2023-02-21, 18:01
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Äntligen står presidenten i predikstolen.

Inte en käft orkar lyssna på hans Blame Game längre.
10000 på plats orkade lyssna!

Mycket fler än de som orkade lyssna på Putin!

Varför ljuger du?
Citera
2023-02-21, 18:04
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Trams?
Ukraina är inne på sjätte mobiliseringsvågen.
Landet har lidit stora förluster och väst har begränsad kapacitet att få loss vapen.

England har löst 10.000 pakistanska raketer till Himarsen. Men det är slut på 155 mm ammunition till kanonerna snart och vi saknar produktionen i väst.

Dessutom har Ryssarna börjat flyga på hög höjd över Ukraina. Det är ett utnötningskrig som vi inte berett oss för. Vi har fightats i NATO-operationer mot enklare fiender. Vi har väldigt bra vapen men kan inte producera volymer till dem, dessutom är lagren inte fulla.
Trams!

De har gjort en allmän mobilisering och hundratusentals står i kö för att få ansluta.

Ryssen har inte en chans och får just nu storstryk.

Gråt på bara blatte!
Citera
2023-02-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Kanske. Möjligen att de tänker så om Ukrainare. Men tror de att Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike, England etc skickar sina barn i döden för det här? Nog för att de är kontrollerade men någon slags uppfattning om omvärlden har väl även en ryss? Speciellt en yngre ryss, eller en ryss som fått någon nära dödad.

Frågan är vad en ”Svensson”-ryss vet om svenskar, norrmän och britter mfl egentligen, kanske lika lite som de flesta vet om ryssar.

Jag har faktiskt vart i Ryssland en gång och arbetat (en kort period), men jag vet nog egentligen inte mycket mer om ryssar än vad jag sett på tv och läst i tidningar.
Citera
2023-02-21, 18:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Herre gud! Vilken vägg av skit!

Vad har du rökt?

Jag förstår att man kan bli sur och besviken om man håller på Putin i det här kriget, men försök att låta bli drogerna!

Som budskapet har förändrats under resans gång...

Först var det att Kiev skulle falla inom kort, sedan i sju månader har man blivit hjärntvättat med att en byhåla mitt ut i ingenstans och helt utan betydelse som heter Bakhmut minsann skall falla.., och efter det att Ukraina skall få slut på "pang" !
Citera
2023-02-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukraina var en del av Sovjet. Zelensky har lärt sig allt han vet av Sovjet.

Allt han vet? Du tramsar inte till det lite väl mycket nu? Du gör ju det rätt ofta menar jag..

Visst, många ryssar framförallt, är rejält skadade och eftersatta just pga sovjets inverkan på deras liv. Många saknar helt förmågan till fritt tänkande tex.
Men har Zelensky levt enbart inom sovjet och enbart fått tugga i sig sovjetisk indoktrinering? Fram tills, när?

Du skulle såklart komma med ett helt annat uttalande om höjdarna inom kreml och oligarker som stödjer putler.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-02-21 kl. 18:32.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Moldaviens premiärminister varnar för att ryssen planerar att invadera de. Bara att ställa upp luftvärnet och blasta som fan om ryssen skulle försöka nåt ju. Svält ut Transnistrien bara.

https://twitter.com/markito0171/status/1628077326247374859
Citera
Medlem
Ovanligt pigg och klarsynt Biden i sitt tal idag. Inget svammel, utan rakt på sak med slagkraftig retorik, till skillnad från mongolen Putin som stod och svamlade nonsens i över två timmar som ingen ens orkade lyssna på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Äntligen står presidenten i predikstolen.

Inte en käft orkar lyssna på hans Blame Game längre.
Lägg speciellt märke till att Biden trots sina latenta stamningsproblem stod och höll ett tal helt utan att läsa i ett manus.

Putin läste i ett manus och mumlade om en snabbjärnväg mellan Moskva och Vladivostok som inte någon har någon nytta av under tiden de flesta i hans riggade publik satt och sov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Jag ser bara två sätt denna konflikt kan sluta.

1, Ukraina ger upp de områden ryssarna vill ha och nån garanti på att de inte går med i EU och NATO.

2, Kärnvapenkrig mellan Ryssland mfl och NATO.

Finns det egentligen något annat trovärdigt slut? Jag tror inte Ryssland ger sig, och skulle de förlora mark och inte se någon väg ut så kommer de använda kärnvapen.

Vad tror ni?

Ryssland har sagt att dom inte har något problem med att Ukraina går med i EU.
Citera
2023-02-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
För att du anger de enda två utfall som propagandan i rysk statlig media anger. Skillnaden är att jag kan tänka mig andra utfall men du förutsätter vad Ryssland officiellt förutsätter. Du kan inte till 100 % dela den officiella ryska bilden och samtidigt spela "neutral". Du är genomskådad. 100 Kremltrogna putinister har försökt samma taktik som du redan i tråden. Vi kan det här nu.

Ja Ryssland kan segra genom kärnvapenhot eller starta kärnvapenkrig; men jag hoppas att inget av det inträffar utan jag hoppas att det blir en seger för Ukraina, friheten, den nationella självbestämmanderätten och demokratin. Kan inte du bara vara uppriktig istället med att helhjärtat stödja Ryssland, istället för under täckmanteln "neutral", "båda sidor", "västerländsk media". Kanske lite judenazister, Coronavaccin och WEF också?

Fånerier, jag skrev vad jag trodde och ställde frågan om någon trodde annorlunda för att få fler perspektiv på något jag funderar över.
Citera
2023-02-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Moldaviens premiärminister varnar för att ryssen planerar att invadera de. Bara att ställa upp luftvärnet och blasta som fan om ryssen skulle försöka nåt ju. Svält ut Transnistrien bara.

https://twitter.com/markito0171/status/1628077326247374859
Ja, till och med Israel har lovat att leverera luftvärn, de kanske skulle installeras vid strategiska platser i Moldavien istället?
Citera
2023-02-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Ryssland har sagt att dom inte har något problem med att Ukraina går med i EU.

Okej, jag fick för mig motsatsen, men jag kan missminna mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in