Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-20, 18:20
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag har redan svarat. Fredsrörelsen har försvunnit därför att vänstern är nedtryckt. Kortfattat.

Förr drev Sverige en aktiv utrikespolitik för att t ex nedrusta och mot kärnvapen och motståndet mot Nato var kompakt. Nu driver ingen sådan politik längre. Margot Wallström ville kräva bort med kärnvapen, men det trycktes ned, därför att USA protesterade.
Där har du ett exempel på hur det kan gå till.

Biden är som sagt ingen vänstergubbe, snarare liberal och det är stor skillnad. Det finns folk till vänster i Demokraterna, men de har mycket lite inflytande, därför att de manövreras ut av mäktigare krafter som Biden, som har storkapitalet bakom sig.

Pedo Biden är en krigsförbrytare. Vänstern har sin rod i kommunismen, en ideologi som är grundlagd på Karl Marx's tankegods. Han förudså att endemålet för kapitalismen skulle bli kommunismen. Nu är vi där, ett nytt Sovjetunionen har tagit form i väst världen, kontroll, nepotism.. Vi var alla nyttiga idioter på vänster flöjen, då vi trodde att det handlade om rättfärdighet för underklassen, de opriviligerade. Nu har vi ingen ideologi och följa, vi har ingen politiska partier/parti som står upp för oss. Jag vill inte slås i hartkorn med homo och trans rörelsen, jag har min tro på Gud och hans son Jesus Kristus, endaste bolvärk mot fanskapet som propaganderas.
Citera
2023-02-20, 18:31
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat. Fredsrörelsen har försvunnit därför att vänstern är nedtryckt. Kortfattat.

Förr drev Sverige en aktiv utrikespolitik för att t ex nedrusta och mot kärnvapen och motståndet mot Nato var kompakt. Nu driver ingen sådan politik längre. Margot Wallström ville kräva bort med kärnvapen, men det trycktes ned, därför att USA protesterade.
Där har du ett exempel på hur det kan gå till.

Biden är som sagt ingen vänstergubbe, snarare liberal och det är stor skillnad. Det finns folk till vänster i Demokraterna, men de har mycket lite inflytande, därför att de manövreras ut av mäktigare krafter som Biden, som har storkapitalet bakom sig.
Jag förstår vad du skriver, men håller inte med. Du verkar inte kunna förstå vad jag skriver, vilket omöjliggör att du skulle kunna hålla med.
Citera
2023-02-20, 20:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Pedo Biden är en krigsförbrytare. Vänstern har sin rod i kommunismen, en ideologi som är grundlagd på Karl Marx's tankegods. Han förudså att endemålet för kapitalismen skulle bli kommunismen. Nu är vi där, ett nytt Sovjetunionen har tagit form i väst världen, kontroll, nepotism.. Vi var alla nyttiga idioter på vänster flöjen, då vi trodde att det handlade om rättfärdighet för underklassen, de opriviligerade. Nu har vi ingen ideologi och följa, vi har ingen politiska partier/parti som står upp för oss. Jag vill inte slås i hartkorn med homo och trans rörelsen, jag har min tro på Gud och hans son Jesus Kristus, endaste bolvärk mot fanskapet som propaganderas.
Ja, Biden är krigsförbrytare. Vi måste kräva av västs ledare att avsluta kriget och sluta stödja den korrupta regimen i Kiev.
Citera
2023-02-20, 20:46
Medlem
arne99s avatar
"IM AUGE DES BRUDERS" MIT SCOTT RITTER: NATO GEHT DIE MUNITION AUS
https://www.bitchute.com/video/QieLca4GC1fa/

Intervju med Scott Ritter 2023-02-18 om läget i Ukraina, frågor ställs på tyska och översätts till engelska innan Scott svarar. Beskrivning i spoiler på tyska/engelska. Fyllt med starka analogier.

Han går hårt åt Tysklands ledning och NATO.

-

Scott Ritter Uncanceled: Rage Against the War Machine Speech
https://www.bitchute.com/video/LeKzhputCgzr/

Talet som Scott Ritter skulle ha hållit om han nu skulle ha varit på "Rage Against the War Machine" i Washington DC.

-

Neil Oliver Show 2/18/2023
Neil Oliver and Colonel Douglas Macgregor discuss the War in Ukraine / Russia

https://www.bitchute.com/video/Ut9rKVVBH9xX/
Citera
2023-02-20, 20:47
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag förstår vad du skriver, men håller inte med. Du verkar inte kunna förstå vad jag skriver, vilket omöjliggör att du skulle kunna hålla med.
Jag tror att vi måste ta av oss höger vänster glasögonen, ideologierna och se verkligheten som den är.
Vi lever i en förfärlig och farlig tid och det viktigaste måste vara att värna människor och vår tillvaro, vår välfärd, ekonomi osv.

Människors grundläggande behov måste vara det övergripande målet. Det är fred, trygghet, möjlighet till försörjning, en frisk miljö, bra sjukvård, skola och dylikt. Möjlighet att påverka våra samhällen.

Natos krig mot Ryssland skadar oss. Det är bara eliten som har något att vinna, men i längden förlorar de också eftersom allt fler förstår vilka skurkar de är.
Citera
2023-02-20, 21:18
Medlem
Citat:
Jag tror att vi måste ta av oss höger vänster glasögonen, ideologierna och se verkligheten som den är.
Vi lever i en förfärlig och farlig tid och det viktigaste måste vara att värna människor och vår tillvaro, vår välfärd, ekonomi osv.

Människors grundläggande behov måste vara det övergripande målet. Det är fred, trygghet, möjlighet till försörjning, en frisk miljö, bra sjukvård, skola och dylikt. Möjlighet att påverka våra samhällen.

Natos krig mot Ryssland skadar oss. Det är bara eliten som har något att vinna, men i längden förlorar de också eftersom allt fler förstår vilka skurkar de är.

Absolut. Här är vi helt eniga.

Vänster eller inte. Jag försöker säga att det är svårt för många att attackera Biden's aggressioner. Det var ju trots allt han som tog bort "högerspöket" Trump. Vem stöder de i så fall, liksom?
Strategiskt kan det vara smart att ge alla en motivation att agera mot kriget, ifall vi vill ha en lösning.
Citera
2023-02-20, 22:34
Medlem
LukeRhineharts avatar
Citat:
Precis som många andra! Amerikansk media var ointresserade också. Makten är inte intresserad av folkets röster, de tystar oss effektivt och låtsas att det inte finns någon opposition mot kriget och de sanslösa gåvorna till Zelensky.

Vid den aktuella tidpunkten valde svt att skildra protester i Iran i ett längre reportage.
Budskapet är tydligt.

Reportrar diskuterar:

https://rumble.com/v2a4c2a-thousands-gather-for-rage-against-the-war-machine-demo-in-washington-dc.html
Som vanligt lever du i någon form av alternativ verklighet. Vadå folkets röst? Uppslutningen var bedrövlig, vilket syns i både RT-videon och den här videon. Om SVT ska börja rapportera från varje demonstration som drar några hundra pers i USA blir det inte mycket tid över till annat.

Det är dock väldigt talande (och komiskt) hur RT desperat försöker göra propaganda av den här misslyckande tillställningen.
Senast redigerad av LukeRhinehart 2023-02-20 kl. 23:03.
Citera
2023-02-20, 22:45
Medlem
Citat:
◾ Employee from a Ukrainian security company explains how because their uniforms look like military, people, specially young men, run away from them thinking they are recruitment officers.

◾The streets became empty the second they step out of the car, no one wants to risk becoming cannon fodder.
https://t.me/thecoppermountain/2800
Citera
2023-02-21, 11:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Absolut. Här är vi helt eniga.

Vänster eller inte. Jag försöker säga att det är svårt för många att attackera Biden's aggressioner. Det var ju trots allt han som tog bort "högerspöket" Trump. Vem stöder de i så fall, liksom?
Ja, så kan det ju vara. Men tyvärr är ju inte politiker ärliga i sina valkampanjer, det går inte att lita på dem. Historien visar att USA bedriver statskupper och invasioner oavsett röd eller blå president.

[/quote]
Citera
2023-02-21, 12:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Som vanligt lever du i någon form av alternativ verklighet. Vadå folkets röst? Uppslutningen var bedrövlig, vilket syns i både RT-videon och den här videon. Om SVT ska börja rapportera från varje demonstration som drar några hundra pers i USA blir det inte mycket tid över till annat.

Det är dock väldigt talande (och komiskt) hur RT desperat försöker göra propaganda av den här misslyckande tillställningen.
Det var en stor demonstration, den största efter Irak-kriget sägs det. Men du gör din bedömning utifrån enstaka bilder, det är ju smart.

Sedan handlar det inte om att rapportera alla protester. Vad vi ser är ju att media konsekvent förtiger protester överallt. Det har varit många demonstrationer i Europa mot kriget och Nato, som media också har förtigit.
Vad händer när man inte låter någon opposition synas i media?
Jo, folk blir lurade att tro att det inte finns någon opposition. Och det är ju inte sant. Media ger oss en felaktig bild av opinionen.
Våra politiker och media brukar kritisera diktaturer, men nu är de diktatoriska själva.
Citera
2023-02-21, 12:30
Medlem
humanlifes avatar
Nick Brana, en av organisatörerna till demonstrationen i söndags förklarar varför han gjorde detta.

Det har blivit allt tydligare att det här är ett krig mellan USA och Ryssland, säger han. T ex har Ukrainas försvarsminister sagt att de kämpar för Nato och Tysklands utrikesminister säger att de är i krig med Ryssland.

Folk verkar inte fatta att Sovjet-Ryssland, som offrade 26 miljoner medborgare i sin kamp mot den första nazistiska regimen i Europa inte kan tolerera en ny nazist-regim som dessutom har stöd från Nato. Det här är en existentiell kamp för Ryssland.
I Ryssland minns man vad Väst har gjort mot dem under 2 världskrig.
Det är därför stödet för Putin är så högt.

The rage against the war-machine rally

https://www.youtube.com/redactednews
Citera
2023-02-21, 13:21
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Nick Brana, en av organisatörerna till demonstrationen i söndags förklarar varför han gjorde detta.

Det har blivit allt tydligare att det här är ett krig mellan USA och Ryssland, säger han. T ex har Ukrainas försvarsminister sagt att de kämpar för Nato och Tysklands utrikesminister säger att de är i krig med Ryssland.

Folk verkar inte fatta att Sovjet-Ryssland, som offrade 26 miljoner medborgare i sin kamp mot den första nazistiska regimen i Europa inte kan tolerera en ny nazist-regim som dessutom har stöd från Nato. Det här är en existentiell kamp för Ryssland.
I Ryssland minns man vad Väst har gjort mot dem under 2 världskrig.
Det är därför stödet för Putin är så högt.

The rage against the war-machine rally

https://www.youtube.com/redactednews

Samma nazister som på 40 talet, och därmed kämpar Ryssland också för oss icke nazister. Ett stöd för Ukraine gör automatiskt en' till en nazist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in