Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
finns det nåt tekniskt som stöder er teori om att karatetränaren är skyldig? mobilmaster som visar på att de befunnit sig på samma plats eller nåt?
Nej, och jag har bara lyssnat på podden. Och om jag inte helt missminner mig så hittades aldrig VBs mobil, men man vet pga hennes mobilnummer att hon textade karatenissen mycket frekvent under kvällen. karatenissen med fru var på restaurang och gick hem omkring kl. 22.00-tiden, och var sedan hemma (tillsammans) resten av kvällen/natten, vilket endast frun backar upp med!
Karatenissen sa att han raderade alla textmeddelanden från VB......och det är väl högst oklart om det var en "äldre" rutin han hade, eller om det var just den kvällen........
Han hade gjort slut med VB, hon fortsatte att "trakassera" honom, hon ville/kunde inte acceptera att han gjort slut på deras vänsterprassel........
Karatenissen är den ända med motiv......och resurser för att utföra en styckning......
Jag vet inte hur duktiga polisen var år 2012-13 på att kunna återskapa texter, jag tror inte de kunde det riktigt.....
Så som jag kommer ihåg det vet polisen att VB textade karatenissen hela kvällen fram till ca 22.00-tiden (även hemifrån "GM"s lgh), sedan blir väl hennes mobil tyst och är aldrig återfunnen.