2023-02-20, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Vet att någon skrev Kamrat
Sen är det ju KIK och Snapchat om man förstår det rätt

Men var det inte en elev där i Malmö som var 14 och hade Tinder

Kik o snap är väl bara själva chatverktyget, dom måste ju ragga upp sina "offer" någonstans också.

Så kan det säkert vara men gissar på att så inte är normalfallet, Patrik och Co. måste verkligen dyngdyka i träsk-appar för att hitta dessa slamkrypare - man kan fråga sig om det i praktiken existerar barn på dessa ställen eller om det är en enda stor cirkelrund för peddos.
Citera
2023-02-20, 23:11
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Även om Dumpen skulle tas upp på varenda nyhetssändning så kommer dessa män fortsätta trilla dit. Man får försöka gå in i deras hjärnor. Vi har att göra med män som i princip dygnet runt fantiserar om sex med småtjejer. De tänker liksom på det hela tiden. Det är deras absolut största dröm och starkaste begär. Allt de gör vid sidan av är bara obligatoriska moment i vardagen som de tappat all respekt för och inte längre förmår uppskatta. Vara tacksam för att man har "allt" i form av fru, barn, hus, bil, och en stabil inkomst som borgar för en värdig ålderdom? Det existerar inte i deras hjärnor. Det enda som verkligen intresserar är det omättliga, fanatiska suget efter barnfitta, något de under lång tid skruvat upp förväntningarna något oerhört på. Tänk att du år ut och år in går och fantiserar om hur en riktig semla smakar, samtidigt som du dagligen passerar semla efter semla i butikerna men aldrig får lov att provsmaka. Det går att förstå deras desperation och makalösa tunnelseende när det plötsligt äntligen dyker upp en ung tjej på nätet som faktiskt inte bara ber dig dra åt helvete utan rent av svarar och dessutom ställer följdfrågor. Det måste vara en slags hypnos de hamnar i. Om så chansen bara är 1 på 1000 att det är ett riktigt barn så är det bättre än ingenting. Chansen är så mycket större än att vinna på lotto. Och den drömvinst som prima barnfitta skulle utgöra för dessa predatorer är inte mätbar ens i pengar.

Tack, det ligger säkert en hel del i det. Icke desto mindre fascinerande, om än inte förvånande nu när jag läser dig. Lysande jämförelse med semlan!
Citera
2023-02-20, 23:18
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Kik o snap är väl bara själva chatverktyget, dom måste ju ragga upp sina "offer" någonstans också.

Så kan det säkert vara men gissar på att så inte är normalfallet, Patrik och Co. måste verkligen dyngdyka i träsk-appar för att hitta dessa slamkrypare - man kan fråga sig om det i praktiken existerar barn på dessa ställen eller om det är en enda stor cirkelrund för peddos.

Verkar vara mycket KIK och Snap. På KIK finns iallafall olika grupper med namn som mer än övertydligt signalerar vad det är tänkt att handla om.

14-åringen på Tinder var någon som matchade med sin 29-årige lärare (om det är det aktuella rättsfallet som avses var flickan 15 när de hade sex).
Citera
2023-02-21, 00:05
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Blanda inte in tidelag i denna tråden också är du hemskt snäll.

Vet inte om jag skulle räkna ett kattbett i kuken som tidelag och det var inte det jag försökte få in i diskussionen heller. Ville bara diskutera vad gäddan gör med snabeln som är i en annan hudfärg än resten av hans kropp för njutning. Det kanske är så att han grillat den? Kuken alltså, inte katten.
Citera
2023-02-21, 00:23
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Borde inte gäddorna ha fattat nu att risken är till 99% att de blir blåsta? Helt sjukt hur de bara fortsätter trilla in nya gäddor hela tiden. De måste väl ha hört talas om dumpen vid det här laget?

En hel del av dem verkar ju ha iq som en grillkorv så det är väl inte så konstigt.

Gädda: - Lovar du att du inte försöker lura mig?

Fiskare: - Aaaah låvar de pusz hehe

Gädda: - Bra sötis. Här får du en bild på min kuk.

Urk.

Jag är imponerad över att vuxna män går på att 13-14 åringar har så katastrofalt dåligt språk. Det är inte tonårsslang fiskarna sysslar med, det är ett språk som är i det närmaste analfabetism. I senaste fallet med Västeråsgäddan kunde ju inte ens fiskaren skriva begripligt efter att de hade avslöjat sig.
Citera
2023-02-21, 00:30
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Han dyker inte upp.
Uppsägning med omedelbar verkan sköts per telefon. Han och frugan kommer säkert ha ärende hos familjejuristen imorgon ändå. Skulle tro att hon får ha kvar huset, han kommer dock ha så han kan casha en bostadsrätt på mindre ort en bit bort, kanske Sala eller Edsbyn eller något ställe där han kan "gå under jorden" med sitt nya, generiska Svensson-namn. Sedan "förtidspension".

Är min gissning.

Nog för att jag inte önskar att gäddan ska få behålla något jobb, men i Sverige kan man ju inte sparka folk hur som helst, tyvärr många gånger. Är faktiskt imponerad över hur många dumpen säger har förlorat jobbet på stående fot. Är ett kriterie för att vara gädda att man är timanställda vikarie inhyrd från en shady bemanningsbyrå?
Citera
2023-02-21, 00:34
Medlem
Västeråsgurkan lät som han hoppade i tiden aka Tillbaka till framtiden när han körde därifrån
Citera
2023-02-21, 00:45
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Nog för att jag inte önskar att gäddan ska få behålla något jobb, men i Sverige kan man ju inte sparka folk hur som helst, tyvärr många gånger. Är faktiskt imponerad över hur många dumpen säger har förlorat jobbet på stående fot. Är ett kriterie för att vara gädda att man är timanställda vikarie inhyrd från en shady bemanningsbyrå?

Kan nog handla om att arbetsgivaren säger åt gäddan att det inte kommer bli bra för dem att jobba kvar och att det är bäst för dem om de säger upp sig.
Citera
2023-02-21, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Kan nog handla om att arbetsgivaren säger åt gäddan att det inte kommer bli bra för dem att jobba kvar och att det är bäst för dem om de säger upp sig.

Precis. Någon som får höra från sin chef att "alla vet vad du gjort" är nog inte så sugen på att dyka upp något mer.
Citera
2023-02-21, 02:57
Avslutad
Citat:

Som jag förstår det använder de sig i grunden av chatt-appen KiK som sedan har en funktion där man kan skapa grupper och söka efter andra grupper. Då har de sökt sig till och hamnat i grupper där de tror unga tjejer som söker äldre män hänger.

Dock finns det väl knappt några barn som använder den skiten. Aldrig hört om någon tonåring som skulle använda sig av KiK.
Citera
2023-02-21, 04:20
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Är det någon som vet vilka forum på nätet som dessa fiskmän använder sig av?

Jag utgår ifrån att det inte är "Tinder".

Har snappat upp någon riktig scam-app i nån av rapporterna men frågan är vad dom använder som kontaktforum.

Chatiw.com har jag sett någon fiskare använda. Gott om peddos där inne.
Citera
2023-02-21, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Vi kanske ska införa mobila domstolar också då. Så att allt går rättssäkert till.

En del män verkar ju behöva vägledning via en app i alla fall. Och lyssnar de inte och följer appens instruktioner vid kontakter med barn så kommer den riktiga polisen att ta över appen och du får instruktioner om att du därmed kommer att bli åtalad och om du fälls så blir straff XXX.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in