2023-02-22, 00:53
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Man försvarar sitt land genom att hålla NATO borta från den ryska gränsen och skyddar de etniska ryssarna i fd östra Ukraina, numera Ryssland.

Enkelt.

Går det bra?
Man får nu en 136 mil alldeles ny, färsk gräns mot Nato som en direkt konsekvens av sitt brutalt ociviliserade uppträdande.
Citera
2023-02-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det gör man inte alls.

Ryssland krigar för att komma närmare NATO. Oklart varför?

Känner de sig tryggare så?

Putin är osedvanligt förtjust i Makt så självklart vill han nästla sig in så nära det går. EU är nog att betrakta som uteslutet att nå ny framgång hos.
Citera
2023-02-22, 01:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF har blastat flera platser med Himars ikväll. På en av de smattrar det ordentligt så det låter som ett stort vapenlager.
https://twitter.com/Tendar/status/1628166770996420616

"Reporting from Ukraine" nämner en attack på slutet i kvällens video. Nya långdistansraketer.
https://www.youtube.com/watch?v=71DV7tKuvq4
Citera
2023-02-22, 01:17
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Vilken sandlådenivå det är på dig och ett antal till. Riktigt dagis.
Ja, mer grustag på dig

Förstår inte varför du fortsätter med den ryska propagandan. Alla härinne vet att inget du skriver stämmer. Ser man tillbaka på äldre inlägg så finns det nu fakta.

Nu bombar till exempel ukraina Mariupol för att få ryssarna att helt lämna ukraina. Att du skriver före detta ukraina numera ryssland är bara ett exempel på trams. Men oavsett så kommer det snart vara under ukrains kontroll igen, du vet det, jag vet det. Kriget kommer vara slut innan sommaren.
Citera
2023-02-22, 01:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jasså? Tog de paus i från att bomba civila etniska ryssar i Donetsk?

Kriget är klart till sommaren ja om inte tidigare. Nästa tyska regering begär utträde ur NATO.

Många västliga regeringar kommer falla när fiaskot inte längre går att förneka.
Du tror tyskland lämnar NATO när Ryssland förlorar kriget? Nu förstår jag verkligen inte din logik.

Förövrigt bombar Ukraina inte civila, de bombar militära mål. Enligt din logik är dessutom Mariupol en rysk stad. Så målet bör vara legitimt för att befria etniska ukrainare från Ryssland.

Men din logik är så märklig så jag får inte riktigt rätsida på den.
Citera
2023-02-22, 01:45
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jag tror du behöver omvärdera din egen logik och tänka utanför "narrativet".

Det kräver intellektuellt mod. Har du det?
Narrativet… nja, jag bygger åsikter på fakta där det finns och det mest sannolika där tydlig fakta inte finns.

Att tex tro att Ryssland ska vinna ett krig man inte verkar vinna är ologiskt. Varifrån skulle denna seger komma?
Citera
2023-02-22, 01:48
Medlem
Spænnande. Vad ær det Ukraina hittar på inatt. ær det himars eller ær det nått annat vapen de anvænder ikvæll. Någon typ av drønare kanske. Hoppas dom sliter nå ryssar i stycken i alla fall Hærligt
Citera
2023-02-22, 01:49
Medlem
Citat:
Du har verkligen noll koll eller så är du köpt och leker dum.

Vi har redan konstaterat att du ljuger som en häst travar och fortsätter upprepa lögner som redan har avfärdats i tråden.

Ryssarna har bombat människorna i Donetsk oblast sedan de anföll. De har dödat tusentals civila i Donetsk.
Citera
2023-02-22, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Bra att du kommer in i tråden 1 år efter den skapats och börjar tjöta om gammal rysk propaganda du precis tagit till dig men som redan avfärdades som skitsnack för längesedan. Förvånad om någon här ens orkar svara dig.

Kom med något nytt.

Har varit här i tråden sedan decennier men mer aktiv sen sedan ett år bakåt.

Du bör fundera på varför mitt nick är nytt. Det är inte så svårt att lista ut. Jag kan inte säga det rakt ut men jag kan ge dig en ledtråd. Forumets motto: "Yttrandefrihet på riktigt" är inte aktuellt när det kommer till det som den djupa svenska staten anser ha att göra med "rikets säkerhet".

Stor risk att jag återkommer med nytt nick efter detta inlägg. Det är verkligen högt i tak i detta land...

Voltaire skulle ha sagt "Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."

Ovanstående citat som är en av vår västliga demokratis grundpelare tappar betydelse för varje dag som går. Är det OK för dig?
Citera
2023-02-22, 02:17
Medlem
Citat:
En fråga till er NATO-kramare.

Artikel 5 innebär att alla så som jag förstått det att om ett NATO-land blir attackerat så skall övriga medlemmar göra sitt yttersta för att att hjälpa till att försvara detta land. Jag skriver "försvara" eftersom NATO på papper i alla fall är en "försvarsallians".

Vad händer om ett NATO land attackerar ett annat? Tänker på USA:s terrorattack på den delvis tyska ledningen Nordstream 2. Kan Tyskland åberopa artikel 5? Vad händer då?

Enligt Nato artikel 8 så innebär militär konflikt mot ett annat Natoland ett brott mot Natoavtalet och därmed ej rätt till hjälp enligt artikel 5.
Citera
2023-02-22, 02:49
Medlem
När beräknas de nya långdistansrobotarna vara på plats? Blir dessa vapen en lika stor game-changer som HIMARS? Robotarna (GLSDB, Harpoon, m.fl) kommer ju att nå militärbaserna på Krim och mycket annat. Även Puttes svartbygge till bro.. Och svartbyggen ska ju rivas, eller hur?

Man borde kunna betta om hur länge Putinas älsklingsbro får stå kvar. Något för bettingbolagen kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Spænnande. Vad ær det Ukraina hittar på inatt. ær det himars eller ær det nått annat vapen de anvænder ikvæll. Någon typ av drønare kanske. Hoppas dom sliter nå ryssar i stycken i alla fall Hærligt
Skål

Stackars ryssar och alla putinister där ute i etern. Det är Röda armén som är i lidande behov av game-changer, men det är bara Ukraina som får dem. Ha Ha.

Frukta ej. Den store ledaren har just lovat att han är i full färd med att bygga helt nya vapensystem. Kämpa vidare tills dess!
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-22 kl. 03:06.
Citera
2023-02-22, 03:18
Medlem
Citat:
Så man kan förvänta sig ett utträde ur NATO för Tysklands del så småningom? Kanske nästa regering ordnar det för den där Schulz verkar vara radiostyrd.

Alla diskussioner om vad som hände med Nordstream är rena spekulationer då det inte har framförts några bevis för vem som är skyldig.
Även om de troligaste misstankarna pekas mot Ryssland så är det svårt att agera utan några bevis.
Sannolikheten att något land skulle lämna Nato baserat på spekulationer och gissningar får nog ses som tämligen låg.
Ja, Schultz tycks ofta agera mer i Ryska intressen än för Tyskland, så visst kan han mycket väl få sina order från Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in