Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Om man sätter sig in i deras "utsatta situation" är det +30 år sedan Helena försvann. Gabriella som ingenting vet har ändå inga problem med att peka ut MMPG som skyldig till Helenas försvinnande.
Har hon gjort det? Det har inte jag sett eller hört. Eller är det en långtgående slutsats?
För övrigt tror jag på uppgiften att Gabriella befann sig i Göteborg den aktuella kvällen och då vet hon de facto ingenting om händelseförloppet under den aktuella kvällen. Allt hon kan bidra med är hörsägen och andra- till femtehandsuppgifter.
Det som skulle vara intressant med att höra Ulrikas uppgifter är att hon är förstahandsvittne. Varför nämns nycklar de första åren och först långt senare plånboken, t ex. Vem fanns i huset. Vem fanns i taxin. Hur hämtades plånboken i Töreboda? osv, osv.
Vad gäller puckon - låt mig berätta vad man pratar om i poker. Den som inte omedelbart kan identifiera loosern vid ett pokerbord kan räkna med att det är hen själv.
Jag skulle vilja påstå att den som följt den här tråden ett tag och inte kan identifiera ett antal puckon till skribenter måste nog själv räkna med att befinna sig i den kategorin. Det är också frivilligt att känna sig träffad. Jag vet några personer som inte vill läsa i tråden på grund av att det förekommer skribenter som uppfattas som skrämmande och obehagliga.