna på att inte komma med uppenbara lögner. Du tror väl inte att det mesta av pengarna går till administration och löner?

Röda korset samlar in hundratals miljoner om året så även om ledningen skulle ha skamligt höga löner, vilket de säkert har, så blir det procentuellt sett en ganska liten post. Totalt lägger de 5% på administration (undantaget insamlingskostnader).

Det är mycket möjligt att du har rätt vad gäller procenten hur pengarna fördelas. Men jag tycker fortfarande att det är omoraliskt att slitgörat ska göras av oavlönade volontärer medan cheferna har fantasilöner!
Citera
2023-02-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Det finns nog mer än en person som anser ditt uttalande att ett liv slagits i spillror är aningen märkligt om det är Ninas liv i sus och dus för stulna pengar som avses.

Men du kanske tillbedjer den gren inom socialliberalismen som anser att förövare är offer?
Lilla vän, jag kanske tillbedjer den gren som är intresserad av att följa de fysiska händelserna och stegen fram till ett slut som alla som känner dessa människor finner häpnadsväckande och rätt tragisk. Och du kanske tillbedjer den gren som kallas troll. Att vilja följa stegen för att förstå hur någon blir en seriemördare är inte att ursäkta seriemördare. Hursom ignoreras dina politiska trollavstickare framöver
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-22 kl. 10:24.
Citera
2023-02-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast har pengarna gått in i hennes bolag? Elller har hon satt sprätt på dem själv?

Tänker att vi får avvakta förundersökningen. Men har svårt att tänka mig att hon har satt sprätt på dem själv, det brukar ju oftast hänga ihop med spelmissbruk eller liknande.

Sorgligt oavsett.
Citera
2023-02-22, 10:39
Avstängd
dansquelcass avatar
Nin* Ch*rlotte M von Krusenstiern*

* a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto