2023-02-21, 12:04
Medlem
ShotsFireds avatar
Lägre nivå, fler avstängda.
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Ganska uppenbart att alltmer vettigt folk lämnar, på grund av den kraftiga högervridningen som finns här.
Hahaha. Tycker det går åt det extrema från båda hållen.
Citera
2023-02-21, 12:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Instämmer, förr var flashback en frekvent förekommande träff i sökningar, kanske beror det inte på någon censuråtgärd utan kanske mera på att mycket nya sidor skapats de senaste åren vars enda mål är att ranka så bra som möjligt i googles sökalgoritm, vilket har trängt undan inte bara flashback utan de flesta forumposter som rankades högt förr. sen finns det säkert många yngre som valt bort flashback för reddit eller discord.

Det beror rakt av på EU: s mycket omfattande censur att sökresultat tas bort på nätet.
Citera
2023-02-21, 12:07
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Lätt att svara på:
Alla varningar o uteslutningar/avstängningar
Helt rätt!

Moderatorerna tror att dom finns för att märkas. Precis som en urdålig idrottsdomare!

Jag har varit på flashback sedan forumet startade och har läst fna-mail sedan typ 1995...

Det är lättare att följa en tråd på Twitter eller Maringuiden etc där inte diagnostiserade modmiffon skall sila mygg och svälja kameler.

Flashback håller på att dö sotdöden på grund av dom jävla moderatorerna som känner att dom MÅSTE klägga i trådarna!
Citera
2023-02-21, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Ganska uppenbart att alltmer vettigt folk lämnar, på grund av den kraftiga högervridningen som finns här.
Du menar samhällsutvecklingen och den ökade transparensen av densamma?
Citera
2023-02-21, 12:09
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag tror att det beror på att de flesta moderatorerna här är så förbannat tröga i huvudet
Så jävla rätt!

Men det får man inte heller skriva för då kommer en mobbad moderator och varnar...
Citera
2023-02-21, 12:11
Medlem
Liberationfronts avatar
För att då blev alla födda år 2000, 18 år och FB tappade intellektuella nivån. Trollen svämmade över osv osv
Citera
2023-02-21, 12:12
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
I vilken mån detta är en förklaring till färre användare och läsare på Flashback kan säkert diskuteras men det är bra att du tar upp detta och att alla kan påminna sig om att forumet och dess diskussioner är utsatt för en kraftig form av censur pga EU: s regler och lagar där politiker som styr oss alltså ser det som sin roll att aktivt försöka motarbeta den fria debatten på forum som Flashback och gynna mer kontrollerad informationsspridning inom unionen.
Det var det dummaste på länge!

Det finns fan ingen fri debatt på flashback! Det har du och dina dörrvakter förstört.

Skulle du på EU din fåne, twitter och andra fora är betydligt friare och utan snitches!
Citera
2023-02-21, 12:13
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Avsaknaden av debatt är nog svaret. FB gick från att vara ett debattforum till ett söndermodererat åsiktsforum.

Utbyte av åsikter, logik och fakta har blivit pajkastning, personpåhopp och känsloyttringar.
Vänstersvängen som forumet har tagit är således mycket påtaglig. Uppenbarliga troll vars enda inlägg handlar om att skriva tvärtom, driva "aktivism" eller sprida propaganda har blivit vardag.
Tröttsamt och förmodligen en medveten strategi för att "motverka nazismen" och sprida den "goda" värdegrunden.
Det ser ut att lyckas ganska bra, tyvärr.

Varierar dock en hel del, beroende på forumsavdelning.

Det fetade är ett stort skäl till att jag själv besöker forumet alltmer sällan, och än värre är alla unga, dumma trollmatare som nappar på de mest uppenbara beten, agnade av sen länge avslöjade hatmånglare. Över flera sidor besvaras samma trams, och det får dessutom stå kvar eftersom det alltid är OnT att va dum i huvudet?
Citera
2023-02-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Helt rätt!

Moderatorerna tror att dom finns för att märkas. Precis som en urdålig idrottsdomare!

Jag har varit på flashback sedan forumet startade och har läst fna-mail sedan typ 1995...

Det är lättare att följa en tråd på Twitter eller Maringuiden etc där inte diagnostiserade modmiffon skall sila mygg och svälja kameler.

Flashback håller på att dö sotdöden på grund av dom jävla moderatorerna som känner att dom MÅSTE klägga i trådarna!

Men med ny slogan kan detta ändå funka

Flashback Yttranderätt På Låtsas

Mod har delat ut pungsparkar för att ordet NEGER använts - samtidigt kan man säga att finns
det inga negrer är ju NEGER ett fantasi-ord o det finns inga negrer längre - Martin Luther King, Astrid Lindgren/Pippi o Mikael Trolin till trots
Citera
2023-02-21, 12:19
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag vet att sänkningen av OT-taket har skrämt iväg många användare genom åren.

Igår så blev mitt inlägg borttaget för OT trots att inlägget var kanske 60-70% OnT.

Så här var det inte för 10 år sedan. Charmen med forumet försvinner när man inte längre får skoja till inläggen med lite OT.
På pricken rätt!

Mods själva kan gärna töja på OT i sina egna inlägg.
Citera
2023-02-21, 12:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Det var det dummaste på länge!

Det finns fan ingen fri debatt på flashback! Det har du och dina dörrvakter förstört.

Skulle du på EU din fåne, twitter och andra fora är betydligt friare och utan snitches!

Det finns stark fri debatt på Flashback. Den är däremot inte perfekt. Jag har personligen som moderator förståelse för synpunkten att modereringen i vissa avseenden är för hård och att det kan påverka viljan att delta i debatten. Å andra sidan har jag förståelse för synpunkten att modereringen i vissa fall borde vara hårdare mot korta, innehållslösa inlägg. Båda ståndpunkterna framförs i denna tråd.
Citera
2023-02-21, 12:22
Medlem
Flashbackatmes avatar
För att moderatorer blivit PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in