2023-02-20, 16:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kiev har väl aldrig varit säkrare än när Biden är där. Och då pratar vi även innan kriget. Jag tror ingen vill att Biden dör Kiev. Om man inte är galen eller Nihilist.
Nej, det vill nog ingen. Det skulle vara Solovyov, då — i morgon blir det "Solovyov reacts to Biden's visit in Kiev". Morgonshowen.

Edit: Ingen över 11-12 bast.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-02-20 kl. 17:14.
Citera
2023-02-20, 16:57
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Kina har största delen av utrikeshandeln med USA och övriga västländer och eftersom hemmamarknaden av tradition är svag, så har Kina helt enkelt inte råd att stöta sig med väst.

Möjligen gamblar kineserna. Varken väst eller Kina har "råd" att verkligen stöta sig med varandra. Speciellt inte över Ukraina.
Citera
2023-02-20, 16:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
På rysk TV har man startat en countdown-timer tills Putins tal imorgon

På en billboard i Moskva visades idag bilder på rysk militär tillsammans med orden:
"Moscow is preparing for tomorrow's historic day. There will be no turning back. 21.02.23

Putins allierade Lukashenko spenderade helgen i Ryssland och samankallade sitt säkerhetsråd så fort han kom tillbaka till Belarus

Någon som sitter på skvaller om vad detta kan handla om?
Total krigsförklaring mot Ukraina vid horisonten månne
Hmm , intressant information om Lukashenko. Såg också precis denna reklamskylten inför Putains tal imorgon.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1627696540088254464
Citera
2023-02-20, 16:58
Medlem
1754s avatar
Nu har Biden och övrig politisk elit varit och besökt Ukrainas hjälte till ledare i Kiev. Men frågan är, hur kommer det sig att Putin inte har tagit chansen och bombat sönder stället när eliten är samlade? För så jäkla hemligt kan stället inte vara....
Citera
2023-02-20, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Eftersom jag är gift med en kvinna från Kina så är det nog min frus släkt som förlett mig.
Bra, då vet du vad jag menar och vem som lider mest om man avbryter handeln.
Citera
2023-02-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Nu har Biden och övrig politisk elit varit och besökt Ukrainas hjälte till ledare i Kiev. Men frågan är, hur kommer det sig att Putin inte har tagit chansen och bombat sönder stället när eliten är samlade? För så jäkla hemligt kan stället inte vara....

Jadu, vad tror du själv skulle hända om ryssland dödade USA:s president? Det är casus belli för krig, och till skillnad från rysslands skrot från sovjettiden så fungerar USA:s kärnvapen alldeles utmärkt.
Citera
2023-02-20, 17:05
Bannlyst
Citat:

På en billboard i Moskva visades idag bilder på rysk militär tillsammans med orden:
"Moscow is preparing for tomorrow's historic day. There will be no turning back. 21.02.23

Putins allierade Lukashenko spenderade helgen i Ryssland och samankallade sitt säkerhetsråd så fort han kom tillbaka till Belarus

För oss alla i Europa får vi hoppas på en enormt stor hård offensiv så Ukraina kapitulerar och livet kan återgå till det vanliga.
Citera
2023-02-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ska jag leta upp dina argument? Men nu menar du att polska högerextremister har planer? Konspirationen krympte snabbt.
Vad är det du vill veta? Vad jag tycker är väl känt och även mina argument. Vilken konspiration? Jag skrev om spekulationer baserade på fakta om ändrade Polska och Ukrainska lagar, mobilisering, möten i Lviv och lade nu även till extremhögern i Polen som drömmer om sitt "gamla stora rike". De sista är dina vänner så du vet nog mer än jag. Vad som hävder får tiden utvisa men det är inte omöjligt att Polen och kanske även NATO går in med "fredsbevarande styrkor". Man gör fegt som vanligt och kryper sakta runt offret för att se om rovdjuret är mätt eller upptagen med annat. Man tar sin tid och förlänger kriget genom att kasta lite gammalt metallskrot från lagren till Ukraina för att dränera Ryssland, bara tillräckligt för att dom ska hänga med, man måste bygga upp sitt eget mod och sina resurser under tiden Ukraina går under. Man har inte gett upp målet att dela upp Ryssland och plundra det och vad som händer med Ukraina skiter man i.

Jag förstår ju syftet med dina inlägg och det är att klistra komspirationsteoretiker på mig för ni har väl tröttnat på kommunsit, fascist, högerextremist, putinkramare, troll och allt trams.

Vi kan ta en riktig konsperationsteori direkt från Jens Stoltenberg som säger att om Ryssland vinner i Ukraina så kommer han att kriga ända fram till Atlanten, den sväljer du med hull och eller hur ...
Citera
2023-02-20, 17:06
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Blir det total krigsförklaring kommer detta kriget bli mycket grymt. Putin har inte råd att stryk av Ukraina och Ukraina kommer att slås till siste man. Lägger man till att mer och kraftigare vapen tillförs så kommer detta inte sluta bra för någon.
Citera
2023-02-20, 17:07
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Putin ska komma ur skåpet och offentliggöra sitt frieri till Lukachenko.

Ja vart fan är han? Har dom hittat han än? Läste han åkt till Moskva och sen en inte ett ljud från han.
Citera
2023-02-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Blir det total krigsförklaring kommer detta kriget bli mycket grymt. Putin har inte råd att stryk av Ukraina och Ukraina kommer att slås till siste man. Lägger man till att mer och kraftigare vapen tillförs så kommer detta inte sluta bra för någon.

Kommer sluta bra för Ukraina, men ryssland har redan lidit ett svidande strategiskt nederlag.
Citera
2023-02-20, 17:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Ja vart fan är han? Har dom hittat han än? Läste han åkt till Moskva och sen en inte ett ljud från han.
Min gissning, Lukashenko är fängslad då han inte ville attackera Ukraina. Putin kommer att förklara att Vitryssland nu är en del av Ryssland. Han vill åt deras armé då han kört slut på sin egen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in