2023-02-20, 14:01
Medlem
Är det i en separat tråd som rebusarna finns numera?
Citera
2023-02-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Först av allt vill jag klargöra att jag, i huvudsak, stöttar det Dumpen gör. Dock har jag observerat en ”glidning” i arbetsmetoder som kan bli ett problem vad avser trovärdighet framöver. Tidigare har Sara och Patrik konsekvent hävdat att fiskaren ALDRIG initierar kontakt förutom i ett fall efter tips. När det gäller Västeråsgurkan så framgår det med all tydlighet i chatten att fiskaren tar kontakt. Redan tidigt frågar gäddan om han skrivit till denna ”snart 14” och svaret blir att det har han inte men ”hon gillar hans foto”. Självfallet är det gäddan som skall bryta redan där, givetvis är det så. Min poäng är att Dumpen uppenbarligen lider brist på gäddor och flyttar fram positionerna i syfte att överleva. Jag säger inte att det är fel, jag säger däremot att man övergivit sina ursprungliga principer.

Dom fick in gurkan på tips. Då tar dom kontakt Inte annars.
Citera
2023-02-20, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legobyggare
Är det i en separat tråd som rebusarna finns numera?
Javisst, här kommer länk till den tråden.

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2023-02-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko

Västeråsgurkan var en notorisk aktör på olika forum vilka Dumpens alla fiskare numera finns utspridda på.

Gurkan snärjdes snyggt av dumpens fiskare. Långrev. Eller heter det trolling?

Förvirringen var stor en stund när han fotades genom rutan på sin rivstartande elbil. Han återvände förtvivlat till chatten och erkände även att han mådde dåligt och sexchattade därför med 13-åringar han även bokade träff med.

Damage-kontrollen spårade ur en stund

Frågan är om fallhöjden är hög? Är gäddan välkänd i Västerås? Finns mer skvaller?

Vettet går totalt ur för vissa när kuken styr.

Jobbiga dagar för Västeråsgurkan.

Rebus:

Förnamn samma som han som upptäckte Amerika. Stavas mer svenskt och med ett enkelt K i början.

Efternamnets första del delas med både en snok, en mus, en nöt och efternamnet på en fiktiv polis vilken heter Roland i förnamn.

Andra delen är det saknade namnet i ramsan HÖGA .... OCH DJUPA DALAR.
Senast redigerad av Spritsson 2023-02-20 kl. 15:33.
Citera
2023-02-20, 15:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Känt sedan länge, jojo. Jag vet att grötmyndiga vuxna har förfasat sig över porr och liknande under mycket lång tid, men dessa har i princip alltid fel.

Nu har jag aldrig skrivit huruvida jag brukar skicka kukbilder till baaaarn eller inte.

Jag är fullt medveten om att det redan är förbjudet att skicka oönskade dickpics, vilket gör Dumpens kamp för ändrad lagstiftning besynnerlig för att inte säga bisarr. Vid mer än ett tillfälle så har jag ställt mig frågande till hur någon kan hänga upp sig så mycket på en ren detalj i lagstiftningen.
Varför tror du att "grötmyndiga" vuxna skulle ha fel.
Det är ju tidigare utsatta som under många år drivit dessa frågor och krävt lagändringar just därför att dom vet vilka skada dom själv tagit.
Nej Dumpens kamp är inte bisarr eller besynnerlig eftersom dom inte vill förbjuda det redan förbjudna utan också försöken att göra det förbjudna redan på ett stadie där inga offer hinner utsättas.
Det är en lagstiftning som är helt i linje med hur lagstiftningen och skyddsåtgärder kring barn ser ut i andra frågor.
Citera
2023-02-20, 16:51
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Först av allt vill jag klargöra att jag, i huvudsak, stöttar det Dumpen gör. Dock har jag observerat en ”glidning” i arbetsmetoder som kan bli ett problem vad avser trovärdighet framöver. Tidigare har Sara och Patrik konsekvent hävdat att fiskaren ALDRIG initierar kontakt förutom i ett fall efter tips. När det gäller Västeråsgurkan så framgår det med all tydlighet i chatten att fiskaren tar kontakt. Redan tidigt frågar gäddan om han skrivit till denna ”snart 14” och svaret blir att det har han inte men ”hon gillar hans foto”. Självfallet är det gäddan som skall bryta redan där, givetvis är det så. Min poäng är att Dumpen uppenbarligen lider brist på gäddor och flyttar fram positionerna i syfte att överleva. Jag säger inte att det är fel, jag säger däremot att man övergivit sina ursprungliga principer.

Du har fel, i nästan varje uthängning som Dumpen publicerat så är det dom som inleder kontakten, antingen via PM, men oftast via en gruppchatt. Så nej det här är ingen ny glidning av Dumpen, dom har kört samma arbetsmetoder hela tiden.
Citera
2023-02-20, 18:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Varför tror du att "grötmyndiga" vuxna skulle ha fel.
Det är ju tidigare utsatta som under många år drivit dessa frågor och krävt lagändringar just därför att dom vet vilka skada dom själv tagit.
Nej Dumpens kamp är inte bisarr eller besynnerlig eftersom dom inte vill förbjuda det redan förbjudna utan också försöken att göra det förbjudna redan på ett stadie där inga offer hinner utsättas.
Det är en lagstiftning som är helt i linje med hur lagstiftningen och skyddsåtgärder kring barn ser ut i andra frågor.
De tidigare utsatta kan ha andra lik som stör, och som samverkar, inte så att jag menar att övergrepp inte har del i måendet, men att det finns annat som också ger sig till känna.

Den om hönan och ägget, ni vet.

Då den allmänna uppfattningen är att övergrepp alltid ger men, så tror de utsatta att övergreppen är det dominerande i måendet. Problemet med den tron är att den kan förhindra läkningen då individen inte kommer konfrontera den största orsaken.

Kan ta mig själv som exempel, en psykolog (ej legitimerad) menade att jag utsatts för övergrepp, och inte nog med det att det var mina bröders kompisar. Tur jag inte gjorde en grej av det. Insåg snart att det var fel, den tro att det var övergreppen som gjorde jag mådde dåligt fördröjde mitt läkande.

Ser en risk med att bara titta åt ett håll, viket Dumpen initierar och implementerar i folk.
Citera
2023-02-20, 18:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De tidigare utsatta kan ha andra lik som stör, och som samverkar, inte så att jag menar att övergrepp inte har del i måendet, men att det finns annat som också ger sig till känna.

Den om hönan och ägget, ni vet.

Då den allmänna uppfattningen är att övergrepp alltid ger men, så tror de utsatta att övergreppen är det dominerande i måendet. Problemet med den tron är att den kan förhindra läkningen då individen inte kommer konfrontera den största orsaken.

Kan ta mig själv som exempel, en psykolog (ej legitimerad) menade att jag utsatts för övergrepp, och inte nog med det att det var mina bröders kompisar. Tur jag inte gjorde en grej av det. Insåg snart att det var fel, den tro att det var övergreppen som gjorde jag mådde dåligt fördröjde mitt läkande.

Ser en risk med att bara titta åt ett håll, viket Dumpen initierar och implementerar i folk.
Nej vi tar inte dig som exempel tycker jag.
Det kan säkert vara olika saker som samverkar i ett psykiskt dåligt mående
Det innebär INTE att barnen inte tar skada av vuxna trycker sina dolmar i ansiktet på dom eller på andra sätt utsätter dom för den vuxens sexuella skit.
Så lägg ner bortförklaringarna.
Sexuella övergrepp skadar barn och unga.
Det är ett sexuellt övergrepp när en vuxen inte kan hålla sin sexualitet i ord bild eller handling borta från barn och unga.
Citera
2023-02-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Du har fel, i nästan varje uthängning som Dumpen publicerat så är det dom som inleder kontakten, antingen via PM, men oftast via en gruppchatt. Så nej det här är ingen ny glidning av Dumpen, dom har kört samma arbetsmetoder hela tiden.

Visa oss.
Citera
2023-02-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Ok, då är det helt ok såklart. Var i texten på Dumpen framgår detta? De hann ju liksom inte prata med honom eftersom han drog iväg sin Polstrjärna i 120 rätt ut i stan.
Citera
2023-02-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
EGENTLIGEN så vet jag detta, jag gjorde ett försök att vara lite PK men du genomskådade mig.
Edit: Men i detta fallet var det ännu mer uppenbart än tidigare. Han försöker ju faktiskt backa ur rätt länge men fiskaren är ju framfusig och tydligen kom det in tips.
Senast redigerad av knickedick108 2023-02-20 kl. 20:09. Anledning: Edit
Citera
2023-02-20, 20:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Har du läst chatten? Du tycker inte han gjort något fel? Du tycker en man som skriver så och skickar sånt till vad han tror är en unge är någon du vill ha anställd, anlita eller leva med? Ååååkej.
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Han är en förövare, spelar ingen roll om ungen han är ute efter att våldföra sig på inte helt har påbörjat eller är upp i puberteten. Fattar du inte att det inte är något spel för gallerierna bland normala män utan faktiskt en tydlig moralisk och troligen också biologiskt programmerad gräns för majoriteten av oss?! Det är därför gäddorna inte anmäler.
Ja, jag har läst chatten. En fiktiv och överkåt 14-åring raggar upp honom, trots att han är en beta som tvekar in i det sista. Jag har väldigt svårt att bli upprörd över hans beteende.

Jo, jag tror faktiskt att de flesta som är arga på folk som raggar tonåringar bara spelar för att vinna sociala fördelar. Inte sällan tänder de på tonåringar själva, och de sociala fördelarna består därför i att de själva kan undgå misstanke från andra som spelar. Jag tror att du är en sådan person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in