2023-02-20, 15:03
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitebusen
Nä det är bara så skruvat fall med så många parametrar för hemma detektiverna att dividera om. För oss andra är det mest en humortråd där man kan studera tangentbordskrigartourettes närmare. Fallet kommer kunna bli en riktigt märklig film nån gång.

Vad är sammanfattningen av detektivernas? Att Karate nissen och hans flickvän är med inblandad i händelsen? Samt är Christopher Transa nu?.
Citera
2023-02-20, 18:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Varför har den här tråden över 8k sidor? Tvekar man på att man dömde den rätta mördaren?

Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Vad är sammanfattningen av detektivernas? Att Karate nissen och hans flickvän är med inblandad i händelsen? Samt är Christopher Transa nu?.

Om karatenissens fru har ljugit om karatenissens förehavanden kvällen då VB försvann, så är det ju mycket möjligt att fel GM har fått betala......
Citera
2023-02-20, 22:43
Medlem
Romanche92s avatar
Efter att ha lyssnat på Rättegångs Podden och hör på sättet hur Christopher pratar tvivlar jag fan inte en sekund att han är mördaren. Iskall Jävel som hade ihjäl sin hund för att han inte kunde kontrollera sina känslor och sedan haft ihjäl en människa och sitter och stammar och tappar bort sig för att man synar igenom hans lögner så han vet inte vad han ska svara. Tvi fan.
Citera
2023-02-20, 22:56
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om karatenissens fru har ljugit om karatenissens förehavanden kvällen då VB försvann, så är det ju mycket möjligt att fel GM har fått betala......

Håller inte med, Christopher verkar vara en iskall jävel när man lyssnar på han, är man kapabel att döda djur för att de blir för jobbiga för en är det en stor röd flagga för mig och för det flesta.
Citera
2023-02-20, 23:05
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
"En härlig kväll som transperson i Boden"

Tror tjockskallen på riktigt att denne fått stryk pga att h*n är transperson?!
Kan äcklet verkligen vara så jävla verklighetsfrånvänd att denne tror det eller är det bara något h*n säger för att få med transpersoner på sin sida?
Ingen i sina sinnes fulla bruk kan väl tro att h*n fått stryk för att h*n är transperson?

Tror h*n på riktigt att folk kommer gå på det om dom vet vilket brott h*n är dömd för, vart brottet utspelat sig och vart h*n bor nu?

Sen kanske individen som postat bilderna borde göra något åt att man ser ansiktet nere i hörnet.. Kanske inte är så smidigt att outa sig..

Han är sjuk, han ska vara inskriven på ett boende inte gå fri. Men vi bor i Sverige, i Sverige får Våldtäktsmän och Mördare göra vad de vill.
Citera
2023-02-20, 23:55
Medlem
st33rs avatar
finns det nåt tekniskt som stöder er teori om att karatetränaren är skyldig? mobilmaster som visar på att de befunnit sig på samma plats eller nåt?
Citera
2023-02-21, 02:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
finns det nåt tekniskt som stöder er teori om att karatetränaren är skyldig? mobilmaster som visar på att de befunnit sig på samma plats eller nåt?

Nej, och jag har bara lyssnat på podden. Och om jag inte helt missminner mig så hittades aldrig VBs mobil, men man vet pga hennes mobilnummer att hon textade karatenissen mycket frekvent under kvällen. karatenissen med fru var på restaurang och gick hem omkring kl. 22.00-tiden, och var sedan hemma (tillsammans) resten av kvällen/natten, vilket endast frun backar upp med!

Karatenissen sa att han raderade alla textmeddelanden från VB......och det är väl högst oklart om det var en "äldre" rutin han hade, eller om det var just den kvällen........

Han hade gjort slut med VB, hon fortsatte att "trakassera" honom, hon ville/kunde inte acceptera att han gjort slut på deras vänsterprassel........

Karatenissen är den ända med motiv......och resurser för att utföra en styckning......

Jag vet inte hur duktiga polisen var år 2012-13 på att kunna återskapa texter, jag tror inte de kunde det riktigt.....

Så som jag kommer ihåg det vet polisen att VB textade karatenissen hela kvällen fram till ca 22.00-tiden (även hemifrån "GM"s lgh), sedan blir väl hennes mobil tyst och är aldrig återfunnen.
Citera
2023-02-21, 03:18
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Nej, och jag har bara lyssnat på podden. Och om jag inte helt missminner mig så hittades aldrig VBs mobil, men man vet pga hennes mobilnummer att hon textade karatenissen mycket frekvent under kvällen. karatenissen med fru var på restaurang och gick hem omkring kl. 22.00-tiden, och var sedan hemma (tillsammans) resten av kvällen/natten, vilket endast frun backar upp med!

Karatenissen sa att han raderade alla textmeddelanden från VB......och det är väl högst oklart om det var en "äldre" rutin han hade, eller om det var just den kvällen........

Han hade gjort slut med VB, hon fortsatte att "trakassera" honom, hon ville/kunde inte acceptera att han gjort slut på deras vänsterprassel........

Karatenissen är den ända med motiv......och resurser för att utföra en styckning......

Jag vet inte hur duktiga polisen var år 2012-13 på att kunna återskapa texter, jag tror inte de kunde det riktigt.....

Så som jag kommer ihåg det vet polisen att VB textade karatenissen hela kvällen fram till ca 22.00-tiden (även hemifrån "GM"s lgh), sedan blir väl hennes mobil tyst och är aldrig återfunnen.

Läs här

https://nouw.com/brottsplatssverige/vatchareeya-bangsuan-38065193
Citera
2023-02-21, 03:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Läs här

https://nouw.com/brottsplatssverige/vatchareeya-bangsuan-38065193

Vad är det jag ska läsa?

Dessutom så tycker jag att du ska lämna GM ifred nu, han har ju suttit av sitt straff!

Hur vet du att karatenissens fru INTE har ljugit om hans alibi för den kvällen??
Citera
2023-02-21, 03:59
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Vad är det jag ska läsa?

Dessutom så tycker jag att du ska lämna GM ifred nu, han har ju suttit av sitt straff!

Hur vet du att karatenissens fru INTE har ljugit om hans alibi för den kvällen??

Vad som hände med mobilen,

Vad har jag gjort? Jag är också osäker på att det är han, jag tror han hade en medhjälpare.
Citera
2023-02-21, 04:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Vad som hände med mobilen,

Vad har jag gjort? Jag är också osäker på att det är han, jag tror han hade en medhjälpare.

Du la väl ut länk till hens försök till kontaktannons, eller vad det var.......onödigt tycker jag, speciellt om du dessutom tror han inte var så delaktig.

Jag tror mer han blev utnyttjad, troligen omedvetet.

Vet du varför "alla" var/verkade rädda för karatenissen? För det tas väl upp i både förhör och på rättegången?

Jag har hört för länge sedan att karatenissen är en mycket ful typ, nämligen......
Citera
2023-02-21, 04:45
Medlem
fearreapers avatar
HANS! & nej det var ingen kontaktannos utan från en allmän sida där jag ville visa att han söker kvinnor, Jag tycker han är vidrig & äcklig,

Oj då har du hört det woooow... Så efter... Läs fup:en istället tack för mig,
Citat:
Du la väl ut länk till hens försök till kontaktannons, eller vad det var.......onödigt tycker jag, speciellt om du dessutom tror han inte var så delaktig.

Jag tror mer han blev utnyttjad, troligen omedvetet.

Vet du varför "alla" var/verkade rädda för karatenissen? För det tas väl upp i både förhör och på rättegången?

Jag har hört för länge sedan att karatenissen är en mycket ful typ, nämligen......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in