Citat:
Ursprungligen postat av
GrillMaster2000
Finns det några grupper man vet om idag? Han Navalnyj han är väl opposition, men jag har riktigt dålig koll på dem.
En skrämmande tanke jag hade häromdagen var att det kanske finns dem som är värre krigshökar än Putin som är sugna på att styra Ryssland.
Ja de borde stanna om inte annat så skulle väl stödet upphöra om de fortsatte. Om det blir en avstanning och förhandlingar så ser jag dock inte hur parterna skall kunna mötas, de är så långt från varandra och att lägga krigsskadestånd på ett superfattigt Ryssland, kommer de acceptera och hur skall ryssarna kunna klara av att betala det?
Det bästa enligt mig, vore om Putin tog livet av sig. Då kan man dra tillbaka militären och skylla på honom enbart. Det var hans fel. Kanske någon skulle nämna Paulus och hur feg han var, som inte tog livet av sig vid förlusten i Stalingrad. Ge lite hints.
Då skulle man till och med kunna hålla ett riktigt val också för nästa ledare. Medvedev är ett problem. Honom vill ingen, i alla fall i väst, ha som efterträdare.
Blir han avsatt vid en kupp kan det bli vad som helst. Allt från inbördeskrig till en ännu hårdare regering. Men jag kan inte se att någon, även om det är en hök, kan förändra den ryska arméns problem. De kan bara fortsätta i Putins fotspår och förlänga kriget.