Citat:
Ursprungligen postat av
swedishkitsune
Den mesta generositets vht är genomsyrad av korruption. Röda Korset, Rädda Barnen, Frälsis osv.
Lägenheter som var testamenterade till olila org för att dom skall nyttjas för ex kvinnor i trångmål och istället går till styrelsemedlemmars ungar.
Ger inte en krona till såna utan direktbetalar till enskilda individer gällande mina hjälpinsatser. Som snubben som köpte terrängbilar till Ukr Armén eller annat dylikt. Där det inte finns arvoderade styrelser.
Jag håller med till 100%
Jag råkar ha känt och känner tillräckligt väl personer som är involverade i en av dessa organisationer och det är inget annat än en maffia verksamhet.
Det finns inget gott hos dessa människor annat än att de vill ha pengar för sina egna ändamål.
Självfallet försvinner en större % utomlands i andras fickor med för att hålla denna scam igång, 1 tiondel når endast de där döende i Afrika eller tältlägren i Syrien.
Folk är så in i helvete jävla naiva med att de inte ser det här är fan ett bevis på hur illa det är ställt med folk i allmänhet.
De mest korkade är de som agerar som nyttiga idioter på den lägre nivån där de tror att de förändrar något.
Jag har en större respekt för droghandlare, horor och somaliska priater än dessa människor.