2023-02-21, 09:08
Medlem
Roligaste ögonblicket hittills i Farmen var när Tova vaknade upp i sängen, började flina och berättade högt för alla att hon behövde bajsa.
2023-02-21, 09:15
Moderator
Dr Kings avatar
Skärpning i tråden!! Detta är en tråd för diskussion om Farmen och dess deltagare och inte en tråd för allmänt chattande.

/Moderator
2023-02-21, 11:23
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Och humor hör absolut hemma i en tråd som handlar om Farmen.

Humor tycker jag också ska finnas. Men att kalla en massa hat och fördomar av olika slag för humor är nåt helt annat.
2023-02-21, 11:31
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoonSuk
Det här med chattandet har jag inte märkt av. Däremot tycker jag det är mycket roligare när det finns lite "färg" i tråden som det är nu.
Det finns plats här för både diskussioner om vem som matar katten, när taggtråden uppfanns, vilka djur som är flyktdjur och diskutioner om Viktors flörtande med programledaren.
Du förstår att det inte behöver vara det ena eller det andra va?
Och länkar till bilder osv behöver man inte klicka på om man inte tycker sånt är kul. Så varför försöka förbjuda det för dem som uppskattar det?

Visst har man väl fått se ett litet klipp där de sjunker med en båt. Har detta hänt eller kanske det blir när de ska sjösätta den nytjärade båten?
2023-02-21, 13:41
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja de flesta som annars och tidigare brukade kommentera Farmen har slutat att ens försöka föra någon vettig dialog. Protesterar man mot de som kör drevet av länkar till fejkade sexfantasier och de som ständigt rackar ner på deltagare av hudfärg mörkare än beige härjar fritt. Visst blandas det med prat om vad som görs på Farmen - men knappast något av vikt numera utan pratet i forumet Farmen går numera enbart ut på sex och rasistiska kommentarer = Totalt ointressant forum har det blivit.
Klockrent skrivet. Tack!
2023-02-21, 13:42
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Alla jävla rasister här i tråden spyr ut en satans massa invektiv om bl a Tova, sen när det med stor sannolikhet är en läggmatch av Tova så börjar rasistdräggen här hitta på ursäkter och bortförklaringar att hon visst är korkad och det visst var en läggmatch.

Undrar under vilka stenar ni krypit fram.
(Gillar inte heller Tora, men sysslar inte med rasistiskt skitsnack).
Bara att strunta i dessa puckon. Ge dem ingen uppmärksamhet så tröttnar dom👍
2023-02-21, 13:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Ja, jag började hänga här eftersom både FB-trådar om Farmen/Torpet och Familjelivs trådar är så ointressanta, men nu börjar det stå mig upp i halsen med all skit som skrivs här. Förr fick man kanske skrolla förbi 10 rasistiska/sexistiska/homofoba eller inlägg av mobbingkaraktär för att hitta ett läsvärt men nu kan det ibland gå uppemot 50-70 idiotinlägg på ett vettigt.

Känner detsamma!
2023-02-21, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AayanshGandhi
Dagens avsnitt på Farmen:

Dagens avsnitt på Torpet:

Farmen och torpet i dag:
2023-02-21, 14:18
Medlem
Bakarettans avatar
Stackars Tupp på torpet! Han försvarar ju bara sina chicks. Att folk inte fattar det är ju bara brist på kunskap. Förstår inte att prod.teamet tillät detta. Men å andra sidan så tillåter ju teamet en hel massa skit från deltagarna. Endast för att "skapa bra tv". Fy faen jag spyr!
2023-02-21, 14:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Klockrent skrivet. Tack!

Ja visst är det trist. Svarade nyss en annan som liksom du och jag har funnits här i forumet några säsonger - detsamma. Säger man sedan något får man direkt påhopp att detta är minsann Flashback och att man är en torris, alla får skriva vad de vill osv. Och det får tydligen enbart de som sitter och har en massa fejkade sexlänkar (på deltagarna!) och som hakat upp sig som någon repig CD-skiva av rasistiska tillmälen - för om vi andra säger Tack men Nej Tack = Det börjar bli tjatigt nu och så får vi veta att vi är "i fel tråd" och borde vara i någon annan tråd/forum a la Familjesidor etc = Status Q eller Moment 22.

Att ens försöka få till något snack om Farmen som det var tidigare och forumet/tråden Farmen är verkligen svårt och forumet/tråden har verkligen tappat sitt fokus och sin röda tråd (att diskutera uppdragen bl a) kan jag tycka. Det har mer blivit att vissa använder det som sin lilla "privata blogg" och som chattforum numera

**Såg nu - scrollade bakåt av dagens inlägg - att moderatorn har reagerat. Tack för det!

Nåja - om nu någon känner sig träffad eller trampad på tårna så kan jag bara säga: Ni har sagt att ALLA får ha sin egna åsikt och skriva den och det har jag gjort nu!

Dagens avsnitt av Farmen och Torpet har jag hunnit titta på och om dessa skriver jag nedan och givetvis under spoiler som reglerna är:

Farmen:

Torpet:
Senast redigerad av CS128 2023-02-21 kl. 14:35.
2023-02-21, 14:30
Medlem
Bakarettans avatar
Sebastian är ett slajm utan dess like. En lismande person som genom fjäskande tar sig fram i livet på andras bekostnad.
Viktor är likadan.
Eddie tror han är smart. Vilket han inte är. Men det fattar inte han. Att sitta i synkarna & gnida sitt skägg...nja..(hoppas han har en mängd brallor & tröjor med sig för han lär stinka som faen om inte)
Tora...öh..visar sig om hon är smart nog. Tråkigt om hon faller på målsnöret. Dvs om hon lyssnar på Viktor & co.
2023-02-21, 15:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Tora är ful. I klass med Sandra Ö. Ni har taskig smak och era inlägg har låg nivå. Har rapporterat era inlägg.

Tror att det kan spöka i farmenstugan där. Är ju rätt gammalt. Har hört viskningar och snarkningar från hemsökta hus tidigare. Men lutar väl åt att det är produktionen som vill spela deltagarna ett spratt. Det var då inte katten. Märks att en del här inte har katt, för då bör man veta att katter ej låter på det viset.
Båda tjejerna är härligt kvinnliga uppenbarelser!

Viskningar och snarkningar säger du dig har hört från hemsökta gamla hus nej du, oändligt många gånger större chans att det var en katt du hörde som fräste ("viskade") och kurrade ("snarkade")
och ytterst liten risk ja obefintlig att du skulle ha inbillat dig ljuden du uppfattade

Jag har genom åren haft några bonuskatter men för den skull kan jag såklart inte utesluta att det skulle kunna finnas någon katt som skulle kunna uppbringa ett ljud jag aldrig tidigare hört.
Katter kan ju som bekant även låta som barnskrik!

I mörkret är ALLA katter grå!

Klart som Fan att Farmenkatten var av den exceptionella art det bara finns en utav, nämligen Flashbackkatten!
Senast redigerad av kubun 2023-02-21 kl. 15:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in