2023-02-20, 22:50
Medlem
Tänkte bara fråga här innan jag provar appen.

Hur tänker ni kring detta?

Är min nojja befogad?
Citera
2023-02-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Nä broder.

Tänker bara vad gör den ens?

Kan den skapa en algoritm som ger dig garanterad avkastning på börsen?

Kan den ge dig en kod som går att binda så det ser ut som att det är microsofts egna produkter som ligger och drar på cpun när du sitter och minar btc via 1000 olika datorer hemifrån?

Vad gynnar den dig förutom att svara på frågor baserat på vad google och den information tillgänlig på nätet ger den?

Ge mig lite info så ska jag bli en riktigt chatgpt runkare.

Den verkar kunna svara på allt möjligt. Folk provar för fullt nu vad den kan göra. Vi lär oss och den kommer garanterat utvecklas enormt med tiden.

Testa själv att ställ lite frågor till den.
Klart den inte kan allt men jag ser det iaf som sjukt revolutionerande AI teknik för allmänheten att utnyttja men med kostnaden mot ens telefonnummer. Undrar bara vad är hooken? Är det safe?

Möjligen att alla personligheter inte är intresserad av detta men jag tycker det verkar galet intressant.😍
Citera
2023-02-20, 23:39
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Den verkar kunna svara på allt möjligt. Folk provar för fullt nu vad den kan göra. Vi lär oss och den kommer garanterat utvecklas enormt med tiden.

Testa själv att ställ lite frågor till den.
Klart den inte kan allt men jag ser det iaf som sjukt revolutionerande AI teknik för allmänheten att utnyttja men med kostnaden mot ens telefonnummer. Undrar bara vad är hooken? Är det safe?

Möjligen att alla personligheter inte är intresserad av detta men jag tycker det verkar galet intressant.😍
Kan du utveckla vad du menar med att "dela sitt telefonnummer", går du med på att ta emot reklam eller spelar den in allt som sker?
Citera
2023-02-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Kan du utveckla vad du menar med att "dela sitt telefonnummer", går du med på att ta emot reklam eller spelar den in allt som sker?

Som det brukar vara när dom ber om email adress och/eller telefonnummer för att kunna komma åt tjänsten.
Citera
2023-02-20, 23:46
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Som det brukar vara när dom ber om email adress och/eller telefonnummer för att kunna komma åt tjänsten.
Inget speciellt alltså, bara diverse reklam att vänta.

Verifierades numret eller går det att använda annat nummer?
Citera
2023-02-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Inget speciellt alltså, bara diverse reklam att vänta.

Verifierades numret eller går det att använda annat nummer?

Antar att man får en kod skickad till telefonen som man sen verifierar med.

Det ska tydligen inte funka i alla länder, men vet inte vilka. Om nån vet får dom gärna posts en lista.
Citera
2023-02-21, 02:27
Medlem
Citat:
Tänkte bara fråga här innan jag provar appen.

Hur tänker ni kring detta?

Är min nojja befogad?
Kul att du nojade dig liksom jag för att dela telefonumret, jag hade ju redan tvingats av vår äckelövervakarseallt-regering att registrera mitt nummer så jag provade lyckan. Helt sjukt bra svar man får! 😃
Citera
2023-02-21, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Kul att du nojade dig liksom jag för att dela telefonumret, jag hade ju redan tvingats av vår äckelövervakarseallt-regering att registrera mitt nummer så jag provade lyckan. Helt sjukt bra svar man får! 😃

Så hur resonerade du när du ändå gav telefonnummret?

Hade du även gått med på att skicka in videosnuttar på ditt ansikte i olika vinklar? (Instagram bad mig om det)
Citera
2023-02-21, 03:56
Medlem
Citat:
Så hur resonerade du när du ändå gav telefonnummret?

Hade du även gått med på att skicka in videosnuttar på ditt ansikte i olika vinklar? (Instagram bad mig om det)
Mitt nummer är kopplat till mitt swish, som är kopplat till min bank Jag har behövt registrera mitt nummer till staten på sistone.
Jag vet att övervakningslagarna kom till under bodström och ask och att de var beställningsjobb från usa, bl a tack vare hjältar som Assange och Snowden.

Men om de har ditt instagram får de säkert fram ett foto på dig så de kan extrapolera fram en 3d bild av ditt ansikte med hjälp av AI. 😂

Skitkul med ansiktsigenkänning i tunnelbanan. Enda svensken som plankar av alla blattar så lyser det någon kontrollampa i ett kontrollrum så får man exkriminella uttråkade vakter som hatar svenskar på sig. Kul.

Så nej, även om det är rätt kört med integriteten på alla plan.
Citera
2023-02-21, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Alltså man ska vara försiktig med alla appar. När jag nämnde här att jag endast fick fem svar, började svaren bli tio, sedan åtta, sedan sju, sex, sex och sist fem.

Nu stängde den ner mig. Jag är tydligen provokativ enligt dess program?

Det lät annorlunda när det berörde onda människor. Mitt syfte var att får svar på att det är skillnad på person och sak. Men jag klickades eftersom den inte kunde finna det svaret. Svaret på historiens mest onda personer.

Utöver det var email-adressen jag hade använt för kontot inbäddad i varje fråga när jag kopierade den sista gången.

Men är det olika ställen för de här botarna ? Vilka platser var det media hade undersökt genom att ställa frågor?

Den kanske kan känna igen "troll" eller folk som bara är ute efter att jävlas med den och då stänger den ner?

Sen hamnar du i en potentiell databas markerad som "potentiellt troll?"😁

Dina frågor lär ju definitivt sparas iaf och kopplas ihop med dig och sedan säljs uppgifterna till olika företag mfl. Dom kommer veta allt om dig.

ChatGPT kommer sedan att göra en profil av dig och uppdatera profilen med tiden som den kan ge till den som betalar för det.🤑
Senast redigerad av Adventurer6 2023-02-21 kl. 04:44.
Citera
2023-02-21, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Mitt nummer är kopplat till mitt swish, som är kopplat till min bank Jag har behövt registrera mitt nummer till staten på sistone.
Jag vet att övervakningslagarna kom till under bodström och ask och att de var beställningsjobb från usa, bl a tack vare hjältar som Assange och Snowden.

Men om de har ditt instagram får de säkert fram ett foto på dig så de kan extrapolera fram en 3d bild av ditt ansikte med hjälp av AI. 😂

Skitkul med ansiktsigenkänning i tunnelbanan. Enda svensken som plankar av alla blattar så lyser det någon kontrollampa i ett kontrollrum så får man exkriminella uttråkade vakter som hatar svenskar på sig. Kul.

Så nej, även om det är rätt kört med integriteten på alla plan.

Hur känns det att ge ut sitt telefonnummer när det är kopplat till din bank?
Citera
2023-02-21, 05:04
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Du hade stavat fel kanske det påverkade?

"..evilness is evilness but eviness from good.."

Om du inte får svar ställ frágan på ett annat sätt?

Dock är väl detta som en beta version så hur mkt kan man begära?

Blir ändå imponerad av svaren.
Nejdå, den ska kunna förbise vissa fel. trots allt är jag inte helt nöjd med den. Skiftar såklart också till svenska då och då.

Den stängde ner så att jag inte fick ställa fler frågor. Kunde först inte öppna en ny tråd heller.

Frågade en mängd frågor senare i en ny tråd med den och får de mest banala svaren. Eftersom jag gillar kreativitet kan jag likaväl använda den för inspiration men ett av förslagen hade jag redan gjort själv och en av idéerna jag föreslogs tänkte jag precis stunden innan ut.

Den är med andra ord fullspäckad av banala svar och de mest genomsnittliga. Men definitivt användbar.
Citat:
Den kanske kan känna igen "troll" eller folk som bara är ute efter att jävlas med den och då stänger den ner?

Sen hamnar du i en potentiell databas markerad som "potentiellt troll?"😁

Dina frågor lär ju definitivt sparas iaf och kopplas ihop med dig och sedan säljs uppgifterna till olika företag mfl. Dom kommer veta allt om dig.

ChatGPT kommer sedan att göra en profil av dig och uppdatera profilen med tiden som den kan ge till den som betalar för det.🤑
Tror du att vi inte redan är samlade överallt? Som de där jävla försäljarna som vägrar sluta ringa för att man en gång betalat för något.

Hela du är en vara och konsument i ett. Mina frågor är inte särskilt intressanta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in