2023-02-20, 17:10
Medlem
Ahahaha kolla på skabb-Olgas ansiktsuttryck. https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1627686867461148673/photo/1

Längtar tills det kommer en översättning av hela programmet. JuliaDavisNews's Twitter är jättebra att följa för att se hur propagandan mot hemmapubliken låter. Det är ganska olika tongångar från rysstrollen i den här tråden, om vi säger så.
Citera
2023-02-20, 17:10
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bset
För oss alla i Europa får vi hoppas på en enormt stor hård offensiv så Ukraina kapitulerar och livet kan återgå till det vanliga.
Risken är större att Ryzzen får nog av Puttes påhitt och hänger honom i en lyktstolpe.
Citera
2023-02-20, 17:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
På rysk TV har man startat en countdown-timer tills Putins tal imorgon. På en billboard i Moskva visades idag bilder på rysk militär tillsammans med orden: "Moscow is preparing for tomorrow's historic day. There will be no turning back. 21.02.23. Putins allierade Lukashenko spenderade helgen i Ryssland och samankallade sitt säkerhetsråd så fort han kom tillbaka till Belarus . Någon som sitter på skvaller om vad detta kan handla om? Total krigsförklaring mot Ukraina vid horisonten månne

Måste ju vara något allvarligt/viktigt annars blir det en stor antiklimax.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Spionen Girkin gjorde en uppdatering på Telegram för en stund sen som är rätt så rolig.

https://twitter.com/_GIIG_/status/1627652426437128192
Citera
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hmm , intressant information om Lukashenko. Såg också precis denna reklamskylten inför Putains tal imorgon.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1627696540088254464

Det var en liknande billboard jag såg också, de verkar måna om att hype:a upp hans tal

Informationen om Lukashenko fick jag ifrån https://twitter.com/PavelLatushka/status/1627616552739647488?t=uCUl4gAz4sjToWDLEpqjag&s=19
Han sitter i oppositionen så jag kan ej gå i god för sanningshalten
Citera
2023-02-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Blir det total krigsförklaring kommer detta kriget bli mycket grymt. Putin har inte råd att stryk av Ukraina och Ukraina kommer att slås till siste man. Lägger man till att mer och kraftigare vapen tillförs så kommer detta inte sluta bra för någon.

Det blir inte bara mot Ukraina i så fall. Jag tror att Putin kommer att avkräva Europa omedelbar och villkorslös kapitulation. Annars kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Kommer sluta bra för Ukraina, men ryssland har redan lidit ett svidande strategiskt nederlag.
Ja vi hoppas på det 🇺🇦
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi som har bott i Kina har svårt att hålla med dig i dina antaganden. Givet finns det mer inhemskt, men är inte alls svårt att få tag på västproducerade varor i varesig Guangzhou eller Shanghai.

Såg du orden "på det stora hela", förstod du dom också?

Och ja jag har också bott där och jag bodde inte ensam där.
Citera
2023-02-20, 17:14
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det blir inte bara mot Ukraina i så fall. Jag tror att Putin kommer att avkräva Europa omedelbar och villkorslös kapitulation. Annars kärnvapenkrig.
Ja när nya vapen kommer in för Ukraina och Putte ligger i brygga kan man undra………..?
Citera
2023-02-20, 17:16
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
På rysk TV har man startat en countdown-timer tills Putins tal imorgon

På en billboard i Moskva visades idag bilder på rysk militär tillsammans med orden:
"Moscow is preparing for tomorrow's historic day. There will be no turning back. 21.02.23

Putins allierade Lukashenko spenderade helgen i Ryssland och samankallade sitt säkerhetsråd så fort han kom tillbaka till Belarus

Någon som sitter på skvaller om vad detta kan handla om?
Total krigsförklaring mot Ukraina vid horisonten månne

"wollen sie den totalen krieg" klassiskt uttryck. Massmob eller kärnvapen? Snart vet vi.

Om Luka tvingats med I kriget så faller Belarus samman. Hans soldater är helt gröna och kommer snart hem i säckar.
Citera
2023-02-20, 17:17
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Min gissning, Lukashenko är fängslad då han inte ville attackera Ukraina. Putin kommer att förklara att Vitryssland nu är en del av Ryssland. Han vill åt deras armé då han kört slut på sin egen.
Blir det en dåres försvarstal från Putin?
Citera
2023-02-20, 17:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bset
Gör dig inte dummare än du är.
Du säger att "vi kommer att märka när den ryska offensiven kommer igång".

Det har den redan gjort och jag skulle vilja säga att den började den 25 januari med försöken från 155 och 40 marininfanteribrigaderna att inta Vulhedar.

Ryssarna försöker att avancera längs med sex angreppsvektorer från Vulhedar i söder och Dvorisjna i norr, nära den ryska gränsen.

Hittills är väl inte resultatet så överdrivet imponerande. Bäst har det väl gått vid Krasna Hora, där Wagner fortfarande är inblandat med vad de har kvar, samt vid södra Kreminnaavsnittet, där enheter ur 76 luftlandsättningsdivisionen står för krigandet.

Det här är vad vi får, tror jag - och inte så mycket mer. Samtliga 300 000 som ingick i den partiella mobiliseringen verkar nu vara på plats (de första kom redan i oktober). Dessa personer har i huvudsak använts för att ersätta förluster i förband som redan är på plats, samt de kontraktsanställda vilkas kontrakt har löpt ut.

Det finns även tecken på att ett antal reservformationer har bildats bakom fronten. Om ett genombrott skulle ske, då kan reserverna förstärka och utnyttja detta. Något sådant är nog det bästa som ryssarna kan hoppas på: Bakhmut och något kilometer terräng uppe i Luhansk. Men de får snabba sig på, eftersom värmen kommer till helgen och den kommer att hålla i sig, med allt vad det innebär av rapustitsa och annat.

Som offensiv betraktat: "Highly underwhelming", som Michael Kofman påpekade i sin podd på War On The Rocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in