2023-02-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Av Sv.damtidningens artikel att bedöma har hon aldrig haft väskor för 30.000kr. Hon tom stoltserar över att hon finner dem tråkiga. Hon köper själv tyger och låter systern till prinsessan Victorias stylist att sy kläder av dessa tyger. Ganska hemsk smak om du frågar mig - men det är en annan femma ;-)

Hon bor inte heller "ståndsmässigt" om du pratar om de fina kretsarna. En 3rummare på Narvavägen är visserligen inte fyiskam, men det måste ju inredas med stil. Och vi kan inte prata om riktigt stora pengar ändå.

Det är lite som när Grete Qviberg klagade högt i pressen att hon inte fick någonting efter sin döde sambo utan fick lämna precis "ALLT". Att hon ändå hade fått 10millar plus att hennes företag har ett krav på dödsboedet på 28 millar är "ingenting" när sambons dödsbo bestod av 512millar... Grete är nu "urfattig" - precis som den här Nina kommer att vara efter att ha suttit av sin tid på kåken.

Väskorna kanske var ett klumpigt exempel. Visst, hon har aldrig haft en profil som en flashig, rik societetsmedlem även om hon umgås med och känner de alla, hennes ekonomiska profil handlar nog mer om att bo och leva på en anständig nivå från överklassens perspektiv. Men det kostar det med
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 13:33.
Citera
2023-02-21, 13:31
Medlem
Witkos avatar
Är det rymdingenjören och rallyföraren Nina vi talar om?
Citera
2023-02-21, 13:36
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Nej, gör hon? Shit. Hoppas inte det är hon. Är det det så rör det sig om en personlig tragedi

Hemlöshet är en personlig tragedi; inte att sakna dyra väskor! Hur kan du ta henne i försvar?
Senast redigerad av skoputs 2023-02-21 kl. 13:41.
Citera
2023-02-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tack.

Hon var väl adlig har jag för mig, finns det inte pengar i släkten kan jag ju undra?

"Den adliga ätten 460 von Krusenstierna har sitt ursprung i Tyskland."

Finns 90st personer i Sverige med det efternamnet - 16st i Stockholm. Inte den blekaste hur välvilliga dessa skulle ha varit att betala damens skulder.

Bl.a. hette Cecilia Gyllenhammars exmake von Krusenstierna (Fredrik). De bråkade om miljonerna efter skilsmässan.
Citera
2023-02-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Verklig personlig tragedi är hemlöshet! Hur kan du ta henne i försvar?

Jag har inte försvarat hennes handling, jag kan se större sammanhang än dig, jag kan se både att hon skapat offer och skadat sig själv, och jag är intresserad av orsaken. Jag som känner henne vet att illvilja är något som väldigt få som känner henne skulle sammankoppla henne med. Samt en initial chock över att känna personen ifråga och få reda på saker som är det sista de flesta skulle förvänta sig av henne. Dualister=klarar bara saker som simplifieras till på/av. Var en pluralist. De klarar av fler lägen.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 13:44.
Citera
2023-02-21, 13:46
Medlem
skoputss avatar
Citat:
För att jag kan se större sammanhang än dig, jag kan se både att hon skapat offer och skadat sig själv. Dualister=klarar bara saker som simplifieras till på/av. Var en pluralist. De klarar av fler lägen. Samt en initial chock över att känna personen ifråga och få reda på saker som är det sista de flesta skulle förvänta sig av henne

Det finns inget försvar för ett så grisigt beteende; jag antar att du själv tillhör de bättre bemedlade och aldrig har varit hemlös. Klarar du av att lyfta blicken och se ett större sammanhang, så fattar du att det inte finns någon ursäkt för att stjäla från de som befinner sig på samhällets botten.
Citera
2023-02-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det finns inget försvar för ett så grisigt beteende; jag antar att du själv tillhör de bättre bemedlade och aldrig har varit hemlös. Klarar du av att lyfta blicken och se ett större sammanhang, så fattar du att det inte finns någon ursäkt för att stjäla från de som befinner sig på samhällets botten.

Jag har varit luspank flera gånger i mitt liv, så du har fel där, och du fortsätter ljuga om att jag ursäktar detta - fel och fortsatta lögner alltså. Som du förstår finns det dessvärre ingen anledning att läsa vidare inlägg från dig
Citera
2023-02-21, 13:50
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag har inte försvarat hennes handling, jag kan se större sammanhang än dig, jag kan se både att hon skapat offer och skadat sig själv, och jag är intresserad av orsaken. Jag som känner henne vet att illvilja är något som väldigt få som känner henne skulle sammankoppla henne med. Samt en initial chock över att känna personen ifråga och få reda på saker som är det sista de flesta skulle förvänta sig av henne. Dualister=klarar bara saker som simplifieras till på/av. Var en pluralist. De klarar av fler lägen.

Du talar som en sprätt i sin bubbla. Illvilja är en sak, girighet en annan.
Citera
2023-02-21, 14:05
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Löjligt svart/vitvärld. Vi människor är kapabla att gå bra mycket längre än så om vi blir rädda. Sen finns det de som väljer moral även när de är rädda och de som inte gör det, men vääääldigt många av oss väljer det senare

Vem är det som varit rädd här? Jag ser bara en girigburk som ville leva i flärd trots att hennes ekonomi inte tillät det.
Citera
2023-02-21, 14:08
Medlem
Hursom, har fått svar på min fråga, tackar för mig
Citera
2023-02-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishkitsune
Den mesta generositets vht är genomsyrad av korruption. Röda Korset, Rädda Barnen, Frälsis osv.
Lägenheter som var testamenterade till olila org för att dom skall nyttjas för ex kvinnor i trångmål och istället går till styrelsemedlemmars ungar.

Ger inte en krona till såna utan direktbetalar till enskilda individer gällande mina hjälpinsatser. Som snubben som köpte terrängbilar till Ukr Armén eller annat dylikt. Där det inte finns arvoderade styrelser.

Jag håller med till 100%

Jag råkar ha känt och känner tillräckligt väl personer som är involverade i en av dessa organisationer och det är inget annat än en maffia verksamhet.

Det finns inget gott hos dessa människor annat än att de vill ha pengar för sina egna ändamål.

Självfallet försvinner en större % utomlands i andras fickor med för att hålla denna scam igång, 1 tiondel når endast de där döende i Afrika eller tältlägren i Syrien.

Folk är så in i helvete jävla naiva med att de inte ser det här är fan ett bevis på hur illa det är ställt med folk i allmänhet.

De mest korkade är de som agerar som nyttiga idioter på den lägre nivån där de tror att de förändrar något.

Jag har en större respekt för droghandlare, horor och somaliska priater än dessa människor.
Citera
2023-02-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Kvinnan är en välkänd profil på Östermalm i Stockholm.

Hon har arbetat på välkända krogar men också för en ideell organisation.

Det är i den rollen som hon nu misstänks ha kommit över miljonbelopp – som skulle gått till hemlösa.

Nin* von krusenst*erna finns med på lexbase
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in